Chevy Aveo automata - Vagnysrc
2011.11.04. 07:55

A belpszint tlagaut fizimiska helyett kihv arcberendezst kapott az j Chevy Aveo. 1,4 literes motorral, automatavltval prbltuk.
Chevy Aveo automata - Vagnysrc
A belpszint tlagaut fizimiska helyett kihv arcberendezst kapott az j Chevy Aveo. 1,4 literes motorral, automatavltval prbltuk.
A piac egyik legelrhetbb ru autja a Chevrolet Aveo. Ez mr j ideje gy van, s kicsit a tpus megtlsre is rnyomta a blyegt. gy ltszik azonban, hogy a Chevy megelgelte ezt a szerepet, s kitr az unalom-tlagaut szerepkrbl. Azonban az ilyesfajta kitrs sohasem olcs, hiszen valamivel ki kell tnni, klnleges mszaki megoldsokkal, szuper-felszereltsggel, vagy ejha-minsggel. Vagy valami ts formatervvel. Az utbbi recept a legjobban bevll, hiszen a lemeznek mindegy, hogy milyen formra prselik, s a manyagokat is ugyanannyirt ntik, ha vagny, ha nem.
Igazn a megjuls mr korbban elkezddtt. Indtotta a Captiva, az Epica, j vonal autknt rkeztek. Majd jtt a Cruze, amely piaci feltnst is keltett, hiszen az elrhetbb kategrit kpviselte. Aztn megjtt az atom-telitallat Orlando, lnyegben a kategrijban autt keresve brki belelne. s legutbb megjult az Aveo, amely a tpusmixben az igavon szerep, volumen-aut. Ha ez bejn, akkor bizony jra kellemes vei jnnek a Chevynek.
Teht az j Aveo. Ami rgtn kiabl rla, az az orr formaterve. Kirlyak a lmpk, br a kzimosban biztos nem rlnek neki. De nem csak a lmpa mutats, j a domborod gptet, a kicsire hzott maszk, s az egsznek a folytatsa, az emelked vvonallal, a szkl ablaksorral, a kszb elejtl indul, a kerkjrati v fels le fel tart lemezvonallal. A hts ajtn a kilincset eldugtk, a farrsz elre dl, a hts szlvd egsz kicsi, spoiler rnykolja. Ettl olyan sportos a hats, fkpp a kr-formj lmpacsoportokkal. A htulnzet azrt ersen emlkeztet a Sparkra.
s az utastrben is van gn a kistestvrtl. Rgtn ott a mszerfal, amely a ktkerekek vilgt idzik. A mszerfaltmb formja lendletes, s funkcionlis is, pakolhelyeket is raktak bele rendesen. A sznek a szrke rnyalataibl kerlnek ki, az anyaghasznlat sorn azrt az olcsbb plasztikokbl vlogattak. Jpofk a lgbemlk.
A helyknlat a kisautkategriban j, az lsek komfortja tlagos. Htul hasonl a helyzet, magam mgtt (172 cm testmagassg) 17 cm a trdhely. A csomagtart mrete szold. Tesztautnk felszereltsge alapos, mindentt elektromosak az ablakok, van elg lgzsk, meg automata kondi.
A j felszereltsg msutt is rezteti a hatst. A kocsira 17 colos felniket szereltek 205/50 R17 gumikkal. Persze az aut ezzel nz ki jl, egyrtelmen. A futm komfortja s viselkedse is vltozott a peres gumi felszerelsvel. Vlheten alapveten nem erre hangoltk az Aveo lbait, gy rdekes a "fogs" gumik egysge a lgyabb rugzssal s csillaptssal. Kemnyebb lengscsillaptkkal, egy kszlet srga Konival pldul, vagy Bilsteinekkel harmonikusabb lenne a futm. A szlesebb gumik ltal a kocsi hatrrtkei kitoldtak, ksbb jelentkeznek az alulkormnyzottsg jelei, kicsit rvidebb reakciidt hagyva a sofrnek. A fkt is rvidlt.
Igaz olyan nagy pajznkodsra azrt nincs lehetsg. Az 1,4 literes Ecotec motor egsz jl hz als s kzepes fordulatszmtartomnyban is, azonban ilyen kis motornl rezni a hagyomnyos automata teljestmnyfal jellegt. Radsul a takarkossg okn elg hamar felvltogat. Mg j, hogy a kzi kapcsols lehetsgt is bedobtk a Chevy mrnkei, s hlisten nem a kormny kr tettek formaegy fleket. Az tlet, hogy a vltkart fogva a hvelykujj ri el knyelmesen a vltgombot, fel-lkve fel, lenyomva levlt. Egyszeren nagyon tetszett. Kzreesik, nem ignyel figyelmet, nem kell keresglni, olyan, mint a vadszgpeken a HOTAS rendszer (minden kapcsol a boton). Igaz itt csak egy kapcsolrl beszlnk.
A vltogatst hasznlva egsz szpen kihozhat a hajtsbl a maximum, s lvezetess vlik az tlagautzs. J az ilyen dolog, mikor egy egyszer tlet a gyakorlatban bizonyt. Norml krlmnyek kztt meg lmoskodhat az automatavlt gyri belltsa, a hagyomnyos automatkhoz illn szpen kiszmthat kszssal, rngatsmentes indulssal, vltssal - szemben a ma favorizlt robotizlt vltkkal.
Radsul a klasszikus automata karbantartsignye alacsonyabb, lettartama hosszabb. Persze tbbet fogyaszt vele a jrm. Esetnkben 9,5 litert fkpp vrosban. De mint mr sokszor emltettem nekem nehz a jobb lbam, msnl kijhet a kocsi 8,5-bl - tudom ma mr ez sem kevs.
sszessgben jl sikerlt a Chevy Aveo frisstse. Fiatalos, mai. Mindazt tudja, amit a kategrijban elvrunk, a csomagtart azrt lehetne nagyobb - tesztautnkban voltak rekeszek a padl alatt, minthogy ptkerk mentes vezet volt a kocsink. Az ra kedvez, az automatavlt knyelmes, vsrlskor rdemes elgondolkozni ezen az alternatvn.
|