Tuning Vilg : Marcello Gandini tervezte a Tata manyagautjt - amit aztn nem mert bemutatni a cg |
Marcello Gandini tervezte a Tata manyagautjt - amit aztn nem mert bemutatni a cg
2014.01.22. 19:11
Marcello Gandini tervezte a Tata manyagautjt - amit aztn nem mert bemutatni a cg
Forradalmi manyagautt ksztett a Tata, csak elmaradt a bemutatsa. A kvetkez Nano-nl hasznlhatjk az tleteket.
Eredetileg a 2013-as Genfi Autszalonon tartottk volna a Tata Motors ltal megrendelt tanulmnyaut vilgpremierjt, de aztn az utols pillanatban meggondoltk magukat, s nem mutattk be az autt. Ahelyett hogy egyszeren eltnt volna a sllyesztben, most az AutoX weboldalnak ksznheten mgis megismerhetjk azt.
Marcello Gandini tervezte az autt, amelynek nem is annyira a formja, hanem az anyaga a lnyeg. Nem csak a kls bortelemek, de a teherhord vz is manyagbl kszl, nem karbonbl, hanem sokkal olcsbb egyb manyagokbl. Jelen esetben mindssze 25 elembl ll ssze a teljes nhord karosszria, egyszeren javthat srls esetn, s knnyen lehet j felptmnyeket megvalstani. Egy hasonl acl felptmnyhez kpest 20 szzalk a tmeg-megtakarts. Gandini 1983-ban mr ksztett egy teljesen manyag autt a Renault szmra, de a francik akkor nem mutattk be azt.
Az akkori tleteit porolta most le a legends formatervez – a Lamborghini Countach megjelenst is neki ksznhetjk -, s nttte j formba. A Tata esetn annak ksznhet a tanulmny elkaszlsa, hogy hazjban nem gy fogy a Nano, ahogy szeretnk. Emiatt nem kszlt el az eurpai vltozat, ez utbbi mszaki alkatrszei kerltek a nvtelen autba: 1,0 liternl kisebb lkettrfogat, 90 LE teljestmny benzinmotor hajtja a hts kerekeket. Taln a kvetkez genercis Nano mr eljut Eurpba is, s valsznleg annl mr ha nem is teljesen, de rszben manyaggal vltjk ki az acl karosszrit.
|