Peugeot 3008 1.6 BlueHDi
autonavigator.hu 2017.10.08. 13:09
Peugeot 3008 1.6 BlueHDi
jra prbra tettk a Peugeot 3008-at, ezttal mr az Ev Autja cm gyzteseknt. A francik SUV-ja tovbbra is elkpeszten izgalmas, mgis sszer aut, de vajon megrdemelten nyert?
Men. Szinte bortkolhat volt, hogy SUV nyeri az idei v Autja cmet, igaz a Giulia megszorongatta az autbolond zsritagok szvt, a men most mgis a szabadid-aut fazon, a Stelvio meg akkor mg nem plyzhatott, ugye. Az utols hetesbl nekem mr gyans volt, hogy a Toyota C-HR s a Peugeot 3008 kzl kerl majd ki a gyztes, a japn mgis elgg a rangsor aljn vgzett.
Nem is ez a lnyeg, a francik mr az els, persze cscs felszereltsg GT tesztautval kpesek voltak kenyrre kenni. Magamnak reztem, fldinek, elrhetnek, mgis rtechniknak tnt kvlrl, kzben meg vekkel ezeltti, igaz mr v Autja technika lapul alatta, bizony, a 308-as. Szval mondhatjuk, hogy a francik ktszer ugyanazzal az autval arattak sikert, egy v kihagyssal.
jracsomagolva. Persze, a 308 elg meggyz is volt, s ltszlag a technika is bejtt a franciknak, padllemezk megegyezik, ahogy motorknlatuk is, kzben meg egy sokkal nagyobb autt kapunk, rlt kinzettel. Legalbbis nagyobbnak tnik messzirl s kzelrl is, j, azrt hosszban s magassgban is rlicitl egy arasszal, mretei viszont bent a megdbbentek.
De mg maradjuk egy kicsit kint, hiszen annyira jl mutat ez az egsz, amit sszehoztak. Itt most nincs kttnus fnyezs, cserbe van a dobostorta tetejre hajaz metl rz rnyalat. A fekete kiegsztk, kerkvek s kszbk nlkl lenne annyira buta a kinzete, mint az eld, de nagyon jl hasznltk ki a ma divatos rszleteket. Nem lehetne SUV markns front nlkl, ha ez nem az, akkor nem tudom, mi lehetne az, egyszerre szigor s izgalmas, ahogy a rcs szinte fggleges, a lmpk meg mr dntttek. tletes, az fix, annak meg kln lehet rlni, hogy a sok krm csak a GT-hez pattan fel r, Allure felszereltsgen jval kevesebbet kapunk, de azrt a kamu kipufogformk itt is megvannak a lkhrtban.
Dzelnek elg j. Tetszett a ktliteres dzel a GT-ben, bivalyers volt, nem csak alul, fell is jl hzott, kzben meg hangja szinte semmi. Fogyasztsa sem volt vszes, annak ellenre, hogy automata vltval prostottk. Az 1,6-os BlueHDi-re szinte ugyanezek igazak, nem zavar a hangja, mg kevesebbet eszik, 5,6 liter lett a vegyes rtke, ami igencsak vllalhat, s ltalban nem tartottam fl vele senkit.
Alul szpen hz, br a turblyuk megszokottan risi, sokat kell vrni, mire megjn a nyomatk, de erre mr lehet kszlni, gy csak stlus krdse, hogy tudunk-e lendletesen kzlekedni vele, vllalhat. Fent mr elg kevs, a 3008-ban mg a 100-as sprintre is tbb mint 11 msodperc kell neki, cserbe viszont a hatfokozat kzi vltval hozhat a mr emltett fogyasztsnl is jobb rtk.
Az rzkek mestere. Ha valaki nem a nmetes precizitst, kimrtsget, hidegsget keresi, akkor azt vrja az autjtl, hogy az hasson r. Pont ez az, amit a 3008, de egybknt a Peugeot-ok nagyon jl tudnak. Ott a rengeteg forma az utastrben, a pult elttnk, kt hatalmas kijelzvel, ahol a mszeregysg kijelzjt vltogathatjuk s mindenfle animcit jtszik le. A szvetbettek az ajtn s elttnk, a billentyk a kzpkonzolon, azok az lsek, itt szintn szrke szvetbe s brbe bortva, nagyon jk az anyagok. Az ergonmia szintn elg j, br sokszor zavart, hogy szinte az sszes funkcit csak a monitorrl rhetjk el, gy tolats kzben nem kapcsolhatjuk ki a lgkondit, mert az orr s a hts kamerbl sszelegzott 360 fokos kpet kell nznnk. Mindegy, nem is ez a lnyeg, szokhat, ahogy az zlsre igazthat parfm is, amivel abszolt j hangulatot teremt odabent.
Nem a legjobb technika, de messze a legjobb tlals. Egy egyszer aut, korrekt helyknlattal oltri j megjelenssel. Ez mindenkpp djat rdemel.
|