Peugeot 308 Bioflex 2
2010.08.25. 07:48

Ersen az E85 fel hajlok, ha alternatv zemanyagokrl van sz. Nem terheljk a krnyezetet tonnnyi akkuk gyrtsval, nem kap ramtst a szerel, s nem kell jrafogalmazni a gpjrmtechnikt. Radsul olcsbb a mai zemanyagoknl. s hogy tbbet fogyaszt? Annyival nem, hogy utljam.
Peugeot 308 Bioflex
Ersen az E85 fel hajlok, ha alternatv zemanyagokrl van sz. Nem terheljk a krnyezetet tonnnyi akkuk gyrtsval, nem kap ramtst a szerel, s nem kell jrafogalmazni a gpjrmtechnikt. Radsul olcsbb a mai zemanyagoknl. s hogy tbbet fogyaszt? Annyival nem, hogy utljam.
Azonban ideje visszatrni a Peugeot 308 Bioflexhez. Janurtl kapni nlunk, elmegy tisztn E85-tel, vagy benzinnel is, illetve ezek brmilyen arny keverkvel. A motor a rgi 1,6 literes 110 lers E85-re hangolt varinsa. (Nem kellett j technikt fejleszteni). Ne vrjunk tle csodt, nem mai darab, de nem rosszabb - se nem jobb - a konkurencia hasonl tmegmotorjaitl. rdekes, hogy eltte egy 1,4 literes Kia Ceed-del jrtam, a kt motor karakterisztikja s viselkedse ksrtetiesen hasonl, csak a Kia 200 kbcentivel kisebb s krlmnyektl fggen 1,6-2 literrel kevesebbet fogyaszt - a benzines alap-szvmotorok kztt gy vlem a Ki az egyik legjobb.
Teht ez a Peugeot egyhatos alul kicsit vrtelen, prgetni kell, hogy menjen, ekkor megindul, mr csak ezt is, mert igen rvid a vgtttel. Emiatt alacsony fokozatokban kicsit ideges (egyesben, kettesben, indulskor). Amgy, br autplyatempn a megengedett maximummal haladva tdikben 4000-et forog, mgis csendben marad a kocsi, ksznheten a j zajszigetelsnek. A motor 3000-fel gy hirtelen tol egyet, hasonlan a turbkhoz, csak pp a vehemencia nem folytatdik olyan lelkes gyorsulsban. Lnyegben a motor vltozatlan a 307-es korszakhoz kpest, amely autban ugyangy viselkedett az egyhatos benzines - alul gyenge, ha prgeted s llsz a gzon akkor viszonylag dinamikusan autzhatunk (termszetesen nem egy GTI-kategrishoz kpest, hanem sajt halmazban). A vlt elg szpen kapcsolhat, pontosabb sokkal, mint a Ki, de nem olyan pontos, mint a Toyota Auris.
Rgen kerltem, hogy tesztrs eltt elolvassam msok vlemnyt, most viszont elolvastam. Mshol 14 literes horror fogyasztsokat mrtek a Peugeot 308 Bioflexhez. Nekem, vrosban 9,6 liter lett, orszgton 8,8 az tlag. Mindezt E85-tel. Emlkeim szerint alap 308-ast nem vezettem, csak a 307-re emlkszem, amelynl hasonl rtkek jttek ki benzinnel. A fogyasztst a kocsi sajt kijelzje szerint rom le, ugyanis a telitankos-mrs igen nagy hibaszzalk, tekintve, hogy a tesztautk nagy hnyadt az ember ltszlag teli tankkal hozza el, mert a tesztelk java gyesen kidekzza, hogy mg telit mutasson, de mr ment vele 40-60 km-t. A tankolskor derl ki a huncutsg, mert ugye telitankolom s naht, nlam telibbet mutat a szintjelz. Kb 30 szzalka a tesztautknak a tnyleg telitank. Amgy mindig ajndkozok pr liter benzint az elttem tesztelnek, hacsak nem n is inkbb jrok vele egy kicsit telitank utn, hogy ne szakadjon meg a lnc. A lnyeg, hogy az E85-s zemeltetsnek a htrnyt nem rzem. Inkbb az elnyt az olcsbb zemanyag miatt. Tbbet hasznlva a kocsit bizonyra jobban ki lehetne elemezni, mikor milyen tbbletfogyasztst jelent az E85-hasznlat, de mindig ellenslyozza ezt az alacsonyabb literr.
A Peugeot 308 amgy kultrlt aut, szpen sszerakva, j anyagokbl. Mint emltettem igen csendes, knyelmes is, jk az lsek, csak a karos tmlallts nem tetszett a kar idtlen helyzete miatt. A trknlata is megfelel, a nagy vegfelletek miatt j a kzrzet az autban. Ami nem tetszett, hogy az els ajtk ablakkerete nagyon cscsos, gy vigyzni kell beszllskor ne ssk meg magunkat benne, mint annak idejn a Fiat Tipo-nl. A futm karakterisztikja kiegyenslyozott, kellen komfortos, de nem imbolygs, kanyarokban kiszmthat, hirtelen kormnymozdulatoknl stabil. A fordulkr tlagos.
Vgezetl, br az E85 zemanyag zenete a sprols s a krnyezetvdelem, nem knny e mellett dnteni, mert a Peugeot 308 Bioflex a drgbb kompaktok kz tartozik, j felszereltsge okn az indulra 5 262 000 Ft s csak rendelsre kaphat. Persze a drgasg, vagy jutnyossg nzpont krdse, az P308 4,1 millitl elhozhat egyngyessel, egyhatossal pedig 4,8-tl. Azonos felszereltsg 1,6-os alig 70 000 Ft-tal olcsbb, ennyit krnek csak a Bioflex plusz tudsrt. gy mr nem is olyan ijeszt. gy, ha j felszereltsg 308 a cl, akkor legyen Bioflex!
|