Tata Nano 0.6
2010.04.21. 08:19

Jl ll neki a tvolsg
Eurpban mg egyltaln nincs, szlfldjn pedig ngy vet kell vrni a vilg legolcsbb autjra. Taln jobb is gy...
Tata Nano 0.6
Jl ll neki a tvolsg
Eurpban mg egyltaln nincs, szlfldjn pedig ngy vet kell vrni a vilg legolcsbb autjra. Taln jobb is gy...
India egyik leggazdagabb llamban, Gon vagyok, egszen pontosan 1200 forintos patnemi szllsunk tengerre nz teraszn. A szomszdos cserjs felett krz hjkat prblom lencsevgre kapni, mg a Tata Nano gazdja megrkezik. Fl kettre grte magt, most nagyjbl t ra lehet. Itt mskpp mennek a dolgok - prblom nyugtatni magam, de persze nem sikerl, mert immr harmadik hete kajtatok egy Nano utn, s vszesen kzeledik a hazainduls napja. Eddig nagyjbl 2000 kilomtert utaztunk, de mg csak egyet lttam a hres kisautbl, azt is csak egy pillanatra, mikzben a riksk kztt prblt elreevicklni a sorban. A duda valamikor fl hat krl szlal meg a hz eltt. Mire lerek, Divyal Dinesh Pai, a tulajdonos mr a hts lsen kuksol, maga mellett szllsadnk fival, Lakvinnal, aki segtett megszervezni a tallkozt. Prbljtok csak ki, biztatnak bennnket, mi pedig rmmel foglalunk helyet az els sorban, ahol meglepen nagy hely fogad.
Nincs mese, olcs hsnak hg a leve
Br Goa sokkal rendezettebb, mint az orszg tbbi rsze, gy is nehezen hiszem, hogy tallunk olyan helyet a fotzshoz, ami megfelel httrknt szolglhat. A srcok azt mondjk, k tudnak egyet, rjuk bzom ht magam, s mg naviglnak, igyekszem sszeszokni az autval. Vezettem mr jobbkormnyos gpet, de jobb oldalra helyezett irnykapcsolval mg nem tallkoztam, s a "balos" vlt sem esik ppen kzre. Helyzetemet tovbb nehezti, hogy a szervo nlkli kormnyszerkezet menet kzben is csak nehezen mozdthat, annak ellenre, hogy az aut mindssze 635 kil s 12 colos virsligumik feszlnek rajta. Ersen koncentrlok, nehogy lejrassam a magyar auts jsgrkat, "finom" haladsrl azonban sz sem lehet, mert a ngyfokozat vlt csak akadozva veszi a fokozatokat, a kuplung pedig olyan nehezen jr, mintha nem lenne kenanyag a hozz tartoz bowden hzban. Valahogy azrt csak elboldogulok, s mr-mr jutna idm a menetteljestmnnyel foglalkozni, amikor leesik, hogy itt ilyen tulajdonkppen nincs.
Az ersen rezg, rekedtes hang, 35 lers kthengeres komtosan prg fel, hasonlkppen, mint egy Kispolski, de mg annl is lassabban. A knyelmes utaztemp valahol 60 km/ra krnykn van, a forszrozott 85-nl, mg a vgsebessg 105 km/rra tehet. Ez utbbit nem merem kiprblni, mert a tenger fell rkez szllksek rongybabaknt cibljk a magas pts autt. Hozzteszem, akkor sem nagyon hskdnk, ha nyugodt lenne az id, a futm ugyanis vgtelenl gyenge. Mr az enyhbb kanyarokban is rzem, miknt bicskznak be az els kerekek a kocsi al, s az thibkon thaladva azon gondolkozom, hogy vajon mit adna el a Nano, ha Budapesten kellene helytllnia. A szimpla, als keresztlengkaros els MacPherson felfggeszts mr a kisebb gdrkkel sem tud mit kezdeni, a keresztirny bordkon pedig szinte mindig feltnek a gtlk. Ezrt igyekszem lassan rkezni az akadlyokhoz, de a fkrendszer nem igazn partner ebben. A fkpedl szinte tehetetlenl esik be kzpllsig, majd hosszan, nylsan, kitapinthatatlan nyomsponton fejti ki erejt. Ngy dobfk... Viccnek is rossz!
Csak egy ablaktrl-laptja van
Csodk csodjra sikerl normlis helyet tallnunk a fotzshoz, mghozz egy luxusszllhoz kapcsold golfplyt. Mieltt nekifognk a fotzsnak s az interjnak, centirl centire tvizsglom az autt, nehogy valamilyen rszletet kifelejtsek. Maga a karosszria egszen j minsg, az elemek illesztse nagyjbl pontos, de a fnyezs lehetne jobb is, arrl nem is beszlve, hogy a bels fmrszekre s a hatalmas lkhrtkra mr nem jutott a festkbl. Emellett hinyolom a msodik illetve a hts ablaktrllaptot, az utasoldali tkrt, s kulcsnylsbl is csak egyet tallok, a kilincstl kln, a sofr ajtajn. Ahogy sejteni lehetett, a hts kerkvre biggyesztett levegbeml "nem vezet sehova", holott semmibl nem tartott volna alul is kilyukasztani, hogy legalbb a hts fk kapjon valami htst. Egybknt a nylst takar sorjs manyag rostly rsein t jl ltszik, hogy a fnyez pisztoly ide sem ltt be.
|