Honda NC700X
2012.08.25. 12:47

Alacsony fogyasztsval s vonz vtelrval az idei v egyik favoritjnak grkezik az NC700X. A racionalits mellett vajon az lvezeti faktor is rendben van?
Honda NC700X
Alacsony fogyasztsval s vonz vtelrval az idei v egyik favoritjnak grkezik az NC700X. A racionalits mellett vajon az lvezeti faktor is rendben van?
Az NC700X-et nem egyszer kategriba sorolni, rviden gy lehetne sszefoglalni, hogy egy kzepes mret tramotor, amit arra talltak ki, hogy ha letrnk vele rosszabb minsg tra, ott se jjjn zavarba. A tervezsnl meghatrozott msik f csapsirny a kltsghatkonysg volt, ami tbb dologban is megmutatkozik. Szmos ponton, pldul a manyagok kidolgozsi minsgn s az egytrcss els fken is tetten rhet a sprols, ugyanakkor 1 760 000 forintos ra igen bartsgos, a formja pedig nagyon eltallt.
Ilyen lenne az univerzlis ktkerek?
A Honda jl felismerte azt, hogy egyre tbb eurpai orszgban mr a motorvsrlk is odafigyelnek arra, hogy a kivlasztott ktkerek mennyire takarkos. Ezrt gyakorlatilag tiszta lappal kezdtk tervezni a 670 cm3-es, soros kthengeres blokkot, az eredmny pedig egy valban tvgytalan, nem teljestmnyre kihegyezett aggregt. A 3,8 literes tesztfogyaszts s a kzel 400 kilomteres hattv eltt le a kalappal, de vajon hol van a trkk? Nincs klnsebb rdngssg az egszben, alacsony fordulatszmon is kellen nyomatkos a 48 lers blokk, gy egszen kis tempnl is brja a magas fokozatokat, s gyakorlatilag egyltaln nem ignyli a prgetst.
A dolog rnyoldala, hogy kis tlzssal olyan a sorkettes gp karaktere, mint egy dzelmotor: hirtelen jl megindul, de sokig nem is rdemes prgetni, mert az ereje helyett csak a hangja n, meg ht 6500-nl mr belefutunk a leszablyozsba.
Az NC700X teht nem azoknak val, akik az tjegy fordulatszmoktl jnnek lzba, de szerencsre a motor praktikus oldala mindent ellenslyoz. gy tehetnk meg vele tbb szz kilomteres utat, hogy esznkbe se fog jutni, hogy ideje lenne nyjtzni egyet. Legalbbis a magas vezetknek tkletes az ls-lbtart-kormny „hromszg”, s a kismret plexi ellenre a szlvdelem is meglepen j. Msrszt az utasnak sincs rossz dolga, illetve a 150 mm-es rugt miatt nem csak tkrsima aszfalton boldogul: a legtbb motor szmra oly alattomos tfelgyrdsek sem hozzk ki a sodrbl a futmvet, ami termszetesen az utas szempontjbl sem mellkes. Pedig itt aztn sz sincs arrl, hogy nagyon az ignyeinkre lehetne lltani a futmvet.
Ell nincs beavatkozsi lehetsg, mg htul az elfesztsen llthatunk egy krms kulccsal. Ha viszont az t minsge is engedi, hogy fokozzuk a tempt, rjvnk, hogy az ers felegyenesedsi hajlam miatt nem rdemes nagyon feszegetni a hatrokat. No persze az egytrcss fk miatt sem nagyon val kanyarvadszatra a modell. A fkhats termszetesen nem olyan, mint egy kttrcssnl, de egyltaln nem tnt kevsnek, s mivel finoman mkd blokkolsgtlt is krhetnk (150 000 Ft), e tren nem rheti kritika a Hondt.
Extrkkal lehet igazn szemlyre szabni
Az NC700X-re lve azt hinn az ember, hogy legalbb 18-20 literes zemanyagtartlya van, legalbbis erre kvetkeztethetnk a roppant szles tankbl. Az j Honda azonban az ls alatt cipeli a benzint, gy akkora reg szabadult fel, hogy egy buksisak vagy egy htizsk is knnyedn elfr benne. Akinek kevs lenne ez a kapacits, az a gyri extralistrl 45 literes hts dobozt is krhet, st mg oldaldobozok is vlaszthatk. Az NC700X-hez a mrka j szokshoz hen mg szmos kiegsztt krhetnk, gy magastott plexi, LED-es kiegszt fnyszr, riaszt s kzpsztender is kaphat. Az igazi csemege azonban a duplakuplungos vlt (400 000 Ft, a vele egytt ktelez ABS-szel egytt), amellyel akr j clcsoportot is meghdthat a Honda.
|