Nagynak tetteti magt a Picanto
2011.08.14. 17:23

Aranyos kisautbl sportos trpv cseperedett a Kia Picanto a modellvlts sorn.
Nagynak tetteti magt a Picanto
Aranyos kisautbl sportos trpv cseperedett a Kia Picanto a modellvlts sorn.
Az j Kia Picanto mini legnagyobb dobsa, hogy elhiteti az emberrel, hogy a tnyleges mretnl sokkal nagyobb autban l, s erre ksbb se cfol r. A karosszria klseje dgs, az utastrben a ltez legolcsbb anyagokkal sikerlt kellemes krnyezetet teremteni - a majdnem fehr als bett csodt mvel a hangulattal.
A kormnykerk als, a htrcsot ismtl formj kivgsa is jl ll a fiatalos mininek; radsul hatsosan elrejti, hogy a kormnykerk tmrje egy hajszlnyival nagyobb a kelletnl. Egy normlis autban tkletes vlaszts lenne, de a Picanto nem csak megjelensvel, de viselkedsvel is a sportos darabok kz tartozik. Az USB- s vonalbemenettel rendelkez rdi hangzsa tlagos, a fedlzeti szmtgp segtsgvel pontosan tudjuk, mennyi tvolsgra elg mg a kis mret tankban ltyg benzin. Kritika egyedl a kulcsos kzponti zrat rheti, egszen pontosan azt, hogy a csomagtr-fedlrl lesproltk a zrat. Ha tele a keznk a bevsrlssal, elszr elre kell menni valamelyik els ajthoz, hogy aztn az aut mg lpve be tudjunk pakolni.
Valsznleg gy szmoltak a gyriak, hogy aki nem a drgbb, bicskakulcsos Picantt veszi, az majd rakat valamilyen utlagos riasztt az autba, ami a szria kzponti zrat is vezrli. Egsz j az irnythatsg, annak ellenre is, hogy a gyri szerels, 14 colos pnttmrj Kumho abroncsok mindent csinlnak, csak nem tapadnak. Nem kell nagyon erlkdni, elg a forgalom ritmusban autzni ahhoz, hogy a kerekek srni kezdjenek a kanyarokban - a vezethetsg csak jobb lesz, ha vgre elkopnak az abroncsok, s valami msra cserljk ket.
A tesztaut esetn mg a klnsen hirtelen fog (a pedlt als negyedt hasznl) kuplungot is meg kell emlteni, a teljesen rzketlen pedl mellett a recsegve kapcsolhat htramenet arra utalt, hogy lltani kellene a szerkezeten. A rugzs az aut mreteihez-tmeghez mrten komfortos, az utastr hosszban elg tgas, ngy ember knyelmesen elfr benne. Trolhely is akad elg, amiben szklkdik a Picanto, az a csomagtr. Magas a rakodperem, kicsi a tr - a napi bevsrlssal azrt nem kell trkkznnk.
Az alapmotorral, az egyliteres, hromhengeres benzinessel lnyegben mindent tud az aut, amit csak tudnia kell. A 70 ler vrosban elg a kzlekedshez, orszgton is csak az elzseknl rezni kevsnek. Csendes a motor, a tesztfogyaszts hat liter alatt maradt - ennl tbbet nem nagyon remlhetnk egy alapmotortl. A megbzhat mkdst is biztos sikerl a garancia ht ve alatt biztostani, a kiprblt autnl a nmely hidegindtskor (reggel) beindult ugyan mind a hrom henger, de terhelskor (kuplung rengeds) ki-kihagyott az egyik.
A kt egyedi hibtl eltekintve igazbl csak a gyenge tapads abroncsokat s a kis mret csomagtartt lehet a Picanto htrnyaknt emlteni, egybknt felfel lg ki a kategrijbl. Mindezt radsul gy teszi, hogy vtelrban a legolcsbb autk kz tartozik. Az alapvltozatrt 2,3 milli forintot kell fizetni, a lgkondis LX Cool is hazavihet mr x,x forintrt.
TETSZETT
Tgas utastr
gazdag felszereltsg
J vezethetsg
NEM TETSZETT
kis csomagtr
nincs zr a csomagtr-ajtn
SSZEGZS
Pofs megjelens, nagyobb autkat idz utastr, j vtelr. A Kia Picanto alaposan feladja a leckt a vetlytrsaknak, s kellemes perceket szerez hasznljnak. A vrosban.
ADATLAP
sszlkettrfogat: 998 cm3
Hengerek/szelepek szma: 3/12
Maximlis teljestmny: 51 kW (69 LE) 6200/min
Maximlis forgatnyomatk: 95 Nm 3500/min
Hosszsg/szlessg/magassg: 3595/1595/1480 mm
Tengelytv: 2385 mm
Fordulkr: 9,8 m
Sajt tmeg: 915 kg
Terhelhetsg: 385 kg
Csomagtr: 200-870 l
zemanyagtank: 35 l
Gyorsuls 0-100 km/h: 14,4 s
Maximlis sebessg: 153 km/h
Fogyaszts vrosban/orszgton: 5,4/3,6 l/100 km
CO2 kibocsts: 99 g/km
A modell alapra: 2 299 000 Ft
A tesztelt modell ra: 2 499 000 Ft
|