Audi A3 1.6 TDIe
2010.09.16. 10:34

Azt nem tudom, hogy milyen krlmnyek kztt fogyaszt 3,8 litert szzon az Audi A3 TDIe, a teszt egy hete rvid a kidertsre. De azt tudom, hogy az tlagnl kevesebbet fogyaszt s jobb vele autzni.
Audi A3 1.6 TDIe
Azt nem tudom, hogy milyen krlmnyek kztt fogyaszt 3,8 litert szzon az Audi A3 TDIe, a teszt egy hete rvid a kidertsre. De azt tudom, hogy az tlagnl kevesebbet fogyaszt s jobb vele autzni.
Korbban is ltezett az Audi A3-nak sprols kivitele, amelyet akkor az eleve csekly fogyaszts 1.9 TDi motoros verzi kisebb mdostsval alaktottak ki. Most szintn a legtvgytalanabb motorral, az 1.6 CR TDI-vel (amely az 1.9 TDI utdja) szerelt A3-asbl formltak e-vltozatot. Azonban felhasznlva a technikai fejlesztseket a mai Audi A3 TDIe technikai httere ersebb: az alacsonyabb hasmagassg, kisebb aerodinamikai talaktsokkal cskkentett lgellenlls, az alacsony grdlsi ellenlls abroncsok, a hossz vlt mellett start-stop rendszer s rekupercis fkrendszer is bekerlt a kocsiba (ez utbbi lnyege, hogy a genertor csak motorfkzemben tlt).
Rgtn gondolhatnnk, hogy akkor ezt rendesen meg is fizetteti az Audi, de nem. Miknt korbban is csekly volt a felr (kb 40 000 Ft), most sem vszes, alig tbb, mint 60 000 Ft-ot krnek az e-verzirt a "sima" 1,6 CR TDI-hez kpest (mindkett 105 lers). Amit pedig grnek, hogy a 4,2 literes fogyaszts 3,8 literre szelidl. Igaz ettl mg alapveten nem vlik olcs kocsiv az Audi, a tesztelt aut ra 6 944 250 Ft-ra kerekedik, amely 1,7 millival tbb, mint a modellsor belptpusa, az Audi A3 1.2 TFSi a maga 5,25 millis rval. Persze azt sem felejthetjk el, hogy prmium autrl beszlnk.
s persze azt sem, hogy ez a modell bizony nem j. A konkurensek mind fiatalabbak. De tnyleg szmt ez, mikor egy j konstrukcirl beszlnk, amely radsul tpushibktl mentes? Nekem nem annyira. Hiszen az aut j formj, az sszeszerelsi minsge tlag fltti, az utastr kidolgozottsga szintn. Mindez megnyilvnul a kocsi hasznlata kzben.
Az aut arnyai abszolt a klasszikus kompakt kocsi-ptsi iskola szerintiek. Nincs felfjva kisbusznak, nem is megy el nagyon kups irnyba. Ennek ksznhet, hogy mindenki megkapja a magt, a forma sem ormtlan, viszont az utastr s csomagtr sem szks. A legutbbi modellfrissts hozomnya a haragos tekintet lmpa, az e-sg a lesimtott lkhrt. A kocsi kicsit l az alapverzikhoz kpest, mivel alacsonyabb a hasmagassga, gy vigyzni is kell vele a fekvrendrknl s felhajtknl. Egyenletesek az illesztsi hzagok, pontosan felfekszenek a tmtsek, finoman nylnak-zrdnak az ajtk, mszaki-, gyrtstechnolgiai szemmel nzve is rm rnzni.
Az lshelyzet az a szintn klasszikus-nmetes mlyen ls, elre nyjtott lb. Szerintem ez a legknyelmesebb a vezetshez. Az utastr formaterve mentes a hvsgoktl, nincsenek flslegesen villog- vagy csilingel divatrszletek. A sznvilg a szrkkbl ptkezik. A burkolatokhoz hasznlt anyagok mind j minsgek, az sszeszerels pedig preciz. Persze az is szmt, hogy brrel hztk be a kormnyt, ez is emeli a minsgrzetet s kellemesebb teszi a kezelst.
|