Skoda Fabia 1.2 TSI - Sportra hangolt
2010.12.22. 08:24

Ha nem pusztult volna el az angol autipar, ezzel a sznsszelltssal akr egy jkori sportos Rover, vagy Triumph kisaut is lehetne a Skoda Fabia. Fkpp a lelkest 1.2 TSI turbmotorral!
Skoda Fabia 1.2 TSI - Sportra hangolt
Ha nem pusztult volna el az angol autipar, ezzel a sznsszelltssal akr egy jkori sportos Rover, vagy Triumph kisaut is lehetne a Skoda Fabia. Fkpp a lelkest 1.2 TSI turbmotorral!
A Skoda Fabia az v folyamn szp csendben felfrisslt, a nagyobb testvreire jellemz lmpa s htmaszk formt megkapva s persze tartalmilag is fejldve. Ez utbbit jl pldzza tesztautnk, amely a VW-csoport igen jl sikerlt 1,2 TSI turbmotorjval kerlt le a gyrtsorrl. A motor 86 s 105 lers vltozatban is elrhet a Fabihoz, n az ersebbet kaptam, amit egyltaln nem bnok.
Igazn a Skoda Fabia formja nekem annyira nem jn be, de azt elismerem, hogy praktikus felpts s egyni is, nem tvesztjk ssze mssal. Ellenben ez a sznsszellts, a Minisen fehr tetvel bejtt, s nem kergetnm el azt az embert, aki rm akarna tukmlni egy ilyen kocsit. Az utastrrel mr ms a helyzet, az szntl fggetlenl tetszik, nincs elvarzsolva, funkcionlis s j anyagokbl, j minsgben rakjk ssze.
A Fabia tesztaut utasternek tetszsi indext j pr extra tovbb javtotta. A kocsi az Active mellknevet viselte (gy az ra 4 318 000 Ft), s gy olyan extrk hordozjv vlt mint a nagyon j sportlsek, vagy a szintn kellemes fogs brrel bevont sportkormny. gy kellemes az autban tartzkodni, de nem csak vezetknt, hanem utasknt is. Hiszen a jobb els ls is sport, a htsk eltt pedig nagy a trdhely, mikzben az llapjuk hossz, a tmljuk elg magas.
Az csrgs mellett jk a kocsi szolgltatsai is, sok a rakodhely, j a dupla kesztytart, s a csomagtart mrete is megfelel. Ez utbbiban talltunk egy huncut extrt, amelyet a csomagtart oldalfalhoz rgztve klasz csomagfogt kapunk, lehet kanyarogni lelkesen.
Gyorsan eldarltam mi a helyzet kint meg bent, gy elrkeztem a lnyegi ponthoz az 1,2 TSI motorhoz. Ugye ezt a motort mr prbltam a VW Poloban s ott mr teljesen a hvv tett. Prgs, alul is hzs, a teljes hasznos fordulatszm-tartomnyban lnk erforrs, ami radsul szoldan iszogatja a benzint. 105 ler s 175 Nm, 1982-ben erre lelkesedtek egy ktliteres benzinessel. A motort Mlada Boleslavban gyrtjk, gy ideje volt beleszrni a Skodkba is.
Egy kis klnbsgttelt azrt tettek, gy gondoltk tl nagy knyeztets lenne a hatgangos vltt trstani a Fabiban ehhez a motorhoz, az legyen a Polo privilgiuma. gy a tesztautban t fokozattal lehetett jtszani. Sebaj, gy is j ez a motor, de tny, hogy ha a Polo s a Fabia kztt kne vlasztani, ez mr indok a fauv mellett fehr tet ide vagy oda. Holott ha nem tudnk a hatgangosrl teljesen elgedett lehetnk az tfokozatval is, amellyel 10,1 msodperc alatt gyorsul a kocsi szzra (VW Golf III GTI a kisebb ktliteressel 1992-ben) s 191 km/h a vgsebessge, ami ugye nem jrva Nmetorszgban virtulis, senkit nem rdekl adatnak kne lennie. Szval teljesen korrekt a motor s a teszt alatt mrt vrosi 8 literes tlagfogyaszts miatt lehet egy szavam sem (nlam minden sokat fogyaszt, sokat hasznlom rvid utakra, radsul azonnal emelkedn fel a kocsit, ez van).
Fontos mg megemlteni, hogy a sportos vezetst nem csak a motor lelkest karakterisztikja tmogatja. Tesztautm felras 16 colos felniket viselt 205/45-s abroncsokkal s 15 mm-t ltet sportfutmvet is kapott. Rgtn megsznt a mezei vltozatok far-riszlsa, gy nem csak j indulat az aut futmve, hanem igen engedelmes is, gyorsan s pontosan reagl. Mindekzben nem felejtette el a rugzs fogalmt, szpen elnyelte az thibkat, csak a fekvrendrknl illik a megszokottnl jobban lelasstani.
sszessgben kerek kis kpet raktak ssze tesztautknt a Porsche Hungrinl, csbt gy a Fabia. A tudst ismerve a mr emltett 4,3 millis r sem drmai (a Fabia alapra 2,8 milli, az 1,2 TSI motoros 3,75 milli Ft), br a mai magyar valsgot ismerve sokan csak hasznltautknt gondolhatnak r. Kr.
|