Toyota Prius
2016.12.01. 05:57

Mindegy, hogy a szp j vilg hrnkeknt vagy az autipar ellensgeknt tekintnk a Priusra, abban mindenki egyetrt, hogy a Toyota hibridjnek sajt filozfija van. Birtoklsnak fontos rsze a kp, amit a klvilg fel mutat, mert a potencilis vsrl bszke r, hogy a krnyezet javra dnttt.
A japnok lelkesen tmogatjk ezt a plds magaviseletet, gy rthet, hogy a negyedik generci minden eddiginl extravagnsabb klst kapott.
Toyota Prius
Mindegy, hogy a szp j vilg hrnkeknt vagy az autipar ellensgeknt tekintnk a Priusra, abban mindenki egyetrt, hogy a Toyota hibridjnek sajt filozfija van. Birtoklsnak fontos rsze a kp, amit a klvilg fel mutat, mert a potencilis vsrl bszke r, hogy a krnyezet javra dnttt.
A japnok lelkesen tmogatjk ezt a plds magaviseletet, gy rthet, hogy a negyedik generci minden eddiginl extravagnsabb klst kapott.
Ami a kpeken bizarrnak ltszik, a valsgban inkbb klnlegesnek hat, ismers sziluettjt kiegszt extrm rszletei egyszerre felismerhetv s egyediv teszik. Igazi feldls, hogy a Toyotnl olyan autban gondolkoztak, mellyel nem akartak mindenkinek megfelelni. Sajt egynisget lmodtak neki, s kvetkezetesen terveztk meg minden pontjt. Mikzben a design az egyik, a mindennapi hasznlhatsg a msik szlssg fel mozdult el: mindent megtettek, hogy a vevnek minl kevesebb kompromisszumot kelljen vllalnia. gy vltoztattk meg a karosszria felptst, hogy a mszaki rszegysgeket alacsonyabbra ptettk be, gy lejjebb kerlhetett a slypont.
Kisebb, mgis nagyobb teljestmny akkucsomagot kapott, ezzel cskkent a tmeg is, ennek rmre visszavettek az Atkinson-ciklus benzinmotor teljestmnybl.
Rgtn feltnik, hogy mennyit javult a vezetsi pozci, alacsonyabban, sportosabb szgben lnk a kormnynl, s tgasabbnak is rezzk a teret. Amerikai piacra mretezett belseje lgies, htul is bsges a helyknlat. Rolval lefedett csomagtartjba is knyelmesebben pakolhatunk az alacsonyabb padl miatt (itthon csak defektjavtval kaphat az aut). Tovbbra is futurisztikus benyomst tesz a mszerfal, nem csoda, hiszen az utols csavarig j.
A frdszobai szettre emlkeztet, fnyes, fehr manyag bettektl eltekintve a korbbinl jobb az anyagminsg, s mg tbb tletes, valamint praktikus rszletet szrtak el odabent. Knyelmesek az lsek, ergonomikus a bels, knny eligazodni a kzpkonzol rints s fizikai gombjai kztt, az irnyvlt kar is idelis helyen van. Rmel az eldkre a kzpre rendezett mszerfal, knnyen leolvashat a digitlis kijelz, annyira, hogy a nem sokkal mellette lv HUD szinte feleslegess vlik. Lehet rezni a Prius dimenziit, elre s oldalra j a kilts, vkonyak az A-oszlopok.
Htrafel mr nem olyan knny kiltni belle. Nehezti a bels visszapillant hasznlatt a kpet kettvg oszts a hts ablakban, radsul ktfle sznezst hasznlnak az vegek hvdelmre, ez szrevehet a tkrbe nzve is. Tolatsnl jl jn a kamera les kpe, de nagyon zavar a parkolradar jelzseitl fggetlen „vszjelz” csipogs.
Ami a hangokat, elremenetben nagy megknnyebblst jelent, hogy megsznt a benzinmotor bgsa, a j hangszigetelssel egytt egy kzpkategris utazaut komfortjt nyjtja, nem is beszlve a dinamikrl. risi az elrelps, mg villanyauts mrcvel is mellbevg a gyorsuls. Tmege mg a valdinl is kevesebbnek tnik, olyan dinamikusan mozog a krnyezetbart Toyota. Hiba lett gyengbb a benzinmotor, tartsan is alkalmas temps haladsra, amit nem csak autplyn, a korbban nem a Priusnak val szerpentinen is megmutat: preczen irnythat, knnyen fordul, mg Eco gumikkal is jl tapad. A fkpedl rzete sem termszetellenes, a rekuperci miatt hagyomnyosan ers a fkhats.
Harmonikus aut, ami a hibrid rendszer mkdsn is rezhet. Gyorsan visszatltdnek az akkuk, nem kell megvltoztatni a vezetsi stlusunkat a hatkony mkds kedvrt. Tbbet szmt a krnyezet, ahol haladunk, hiszen a gzadstl, a gyorsts mrtktl fgg, meddig tart ki az akkucsomag s mikor kerl kpbe a benzin. Nyugodt krlmnyek kztt viszonylag sokat s gyorsan, 60 km/ra krnykn haladhatunk EV-mdban. A hajtslncban nincs kslekeds, kiegyenslyozottan mkdik, de mr nem csak a technika ad okot a megelgedsre, autknt is rm hasznlni.
Tetszett
• hatkony hajtslnc
• dinamikus gyorsuls
• praktikus felpts
Nem tetszett
• fehr dszbettek
• csipogs tolatsnl
sszegzs
Nincs „de”, a negyedik Prius modern, alternatv hajtslnca mellett egy nagy, knyelmes s jl hasznlhat aut, amit mg vezetni is lvezetes. Extravagns formja s komfortszintje is okot ad r, hogy a Toyota feljebb pozicionlja mra fogalomm vlt modelljt.
|