Alfa Romeo Stelvio
azauto.hu 2018.02.19. 17:26
Kétféle motorral, hátsó- vagy összkerékhajtással és kizárólag automata váltóval itt az Alfa első SUV-ja.
Alfa Romeo Stelvio
Kétféle motorral, hátsó- vagy összkerékhajtással és kizárólag automata váltóval itt az Alfa első SUV-ja.
Hosszú volt az út: a Kamal nevű tanulmányt már 2003-ban (Genfben) bemutatták, de 13 évvel később, a Stelvio-hágóról elnevezett szabadidő-terepes szériagyártásához kellett a cég stratégiájának megváltozása is, meg persze a Giuliáéval közös, vadonatúj (Giorgio nevű) padló. A méretek hozzák a középkategóriát (4687x1903x1671 mm), ahogy a 2818 mm-es tengelytáv is – igaz utóbbi 8 mm-t ver az egyik legnagyobb piaci ellenfélre, X3-as BMW-re.
A forma a Giuliával megkezdett vonalat cifrázza tovább, elöl szokás szerint az Alfa-pajzs a kiindulópont, a fényszórók hatalmasak, akárcsak az alsó légbeömlők. Az oldalnézet sematikus, a kilincsek vonalában futó élen kívül nincs semmi extra. A karosszériában sok a nagy szakítószilárdságú, mikroötvözött acél, és aluelemek is akadnak bőven (gépháztető, ajtók), felnikből kizárólag aluszettek választhatók, 17-től 20 colig. A háromféle dekorációval kapható műszerfal is a Giulia fazonját követi, indítógomb a kormányon (mint a Ferrarikban), a két kerek főműszer mélyen ül, közöttük kiviteltől függően 3,5 vagy 7,0 colos a fedélzeti számítógép TFT kijelzője.
Az online kapcsolatra is képes, navigációs Alfa Connect infotainment képernyője 6,5 vagy (a drágább modellekben) 8,8 colos, a kontrollert a középkonzolra tették. A csomagtér 525 (pótkerékkel 499), támladöntéssel 1600 l-es, a tető 75 kilóval terhelhető. Minden – már Euro6b tisztaságú – erőforrás négyhengeres, startstopos, közvetlen befecskendezéses és turbós; a hajtás alapból a hátsó kerekeké.
A hazai választékból egyelőre hiányzik a 2,0 l-es belépő benzines (200 LE), csak a 280 LE-s rendelhető, kizárólag lamellás kuplungos, előre maximum 60 százaléknyi nyomatékot küldő összkerékhajtással. Dízelből is egyféle hengerűrtartalommal operál az Alfa: a közös csöves 2,2-es 150, 180 és 210 LE-s lehet, összkerékhajtás a leggyengébbel, hátsókerékhajtás pedig a legerősebbel nem párosítható.
A váltó mindegyik motorhoz bolygóműves, akár kormányfülekkel is pöcögtethető, nyolcfokozatú automata (ZF gyártmány), a féktárcsák elöl-hátul belső hűtésűek, a rögzítőfék elektromos. A nagyrészt könnyűfém elemekből építkező felfüggesztés alu segédvázakkal csatlakozik a karosszériához, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink, a kardán szénszálas műanyag, a lengéscsillapítás adaptív – a karakterisztika a DNA menetvezérlővel változtatható (a kormányzásra és a gázreakcióra is hat).
Csemege lehet majd a hagyományosan lóhereemblémás Stelvio QV, orrában a Ferrari-féle 2,9 l-es, 510 LE-s V6-os biturbó benzinessel, szénszálas vázú pehelykönnyű ülésekkel, pluszpénzért karbon-kerámia fékekkel.
A felszereltség elvileg három- (Stelvio, Super, First Edition), gyakorlatilag négylépcsős: a Superből egy 690 000 forintos csomag megvásárlásával (elektromos ülésállítás, ülésfűtés, perforált bőrkárpit) Veloce lesz. Minden Stelvióhoz alapból jár a bőrhuzatú okoskormány, a tempomat, a kétzónás automata légkondi, az eső- és fényszenzor, az infotainment (6,5 colos képernyővel), a DNA menetvezérlő, az audio rendszer nyolc hangszóróval, a tolatóradar és a háromféle vezetőasszisztens (követési távolságra figyelmeztető, gyalogosfelismerős vészfék, sávelhagyásra figyelmeztető).
A Super, mindezt LED-es menetfényekkel, bőr-szövet ülésekkel, Bi-Xenon fényszórókkal, 18 colos alufelnikkel és némi plusz dekorációval fejeli meg.
A csúcsmodell First Edition többlete pedig a bőrgarnitúra, a tölgyfa dekoráció, a komfortbejutás, a tolatókamera, az elektromos első ülésállítás- és fűtés, a kormányfűtés, a komolyabb Alfa Connect (7,0 colos műszerfali, 8,8 colos központi kijelzővel, navigációval, 9 hangszórós hifivel) és a 20 colos kerékgarnitúra. Meglepő, hogy több vezetősegéd, LED-es fényszóró és néhány kényelmi extra (pl. ülésszellőztetés) még pluszpénzért sem rendelhető.
|