Volkswagen Pol
2014.07.13. 12:26

Lthatan nem vadonatj, de a flids modernizci apropjn tisztra mostk a Volkswagen Polt.
Volkswagen Pol
Lthatan nem vadonatj, de a flids modernizci apropjn tisztra mostk a Volkswagen Polt.
Ami azt illeti, a formatervez csapatnak nem volt tl megerltet dolga a 2010-es v Autjnak vlasztott, tdik genercis VW Polo frisstsekor. Reszelgettek kicsit a lkhrtkon s a knnyfm felniken, kikevertek nyolc j sznt, hromdimenzis hats lmpatesteket terveztek, de a jvgsan szolid megjelens alapveten maradt a rgiben.
Msklnben az j Polt akkor lehet a legknnyebben megklnbztetni a kifut modelltl, ha megrendelik hozz a LED-es fnyszrt. Ezzel pedig el is rkeztnk a rncfelvarrs egyik kulcspontjhoz. Igen, a kiskategriban elsknt mr ilyet s mg szmos felskategris extrt is knl a VW. Pldul a modern vezetstmogat berendezsek kzl egyebek mellett megtallhat a fedlzeten a fradtsgfigyels, az tkzsveszlyre figyelmeztets s automatikus vszfkezs, a koccansgtl, valamint a radaros kvetsitvolsg- s sebessgtart automatika is. St, a Polhoz ezentl alapron jr az tkzs utni automatikus fkezs: koccans vagy baleset rzkelsekor a fkek nmkden aktivldnak, ezltal cskkentve a msodlagos tkzs (pldul hogy a kocsi belerohanjon az eltte llba) eslyt – a vezet brmikor fellbrlhatja a rendszert. Ezenkvl tolatkamera is rendelhet, de akr nmagtl is be tud parkolni a kis VW.
Teljesen megjult, EU6-os motorknlat
Az utastrben a legnagyobb jdonsgrtket a msodik genercis multimdis s navigcis rendszerek kpviselik. A cscsmodell kzeltsrzkels kpernyje 6,5 colos, 800x480-as felbontssal s szp grafikval, az opcis MirrorLink funkci pedig egy az egyben tkrzi az okostelefont, melyet – az alkalmazsokat is belertve – innen lehet vezrelni.
A frissts msik sarokpontja az EU6-os motorpaletta volt: a benzines alapmodellekhez felras, a tbbihez viszont szria a start-stop rendszer s a fkenergia-visszanyers, gy a korbbinl akr 21%-kal takarkosabb s tisztbb a Polo. Ismerkedsnket egybknt ppen az up!-bl szrmaz 1,0 literes hromhengeressel kezdtk. Bizony a temps haladshoz mr vrosi forgalomban is nystlni kell a 60 lovat, orszgton pedig ajnlatos alaposan megfontolni az elzseket – a szvmotornak ltezik 75 lers verzija is. Haznkban vrhatan az 1.2 TSI lesz a legnpszerbb, 90 turblervel pedig tnyleg sokkal meggyzbb a Polo produkcija. Frgn gyorst, kellemesen rugalmas s autplyn is magabiztosan mozog, mikzben a ngyhengeres tbbnyire csendesen teszi a dolgt. Radsul kizrlag ehhez a modellhez a Komfort (115 570 Ft) s a Komfort Plus (139 700 Ft) csomagokat most Dupla Komfort nven (els kdfnyszr, fnyszrmos berendezs, fthet ablakmos fvkk, knyktmasz ell, fthet els lsek, parkolradar ell-htul, tempomat) mindssze 77 ezerrt biztostja a VW, gy 3 990 000 forintrt egy jl felszerelt s kedvez r-rtk arny Polt kaphatunk. A 110 lovas vltozatra legfeljebb azrt ri meg beruhzni, mert t- helyett hatfokozat manulis vlt jr hozz, illetve ehhez mr a htfokozat, duplakuplungos automata is rendelhet.
rdekes volt, hogy a friss fejleszts hromhengeres 1.4 TDI dzel ktfle teljestmnyszintje kztt milyen markns a klnbsg. Amg a 75 lers nem igazn szereti, amikor alacsony fordulaton terhelik, addig a 90 lovas zoksz nlkl viseli, ha korn felkapcsolgatunk, s utbbi nemcsak csendesebbnek tnt, hanem a hangszne is kellemesebb, kevsb berregs. A 75 lersbl viszont kszl BlueMotion kivitel, mely aerodinamikus orrktnyvel, letakart htmaszkjval s alacsony grdlsi ellenlls abroncsaival papron csupn 3,1 litert fogyaszt. Szerintem a 60-110 ler kztti motorvlasztkhoz felesleges extra az llthat lengscsillapts sportfutm, de a hamarosan rkez 150 lovas BlueGT vagy 192 lers GTI-verzikhoz majd j lehet.
|