Tbbszrs deja vu 2
2011.05.25. 10:24

Mintha mr lttam volna, ltem volna benne s vezettem volna ezt az autt. Vagy tvednk? Hiszen ez a vadonatj Audi A6-os...
Tbbszrs deja vu 2
Mintha mr lttam volna, ltem volna benne s vezettem volna ezt az autt. Vagy tvednk? Hiszen ez a vadonat j Audi A6-os...
Szria a Drive Select menetdinamika-szablyoz
Nagyvonal az A6-os szriafelszereltsge, ha pedig a leend tulajdonos hajland j mlyen a pnztrcjba nylni, jobban felszerelheti autjt, mint egy A8-as luxuslimuzint. Az elektromechanikus szervokormny alkalmazsa lehetv teszi, hogy a megfelel parkolhelyre automatikusan betolasson az aut (akr prhuzamosan, akr merlegesen), az aktv svtart berendezs kpes "belenylni" a kormnyzsba, gy a forgalmi svban tartani a kocsit, amikor irnyjelzs nlkl kzeltnk a felfestshez, tovbb a lnyeges informcikat a szlvdre vett head-up display is elrhet hozz. Tulajdonkppen az A6-oshoz mindent meg lehet rendelni, amit manapsg az autipar nyjtani tud: tblafelismers, jjellt rendszer gyalogos felismerssel, rfutsos balesetveszlyre (ell-htul) figyelmeztets, holttrfigyels, radaros sebessg- s kvetsitvolsg-tarts, intelligens fnyszr (akr full LEDes), cscsminsg Bang&Olufsen hifi (15 hangszr, 1300 watt), Google Earth-alap navigci s fedlzeti Wi-Fi internetkapcsolat - ez utbbi nyolc eszkz fogadsra kpes egy tszemlyes autban...
Akr 19%-kal takarkosabb eldjnl
Persze mindez mr ismers az A7 Sportbackbl, ahogy javarszt a motorpaletta is, az egyedli jdonsgot a 2.0 TDI jelenti. A 177 lers dzel kellemesen gyorstja az 1,6 tonns limuzint, s tisztessges menetteljestmnyeket biztost neki, ritkn rezni, hogy nincs benne elg "kraft". Br az A6-os utastere vgtelenl csendes, azrt a ngyhengeres drmgse nha beszrdik, de sohasem tolakod. Pillanatnyilag katonsan megvezetett s pontosan kapcsolhat, hatfokozat sebessgvlt tartozik a kis dzelhez, de ksbb CVT fokozatmentes automata is krhet majd helyette. A slycskkents s szmos ms trkk mellett az sszes modellben start-stop rendszer, valamint fkenergia-visszanyers zabolzza a fogyasztst. Rvid tvon sikerlt is teljesteni a 4,9 literes gyri tlagot - igaz, lejtn lefel...
Persze a 3,0 literes TDI-vel igazn megnyer az aut: a V6-os felettbb kifinomult, selymesen jr s komolyabb gzadsra szpen gurgulzik. Mr a 204 lers vltozat is erlyesen hz (vlaszthat els- s ngykerkhajtssal), a 245 lovas cscsdzel pedig egyenesen flnyes. 5,1 msodperc alatt ugrik szzra, cscssebessgt 250 km/rban korltozza az elektronika, mg a quattro hajtson (alaphelyzetben 40:60 arny a nyomatkeloszts) kvl hts sportdifferencil s a kerekek clzott fkezse segti a kanyarodsban.
Ennek megfelelen szemtelenl jl fogja az utat, semlegesen s vgtelenl stabilan fordul. ppen ezrt kr, hogy az egybknt pontos s kzvetlen kormnyzs meglehetsen steril s kevs visszajelzssel szolgl. Sportosan feszes hangolsa ellenre a futm magabiztosan vasalja ki az thibk tbbsgt, csupn a nagyobb keresztbordkkal nem tud mit kezdeni - ezen az opcis lgrugzs sem segt.
|