Tuning Vilg : A legtakarkosabb htlses lehet a Toyota Prius+ |
A legtakarkosabb htlses lehet a Toyota Prius+
2011.03.23. 07:56

Az egyelre koncepci sttuszban lv Prius+ ugyanarra a padllemezre pl, mint a "norml" Toyota Prius, de 155 mm-rel hosszabb annl.
A legtakarkosabb htlses lehet a Toyota Prius+
Az egyelre koncepci sttuszban lv Prius+ ugyanarra a padllemezre pl, mint a "norml" Toyota Prius, de 155 mm-rel hosszabb annl.
Amerikban t s ht lses vltozata is lesz a modellnek, az reg kontinensen viszont kizrlag ht lssel lehet majd megvsrolni a Toyota jdonsgt - elrelthatlag 2012 nyartl. A 4615 mm hossz, 1775 mm szles s 1575 mm magas modell minden dimenzijban nagyobb, mint az alapjul szolgl Prius. A szlessg 3, a magassg 8,5 cm-rel nagyobb, a 2780 mm-es tengelytv pedig 8 cm-rel tbb.
A Priussal ellenttben az jdonsg nem nikkel-metl hidrid, hanem ltium-ion akkumultorcsomaggal kszl, illetve az is fontos vltozs, hogy a telepeket nem a csomagtr padlban, hanem az els kt utas lhelye al tettk. Kln rdekessg, hogy az amerikai verzi nikkel-metl akkumultorral kszl majd, a ltium-ion telepek teht az eurpai modellek kivltsga lesz. Termszetesen az 1,8 literes benzinmotor s a hajtslnc az aprbb vltoztatsokat leszmtva megegyezik a Priusval, gy a Toyota joggal bzik abban, hogy a legtakarkosabb s legszernyebb krosanyag-kibocstssal rendelkez htlses aut lesz a Prius+.
A Japn tervezs s gyrts modell csomagternek mretadatait nem hozta nyilvnossgra a gyrt, m az akkumultor utastrben val elhelyezse miatt nem valszn, hogy kisebb lenne, mint brmelyik kzvetlen vetlytrsnak. A sikerhez termszetesen nem csak vonz paramterekre, hanem versenykpes rra is szksg lesz.
|