Peugeot 508 HDI
2011.07.21. 09:20

Elkpeszten keveset fogyaszt az j Peugeot 508 HDI. Pedig nagy, knyelmes, elegns aut, az ilyen nem szokott takarkos lenni.
Peugeot 508 HDI
Elkpeszten keveset fogyaszt az j Peugeot 508 HDI. Pedig nagy, knyelmes, elegns aut, az ilyen nem szokott takarkos lenni.
Tavasszal rkezett a Peugeot 508-as Magyarorszgra, s rgtn bizonythatta is, hogy tervezi alaposan tvettk az eldmodellek elnyeit s htrnyait, ha ilyen jl sszerakott kocsit lltottak kerkre. Mr a tpusjells szmrtke is rtknvekedst sugall: 508. 101-el tbb mint az elz kzpkategris Peugeot, s ez nem csak marketing szmtan, rgtn feltnik, hogy nagyobb is lett a kocsi. A tengelytv a 407-eshez kpest tz centit nylt, gy itt mr nem lehet panasz a htul lk helyknlatra.
A kocsi formja most jzanabb s kevsb megoszt, mint az eld volt - vgeredmnyben ez is a kulcsa a tmegeladsoknak. De nem kell flni, nem unalmas fmdoboz: igen harmonikus vonalakkal megldott, szp rszletmegoldsokkal sszerakott, harmonikus arny karosszrit rajzoltak az 508-nak. Szeretem a Peugeotban, hogy tpusrl-tpusra kvethet a formai fejldse - teht minden korban megismerhetk az autk, gy rzem ilyen mg az Audi, a VW, az Alfa, a BMW, a Mercedes, a Volvo, a Honda. Ez a kvetkezetessg az 508-ason is ltszik, a fnyszrk s hts lmpk jellegzetes llsn, a htmaszkon, ami most a 407-hez viszonytva egszen sszement.
Abbl is lehet tudni, hogy jl eltallt-e egy forma, ha a megrgztt mrkahvk elismernek egy krn kvli autt. A Peugeot 508-ra a japn- s a nmet-aut prtiak is figyelmet szenteltek. Vlheten a vsrlsoknl is gy lesz ez. Persze az els vben mg nehz lesz igazn rtkelni az eredmnyeket, mert j pr motorfajta br ltezik, egyenlre itthon mg nem rendelhet - konkrtan egyik 2.0 HDI s 2.2 HDI motor sem elrhet az v vgig.
Az aut ajtajt feltrva is igen kellemes vilg fogad. Az ajtk finoman nylnak, szpen csukdnak, a belshez mindenhol knyelmesen tgra nyithatk. Az utastr formavilga visszafogott, de rszleteiben alaposan kidolgozott.
Szpek az ajtburkolatok a behzk bumerng formj dsztsvel, nagyauts a szles kzpkonzol, rthet a mszerfal. A burkolatokhoz hasznlt anyagok j minsgek, s egsz szpen sszeraktk a dolgokat.
Tesztautnk egy igen jl felszerelt Allure szint modell volt, amelyhez jrt tbbek kztt az igen knyelmes els lspr, amelyeknek a combtmasza is llthat volt. Knyelmes szkek, jl elhelyezett kezelszervek, igazn csak a kardnbox pakolhelyeit hinyoltam, telefonnak, miegymsnak. Fejtr, lbtr, vlltr rendben s a trrzet is j, s szerencss, hogy az eldmodelltl eltren nem nyjtzik annyira htra a szlvd.
A hts sor szintn komfortos, knyelmesen dnttt httmlk, nagy lbtr, dsan krpitozott vilg. Extrzott tesztautnkban mg htul oldalanknt is kln szablyozhat klmaberendezs is dolgozott. Igazi utazaut ez a Peugeot. Mindehhez a csomagtartja is elg nagy, ahogy az egy kzpkategris ngyajtsnl el is vrhat.
A motor szintn kivl hossztvfut: 140 lers ktliteres HDI dzel, ami amgy mg nem kaphat itthon. Alacsony fordulaton is nyomatkos, szinte brmely fordulaton gzt adva rugalmas, erteljes, igen j vezetni. Szinte nem is kne hozz a hatfokozat vlt, elg lenne egy ts is. A motor kellen csendes is.
Hasznlat kzben figyeltem a fogyasztsmrt. 130 km/h-s autplyzskor t s fl liter, s hasonl rtkek. Gondoltam majd a tankolskor igazat mondasz! s meg is lepdtem rendesen, egyharmadnyi utat vrosban ktharmadot autplyn teljestve 6,2 literes tlagot futott a kocsi, pedig nlam sokat szoktak inni az autk. Elismersem.
A kocsi futmve komfortos. Nem billeg, nem leng, de nem olyan villmgyorsak a reakcii. Nem kell rosszra gondolni, szpen terelgethet, nem kvet el hibkat, megbzhat is s semlegesen viselkedik - csak nem olyan dinamikus, mint a 407 volt. Lehet a hosszabb tengelytv teszi limsabb a viselkedsi jellemzit. Lehet a tbblengkaros els futmvel szerelt GT vltozat "harapsabb", majd kiderl.
sszessgben elismersre mlt konstrukci a Peugeot 508, de taln szerencssebb megfogalmazs az, hogy j aut. Szimpatikus a mszaki tartalma, vonz a csomagolsa. Br, mint kategrijnak tbbi rsztvevje nem tartozik az olcs kocsik kz, az alapr is hatmilli feletti, a tesztaut ra 8,2 millira ntt.
|