j BMW 320d
2012.07.18. 14:33

Az j BMW 320d tovbbviszi az eldtpusok rtkeit, csupn megtoldotta az elz generci bemutatsa ta eltelt idnek a technikai fejlesztseivel. Nehz belektni.
BMW 320d
Az j BMW 320d tovbbviszi az eldtpusok rtkeit, csupn megtoldotta az elz generci bemutatsa ta eltelt idnek a technikai fejlesztseivel. Nehz belektni.
A prmium gyrtk kvetik el a legkevesebb hibt a tpusvltsaik sorn. Sok munkval sszekovcsolt vevkrk, ers konkurencijuk mind a tkletes munka fel sodorja ket. Nem engedhetnek meg maguknak tlzott sprolst, mert az pr ven bell ltvnyosan visszat: megtapasztalta ezt az Audi, a BMW s a Mercedes is. A sprolsi helyekben is profik, az tlagos autvezet r nem jn, hol hznak a kltsglistbl, errl csak a szervizesek meslhetnek meg a profi hifi-beszerelk. De trjnk vissza a tpusvlts krdskrhez, amelyet tesztautnk az j, F30-as BMW 3-as vetett fel.
Ugyanis a kocsi nagyon kimunklt. Megjelense az eldhz kpest egyedibb s dinamikusabb, sokat mertett az F11-es 5-s sorozat formavilgbl, csak eggyel kisebb mretarnyban. Sokkal inkbb bemvs, mint az E90 volt, amely amolyan jzan-szold vonalat kpviselt. rdekes, hogy a vese-fnyszr arnyok, a karcs, lapos vonalak, az ers oldalvonal miatt az aut kompaktabbnak mutatja magt a valsgosnl. Pedig az eldjhez kpest ntt, 9,3 cm-rel mr 4,6 mter fel jr, csak 12 cm-rel rvidebb, mint a nyolcvanas vek vgnek az ts BMW-je. A tengelytv pedig 50 mm-rel tbb, mint az eldjnek.
Mivel egyms utn jult meg az Audi A4, a Mercedes C-osztly, s most legutbb a BMW 3-as, gy a nvekeds a konkurencihoz mrten nem hoz elnyt, csak az eldhz kpest. Persze br szmt, azrt gy gondolom azt a hrmast, mrmint ezt a hrom tpust nem elssorban a mretei miatt vlasztjk az emberek, mert aki mretben gondolkozik az vsrol egy VW Passatot, vagy ha az r nem szmt, akkor egy F11-es BMW 5-st. A mretnvekeds a tpus hagyomnyos vsrlinak okoz rmt.
Mert gy belve tgasabb a hely, pp annyival, ami jlesik. Messze nem lett ettl nagy a kocsi, megtartotta a kategria elnyeit, a kompaktsg rzst, ami a BMW-be nttt technikai tartalommal vgeredmnyben a sportossg fel mutat. Mindezen rzst ersti az utastr berendezse. A formk kicsit mvsziek, ezzel gy vlem elssorban az egyre jelentsebb keleti felvsrlpiacnak kvntak kedvezni. Az eurpai vsrlknak ez jl esik, de nem felttlenl vrjk el, hiszen vettk a BMW-t a minimalista, picit kibrndt, a BMW hagyomnyoktl tvolod E90 (s E60) mszerfallal is.
Mindenesetre ebben az autban kvl s bell sokkal tbb a hagyomnyos BMW megolds s BMW stlusjegy. A mrkt kedvelknek ez mindenkpp j hr. s az is j hr, hogy az lshelyzet klasszikus mlyen ls, hogy a kzpkonzol enyhn a vezet fel hajl, hogy magas a kardnbox, szval a vezeti helyzet klasszikus. Az lsek is jl formzottak, tartjk-tmasztk a vezet testt, s radsul hossztvon is knyelmesek.
Htul is klasszikusan sportlimuzinos az lsek formzsa, aki htul l az sem dl, csszkl a kanyarokban, mint teszi azt sok konfekciautnl, s a biztonsgi v is tnyleg a biztonsgrl szl, nem az utasrgztsrl. A csomagtart elg nagy, sok rszleteznival nincs rajta, hacsak az nem, hogy pldul az lsek dnthetsgrt felrat kr a gyr – ez meredek, mint ahogy az USB-Bluetooth kapcsolat lehetsgrt is.
Tesztautnkat az idkzben mr 184 lers ktliteres dzelmotor hajtotta, felras, 8 fokozat automatavlt kzbeiktatsval, lptetfunkcival. Az els benyoms az indtskor mindenesetre okozott egy homlokrncolst, minthogy a dzel meglehetsen hangos. Mg egy kis hangszigetelanyagot elbrt volna. A msodik benyoms mr homloksimt, ugyanis hihetetlenl nyomatkos, brmely fordulatszm-tartomnyban akciksz a motor. Az automatavlt kifinomultan s gyorsan kapcsol, kis gzadsokkal igen hamar felpakolja a fokozatokat. Menet kzben mr a zaj is simul.
Fogyasztsban szintn bajnok a motor, br a gyri adatok 5,8 literes rtket jeleznek, ez azrt lomszm, ami csak specil krlmnyek kztt rhet el. Azonban a teszttlag 6,1 litere is igen meggyz. Ez vegyesfogyaszts volt. A hajtslnc egybknt tmogatja a takarkossgot, pldul 130 km/h sebessggel haladva mindssze 2000-es rtket mutat a fordulatszmmr. Mindez szp, de persze nem olcs. A BMW 320d alapra 9,4 milli. Erre jn a tesztkocsiba pakolt sok extra, az automatavlttl a sznig, amelyekkel egytt elrjk a hajszl hjn 13 millis rat.
|