Kiskunhalasi Street Racing Team
Tartalom
Egyb
 
Kpek/Videk
 
Link ajnl
 
Info
 
Reklm

 


 


 

 
Tuning Vilg
Tuning Vilg : Kis dzelek nagy csatja: Kia Rio-Suzuki Swift-Toyota Yaris sszehasonlt teszt

Kis dzelek nagy csatja: Kia Rio-Suzuki Swift-Toyota Yaris sszehasonlt teszt

  2012.04.19. 08:12

Kevs takarkosabb aut ltezik a piacon a Kia Rio, Suzuki Swift s a Toyota Yaris dzelmotoros vltozatainl. Mindegyiket ms miatt lehet szeretni, de vajon melyik a legjobb vtel?


Kis dzelek nagy csatja: Kia Rio-Suzuki Swift-Toyota Yaris sszehasonlt teszt

Kevs takarkosabb aut ltezik a piacon a Kia Rio, Suzuki Swift s a Toyota Yaris dzelmotoros vltozatainl. Mindegyiket ms miatt lehet szeretni, de vajon melyik a legjobb vtel?

Mi bennk az jdonsg?

Mindhrom kisaut viszonylag friss fejleszts, a Suzuki Swift negyedik genercija msfl ve, a Toyota Yaris s a Kia Rio harmadik genercija egyarnt fl-fl ve mutatkozott be, mindegyik a kezdetektl kaphat volt dzelmotorral is. A Swift 1,25 literes, Fiat fejleszts motorja mr rgi ismers, 75 lers, ugyanennyi volt az eldben is. Az esztergomi gyrts kisaut tvolrl ugyangy nz ki, mint a 2005 s 2010 kztt gyrtott eldje, de valjban alig van kzs alkatrsze vele. A msik kt aut viszont nyomokban sem hasonlt az eldkre: az j, szgletes Yaris 10 centit nylt meg a modellvltssal, az 1,4-es 90 lers dzelmotoron s vltn kvl minden j benne. A Kiban az 1,1 literes, 75 lers. hromhengeres dzel is j, akrcsak az egsz aut, amely hosszabb, szlesebb s alacsonyabb lett, mint a rgi.

 

Fot: Nagy Attila [origo]
A Kia a legnagyobb kvl-bell, a Suzuki a legkisebb

Melyik nz ki jobban?

Br a forma zls dolga, az azrt sokat mond, hogy a szerkesztsg ngy tagja kzl hromnak a Kia tetszett a legjobban. Tnyleg hatalmas a fejlds a kiss szrke rgihez kpest, rovatvezetnk szerint, ha egyms mell lltannk ket, az j Lamborghininek tnne mellette. Ntt is a Rio, a hossza mr ngy centivel tlnylik a ngy mteren, a tengelytvja (257 cm) pedig mr majdnem akkora, mint egy Volkswagen Golf.

Fot: Nagy Attila [origo]
Ht centimtert ntt a tengelytv, tt a hossz a Rio modellvltsnl

Hatrozottan jt tett a koreai mrka formanyelvnek, hogy 2006-ban elcsbtottk a Volkswagen-konszerntl a New Beetle, az Audi TT, az elz A3 s az A6 tervezjt, Peter Schreyert, s dizjnigazgatnak neveztk ki. Az tallmnya volt az vlt tigrist szimbolizl htmaszk, amely ma mr minden Kin megtallhat. Termszetesen a Rirl sem hinyzik, de a fnyszrk is szokatlanul modern, agresszv formt kaptak. Mindez kiegszl a sportos lkhrtkkal, a meredeken emelked vvonallal s a szk ablakokkal, gy a Rio mr-mr olyan hatst kelt, mintha egy kis hot hatchet ltnnk.

Fot: Nagy Attila [origo]
Az j, szgletesebb s kevsb nies Yaris alig  foglal nagyobb parkolhelyet a Suzukinl

Fleg a btortalanul megrajzolt Toyota mellett tnik vrpezsdtnek a koreai, a Yaris ugyanis elvesztette azt a fiatalos bjt, ami az els kt genercinak mg a sajtja volt. Konzervatvabb, ha gy tetszik, rettebb, felnttesebb formt kapott, ami inkbb az idsebbeknek jhet be. Az j stlus elnye viszont, hogy mr frfiaknak sem lesz ciki Yarisszal jrni, mert a cukisgfaktorbl rezheten vesztett. Ugyan az vvonal itt is emelkedik, de nem olyan meredek szgben, gy az hts ablakok sem lrs-szeren kicsik. Jval nagyobbnak tnik a Toyota, mint amekkora valjban, egyltaln nem ltszik rajta, hogy 16 centimterrel rvidebb, s hrommal keskenyebb a Rinl. Persze a Toyota is nagyot ntt a modellvltssal, hossza 10, tengelytvja 5 centit bvlt, de mg gy is a kategria kisebbjei kz tartozik a 3,88 mteres hosszval.

Fot: Nagy Attila [origo]
Knny sszekeverni a rgi Swifttel az jat. Sokat ntt, de gy az a kategria egyik legkisebbje

Br a modellvltsnl a Swift is 9 centit nylt, gy is a B-szegmens legkisebbjei kz tartozik, az sszehasonltsban sincs nla trpbb. Aki szerette az eld formit, ezt is kedvelni fogja, mivel csak a rszleteket finomtottk a Suzuki tervezi. Megnyltak a lmpatestek, a hts sokkal szebb mintt kapott a piros alapon fehr betttel, de a Minire emlkeztet rszletek (meredek szlvd, feketre fjt A-oszlopok) vltozatlanul lnek tovbb. Els pillantsra egyrtelm, hogy egy Suzuki Swiftet ltunk, a problma "csak" az, hogy alig ltszik rajta, hogy ez a vadonatj modell.

Mszaki tartalom

Mindhrom modell nagyon biztonsgos, mivel tcsillagos eredmnyt rtek el az EuroNCAP trstesztjn, mgis vannak klnbsgek. A legjobb biztonsgi felszereltsget meglep mdon a Suzuki adja, mivel ebben a ht lgzsk mellett a menetstabilizl is szria. A Kia a trdlgzsk hinyt aktv fejtmlkkal kompenzlja, a Toyota viszont kiss csaldst kelt, mivel itt csak ngy lgzsk jr alapron, igaz, az ostorcsaps-srlsek ellen vd fejtmlk ebben is alaprasak. A fggny- s trdlgzskokrt, illetve a menetstabilizl elektronikrt csomagban 175 ezer forintot krnek a Yarisnl. Legolcsbb felszereltsggel mindhrom kisauthoz csak dobfket adnak htra, a tesztelt Suzukin csak azrt volt trcsa, mert ez egy GS felszereltsg pldny volt, Magyarorszgon viszont kizrlag az eggyel rosszabb GLX csomaggal kaphat dzel Swift.

Fot: Nagy Attila [origo]
Egyedl a Toyotban van puha manyag, de ez az alapmodellhez nem jr. Mind a hromban knny kiigazodni

Mindben modern, kzs nyomcsves dzelmotor dolgozik, egyedl a Kia hromhengeres, s ennek a legkisebb (1120 cm3) a lkettrfogata is. Ehhez kpest tisztessges a 75 ler s a 190 Nm, amit elcsalogattak belle, az 1,25 literes Suzuki a fix geometrij turb miatt pldul pontosan ugyanennyi lert ad, igaz, a nyomatka 20 Nm-rel nagyobb. Nem meglep, hogy az 1,4-es Toyota-motor a legizmosabb a trsasgban, 90 lerejhez 205 Nm-es nyomatk trsul. Sajnos egyedl a Kia knl start-stop rendszert, amelyet az Eco Dymanics csomagban lehet megkapni a fkenergia-visszatpllssal s az alacsony grdlsi ellenlls gumikkal 100 ezer forintrt. Ilyen fogyasztscskkent extrkat a msik kt kocsi nem knl, taln gy gondoltk a tervezik, hogy mr gy is pp elg takarkosak.

Fot: Nagy Attila [origo]
Az rintkpernys-tolatkamers navigci 180 ezer forint a Toyothoz

Melyiket jobb vezetni?

Egyntet vlemnnyel szavaztuk meg a szerkesztsgben, hogy a Suzuki adja a legjobb vezetsi lmnyt. Taln a 16 colos felniknek s az alacsonyabb oldalfal gumiknak is ksznhet, hogy a kormnyzsa ennek a leglnkebb, s a kocsi mozgsa is agilis, mikzben egyltaln nem knyelmetlen a rugzsa. A Fiat-eredet motor karaktert szokni kell, mert amikor 1800 krl felpl a turbnyoms, hirtelen nagyon elkezd hzni, ettl a sofr gy rezi, hogy vagy nem trtnik semmi, vagy pedig kimegy alla az aut. Ez a legzajosabb motor is a triban, fleg hidegen zavar a kerregse. A Swift vltja semmi mechanikus rzetet nem ad, de nagyon hatrozott s pontos, de, a tbbivel ellenttben csak tfokozat. Igaz, az tdik szinte pont ugyanolyan hossz, mint a Riban a hatodik, gy ebben vgs soron kevesebbet kell vltani. Ha a pedlok nem lennnek tlsgosan jobbra beptve, s a kzpkonzol nem nyomn kiss a vezet jobb lbt, akkor a vezeti helyzet tkletes lenne, mert a puha tms lse is a Swiftnek a legknyelmesebb, s a remek fogs kormnyt is tg hatrok kztt lehet lltani. Meredek szlvdjnek megvan az az elnye, hogy rvidebb A-oszlopok tartoznak hozz, amelyek kevesebbet takarnak ki.

Fot: Nagy Attila [origo]
A Swift szeret a legjobban kanyarodni, pedig nem tl feszes a futmve

Vezets kzben a Toyota hihetetlenl rvid ton jr, de furcsn hossz vltkarjval s a tbbieknl egy mterrel kisebb fordulkrvel tnik ki. Kormnya ennek is j fogs, de, alig lehet kihzni, s az is bosszant a Yarisban, hogy egyedl ennek az indexkapcsolja nem tudja az rintsre hrmat villans trkkt. lse nagy, de a httmla fura szgben hajlik, s kemny, emiatt nem olyan knyelmes, mint a Suzukiban, s a laposabb A-oszlopok is tbbet takarnak ki, a kiegszt hromszg ablakok ezen vajmi keveset segtenek. Menet kzben a Yaris erflnye minden pillanatban rezhet, a gyorsulsi versenyt knnyen nyern, mivel a Suzukira kettt, a Kira t msodpercet verne.

 Fot: Nagy Attila [origo]
A Kia hromhengerese rezheten gyengbb a msik kettnl, de A-bl B-be megteszi. Meglepen halk, de a vibrcii nha zavarak. s lehetne takarkosabb is

Nagyobb erejt radsul sokkal finomabban adja le, mint a msik kett, egyenletesebben pl fel a nyomatk, nem rzi gy az ember, hogy digitlisan mkdik a gzpedl. Hosszabb tengelytvjval nagyobb tempnl nyugodtabb az tfekvse, mint a Swiftnek, de a komtos mozgsbl hinyzik a dinamizmus, akrcsak a kevs visszajelzst ad, szintetikus kormnyzsbl. Futmve azonban mgis a Yarisnak a legharmonikusabb: a hangolsa viszonylag feszes, de a csillaptst ebben talltk el a legjobban, ezrt egyltaln nem rzdik knyelmetlennek. Hatrhelyzetben jindulatan alulkormnyzott, akrcsak a msik kett, a gzelvtelnl jelentkez farcsvlst a menetstabilizl csrjban folytja el.

Fot: Nagy Attila [origo]
Ismers a Swift-forma, modern a Kia-dizjn, konzervatv a Toyota

Vezetsi lmnyt tekintve csak a harmadik helyet szerezhette meg a Kia, s nem csak azrt, mert ennek van a leggyengbb motorja s a legnagyobb, a tbbieknl kzel egy mzsval nagyobb tmege. Kemny prnzs lse egyrtelmen a legknyelmetlenebb, br az llap kellen hossz, a httmla alakjt nem sikerlt tkletesen eltallni, ennl mg a Toyot is sokkal jobb. Hatfokozat vltja ugyan pontos, de ltygsebb, mint a msik kettben, emellett tl htul van, nem esik tkletesen kzre. Kormnynak a fogsa sem olyan j, mivel a kt kll a kzpvonal alatt helyezkedik el, emellett az A-oszlop ebben is sokat kitakar. Viszont nagyon knny belltani a tg hatrok kztt, hossz- s tengelyirnyban is llthat kormnyt, s a mszerfala is a Rinak a legszebb. Br csupa kemny manyagbl ll, ezek minsgi, puha anyagnak nznek ki, ellenttben a Yaris s a Swift manyagjaival, amelyek mr rnzsre is olcsbbak.

Fot: Nagy Attila [origo]
A Yarisnak van a legjobban sikerlt futmve, mgsem nagy lmny a vezetse

 

A Kia futmve csak amolyan kzepes, az az ember rzse, hogy nem sikerlt a rugkat s a lengscsillaptkat tkletesen sszehangolni, gyors irnyvltskor imbolyog s dl a kasztni, kis tempnl meg nem simtja ki elg jl az thibkat. Viszont nagy tempnl is alig kell korriglni a kormnnyal hossz tengelytvjnak ksznheten. Br a kormnyzs erejt jl eltalltk, a visszajelzsekkel a Kia elektromos szervja fukarkodik a leginkbb, a fk viszont ebben a legjobban adagolhat. A hromhengeres motor kis hengerrtartalmhoz kpest derekasan helytll, mr 1700-tl elfogadhatan hz, br ersnek sosem tnik, amit a b 16 msodperces szzra gyorsulsi id is jelez. Minden elzst ktszer is meg kell gondolni, azonos lereje ellenre a Suzuki jval dinamikusabb, nem beszlve a Kihoz kpest mr-mr sportautsan ers Toyotrl.

Melyikben jobb utazni?

Utasszemmel nzve a Yaris a legjobb vlaszts. Motorja olyan csendes s vibrcimentes, mintha benzines lenne, futmve elnyeli az thibk nagy rszt, s a szlzajt is jl elszigeteltk, autplyn sem fraszt benne az utazs. Utastere akkora, mint egy kt genercival ezeltti kompaktnak, htul is jl ki lehet ltni belle, s a hts lsek is elg nagyok kt felntt szmra, s nincs mlyen az lpad, gy a combot is megtmasztja. Csomagtere 286 literes, ami csak kettvel marad el a Kitl, itt viszont sokkal alacsonyabb peremen kell temelni a csomagokat, s a dupla padl miatt sk fellet jn ltre a hts tmlk lehajtsakor. A legtbb rekesz s rakodhely is a Toyotban volt.

Fot: Nagy Attila [origo]
Meglepen nagy htul a Yaris, ezrt cssztathat hts lst mr nem is adnak hozz

Helyknlatot tekintve a Rio egyenrang partnere a Yarisnak, ami elvrhat a 16 centivel nagyobb hossz s a hat centivel nagyobb tengelytv ismeretben. Viszont csak vlltrben nyjt tbbet nla, ami a Toyota gyes csomagolst dicsri, a csomagtartk kztti ktliteres klnbsg elhanyagolhat. Br risi a lbtr, htul nem olyan j lni benne, mint a Yarisban, mert az lsek alacsonyabban vannak, s a hts ablak mrett felldoztk a dizjn oltrn, s a rugzs is pattogsabb. Viszont a zajszigetels ebben is remekl sikerlt, csak gyorstskor hallatszik, hogy eggyel kevesebb henger dolgozik a Kiban, egybknt a motorja pldsan csendes bemelegeds utn, s a tbbi zajt is jl elszigeteltk a kabintl. A hromhengeres vibrcii 2000-es fordulat alatt kellemetlenl rezgetik a kasztnit, s akkor is remeg egyet a Kia, amikor a start-stop rendszer lelltja s elindtja a motort.

Fot: Nagy Attila [origo]
Szinte ltyg az ember a tgas Kia hts sorban, de a szk ablaknylsok zavarak

Trknlatot tekintve a Suzuki ms ligban jtszik, olyan, mintha egy kategrival kisebb lenne a vetlytrsaknl. Igaz ugyan, hogy ez a legkisebb, de csak 3,5 centivel rvidebb a Toyotnl, a tengelytvja viszont mr 8 centivel marad el tle. Ez szinte tkletesen tkrzdik a hts lbtr szkssgn, de a fej- s vlltr is ebben a legkisebb. Persze abszolt rtelemben nem szk a Swift utastere, rezhet a fejlds a rgihez kpest, csak pechjre most a kategria kt legnagyobbjhoz mrtk. Ettl fggetlenl nem rossz utazni benne, mert az lsei puhk s knyelmesek, s a futm is komfortos futst biztost, viszont a zajszint ebben a legnagyobb, br ebbl a szempontbl is sokat javult eldjhez kpest. A Suzuki legnagyobb htrnya az apr, 211 literes csomagtart, olyan kicsi, hogy az arasznyi kalaptart fel sem emelkedik nyitskor. Bvtskor itt is nagy lpcs keletkezik a hts lseknl, s a rakodperem is magas, s a nyls is szk.

Fot: Nagy Attila [origo]
Knyelmes lsekkel prblja ellenslyozni a szkssgt a Suzuki

Melyik ri meg az rt?

sszelltottunk egy extralistt, amelyrl gy gondoltuk, hogy a tipikus vsrl ezek nlkl nem venne ma mr kisautt ngymilli krli sszegrt. Ebben a kvetkezk vannak benne: hat lgzsk, menetstabilizl rendszer, manulis klma, kt elektromos ablakemel, kzponti zr, CD-lejtsz USB-csatlakozval, fedlzeti szmtgp, metlfnyezs. Ahogy vrhat volt, a kvnt felszereltsggel a Suzuki a legolcsbb. Csak egyfle felszereltsggel (GLX) kaphat, de abban minden benne volt, ami kell, st mg brborts kormny s a kdfnyszr is belefrt, felrat egyedl a metlfnyezsrt (95 ezret) krnek, gy a Swift ra 4,045 milli forintra jn ki.

Fot: Nagy Attila [origo]
Nagyobb autkban is elmenne a Swift remek formj, puha tms lse

Lehet, hogy sokan meglepdnek rajta, de a Kia Rio mr nem tartozik az olcs vtelek kz (eldjt a 110 lers dzelmotorral hrommillirt is knltk annak idejn), a fejldsvel arnyosan ntt az ra is. A 3,99 millis EX Limited felszereltsghez csak a 100 ezer forintos metlfnyezst kellett hozzadni, gy a hromhengeres motorral a vtelra 4,099 milli forintra jtt ki, igaz, brkormny s trdlgzsk nlkl. Vannak ennl olcsbb felszereltsgi csomagok is, de azokhoz rendelni sem lehet lgkondicionlt. A Rio kaphat 1,4-es, ngyhengeres, 90 lers dzelmotorral is, amely 200 ezerrel drgbb az 1,1-esnl, viszont azzal is a leglassabb lett volna az sszehasonltsban. A hrmas legdrgbbja a Toyota Yaris, mivel a kvnt felszereltsggel (Eco A/C s VSC csomag) 4,34 millira jtt ki az ra. Viszont, aki megelgszik ngy lgzskkal, s nem akar menetstabilizlt, ebbl az sszegbl megsprolhat 175 ezer forintot, gy mr nagyon kzel kerlnnek egymshoz az rcdulk.

Fot: Nagy Attila [origo]
288 litervel a Rio csomagtere hajszllal a legnagyobb, de a Yaris knnyebben pakolhat

Biztos kvncsiak a fogyasztsi adatokra. Leginkbb a Rit vezte nagy rdeklds, mivel ezzel a motorral lltlag 3,2 literes tlagfogyasztsra is kpes a fapados Eco felszereltsggel. Nlunk egy extrkkal jobban megpakolt verzi jrt, de akkor is csalds, hogy a koreai aut semmivel sem fogyasztott kevesebbet a msik kettnl, pedig csak ebben volt motorlellt s regeneratv fkrendszer. St a budapesti forgalomban a Suzuki volt a legtakarkosabb a maga 4,6-4,7 literes tlagval, a Rio s a Yaris tvgya egyarnt 4,8-4,9 liter krl mozgott. A Toyota katalgusban 3,9 literes vegyes tlagot adnak meg, a Suzukiban 4,2 litert, ezek valsznleg tarthatak is, mivel orszgton, nyugodt vezetssel mindegyikkel le lehet menni 3,5 liter krli rtkre.

Fot: Nagy Attila [origo]
A Suzukiba nem sok csomag fr. Mindhromban szksgptkerk rejlik a csomagtr alatt

sszegzs

Egyrtelm, hogy hatalmas fejldsen mentek t a kisautk az elmlt vekben. Simn elrik az egy-kt genercival korbbi kompaktok szintjt. Szinte ugyanakkora hely van bennk, csendesek, biztonsgosak s jl felszereltek, brjk az autplyzst is, mikzben a dzelmotorral takarkosak s nyomatkosak is. Igaz, a hasonl erssg benzinmotorokhoz kpest a Toyotnl s a Suzukinl b flmilli, a Kinl 400 ezer forinttal adjk drgbban a dzeleket, de ezt a klnbsget 60-70 ezer kilomter alatt visszahozza a kisebb fogyaszts, s a hasznltpiacon is tbbet rnek ksbb.

Fot: Nagy Attila [origo]
A Kia a formjval, a trknlatval s a hossz garancijval hdthat

A teszt gyztese a Yaris lett, mivel a kis kls mreteket hatalmas bels trrel s tgas csomagtartval kombinlta, ennek a legjobb a motorja, a vltja, s a futmve is, s az sszeszerelsi minsge is kimagasl, emellett csendes, s erflnye ellenre alig fogyaszt tbbet a msik kettnl. Nem csoda, hogy a hrmas legdrgbbja, de hasznltan is szinte biztos, hogy ez fogja tartani a legjobban az rt. Komoly gyengesge nincs, de meg kell emlteni, hogy sem a megjelense, sem a vezethetsge nem jobb az tlagosnl, s a mszerfala is olyan, minta sszecsaptk volna a formatervezk. Taln fura volt nekik, hogy mr nem kzpre tett digitlis mszerfalat kell terveznik, mint az elz kt Yaris esetben. Ha kicsivel tgasabb lenne, akkor az agilis, j tfekvs, de emellett roppant j lsekkel s komfortos futmvel is rendelkez Swift lenne a msodik, de gy a dobog kpzeletbeli msodik fokt t kell engednie az sszehasonlts legjobban kinz s legtgasabb autjnak, a Kia Rinak. A koreai mellett szl mg a knny kezelhetsge, szp mszerfala s a ht v garancia is, viszont a motorja gyenge, s alul vibrl, s vezetni tovbbra sem nagy lmny.

Mszaki adatok Kia Rio 1.1 CRDi Suzuki Swift 1.25 DDiS Toyota Yaris 1.4 D-4D
       
Hengerrtartalom 1120 cm3 1248 cm3 1364 cm3
Furat/lket 75,0/84,5 mm 69,6/82 mm 73/81,5 mm
Hengerek/szelepek szma 3/12 4/16 4/8
Max. teljestmny 55 kW (75 LE)/4000 55 kW (75 LE)/4000 66 kW (90 LE)/3800
Max. nyomatk 170 Nm/1500 190 Nm/1750 205 Nm/1800-2800
Sebessgvlt hatfokozat manulis tfokozat manulis hatfokozat manulis
Fkrendszer ell/htul httt trcsa/dob httt trcsa/dob httt trcsa/dob
Mretek, tmegek      
Hosszsg 4045 mm 3850 mm 3885 mm
Szlessg 1720 mm 1695 mm 1695 mm
Magassg 1455 mm 1510 mm 1510 mm
Tengelytv 2570 mm 2430 mm 2510 mm
Nyomtv ell/htul 1520/1525 mm 1480/1485 mm 1460/1445 mm
Csomagtart mrete 288 liter 211 liter 286 liter
zemanyagtartly mrete 43 liter 42 liter 42 liter
res tmeg 1155 kg 1065 kg 1060 kg
Terhelhetsg 412 kg 495 kg 465 kg
Menetteljestmnyek, fogyaszts      
Legnagyobb sebessg 161 km/h 165 km/h 175 km/h
Gyorsuls 0-100 km/ra 16,4 s 12,7 s 10,8 s
Fogyaszts, vegyes 3,2 l/100 km (ISG-vel) 4,2 l/100 km 3,9 l/100 km
Tesztfogyaszts: 4,8 l/100 km 4,7 l/100 km 4,8 l/100 km
Szn-dioxid-kibocsts 85 g/km (ISG-vel) 109 g/km 104 g/km
    - -
Alapr 3 499 000 Ft (Eco) 3 950 000 Ft (GLX) 3 780 000 Ft (Eco)

 

Mg nincs hozzszls.
Csak regisztrlt felhasznlk rhatnak hozzszlst.
 
Reklm


 

 

 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Tartalom

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG