Chevrolet Spark
2010.03.19. 09:17

Teljesen megjult a 2005-ben piacra lpett Chevrolet Spark (jelentse: szikra), a mini radsul nem rkti a konszerntrs Opel Agila gnjeit.
A rgi Sparknl 145 mm-rel hosszabb, 102-vel szlesebb s 22-vel magasabb az j modell, tengelytvolsga 30 mm-rel hzott. A mretnvekeds jval tgasabb belst sejtet, mint a lekszn modell, ami a beszllst kveten be is igazoldik. A mg mindig aprcska, tlses, tajts Sparkban akr ngy felntt is knyelmesen utazhat. Az lseket mr az alapkivitelben is nagy kopsllsg szvettel lttk el, a sr lts varrs rvn pedig a ksbbiek folyamn sem vrhat nyls, rncosods. Ell Durometer habbettet ragasztottak az lsbe, mely egyenletesebben osztja el a vezet slyt, mint a korbbi, hagyomnyos szivacsozs.
A sofr eltt a motorkerkprokra emlkeztet mszerfali rablokk kapott helyet. A sebessgmr analg, mg a fordulatszmmr s a fedlzeti szmtgp kijelzje digitlis. Kr, hogy a kormny karimja bizonyos lsmagassgnl belelg a kilomterra fels perembe, s hogy a sofr vnek magassglltsa csak a cscsverzihoz (LT) jr. Divatos s praktikus a kis Spark belseje, amelyben a klsvel harmonizl lskrpitok, pult- s oldalajtbettek dszelegnek. Az aprbb holmikat a mly oldalzsebek mellett a dupla pohrtart, a jkora kzpkonzoli tlca, az utas alatti kihzhat fik s az A4-es mret lapokkal is megbirkz kesztytart vrja.
68 s 81 ler, csak manulis vltval
Htul minden frhelyhez fejtmlk s hrompontos biztonsgi vek duklnak. A lbtr kielgt, kt fvel a vllszlessg is korrekt, a lejts tetkialakts miatt azonban a fejtr a Spark gyengje. A keskeny, de mly 170 literes csomagtr kt nagyobb sporttskt kpes elnyelni. A 60:40 arnyban osztva dnthet lsek alapron jrnak, gy van lehetsg az apr Chevrolet rakternek bvtsre.
A menetprba sorn az ersebb, 81 lers vltozathoz volt szerencsnk. Az 1,2-es motor ereje s 111 Nm-es maximlis nyomatka vrosban virgonc kisautt varzsol a Sparkbl. A csppnyi benzines ignyli a prgetst, s igazn 3000-es fordulatszm felett kezd szmotteven hzni. Az tfokozat vlt kapcsolsi pontossga tlagos, ezzel nincs is klnsebb baj, de a kar kiss htra kerlt - a vltkart csak enyhe nyjtzkodssal rtem el a szmomra idelis lsbellts mellett. A sr belvrosi cikzshoz kvnt temp mellett az ell trcsa-, htul dobfkes rendszer jl helytll, az ABS szria, az elektronikus menetstabilizl pedig minden vltozathoz csupn 65 000 forintba kerl.
Az aut fordulkre kicsi (10,0 m), gy knny vele parkolni is, a karosszria sarkai pedig jl belthatk. Az ell MacPherson, htul csatolt lengkaros futm autplyn is stabilnak bizonyult, krdses azonban, hogy a hazai 13 vagy 14 colos kerekekkel is gy viselkedik-e a Spark (a menetprbn 15 colos kerekekkel felszerelt pldnyok vettek rszt). A korbbi vltozattal ellenttben automatikus vltt egyelre nem knlnak az aprsghoz, viszont a gyri benzin-gz zem vltozatok hazai megjelense nem zrhat ki. A szikrz kis Spark hajszllal 2,3 milli forint alatt mr elvihet, ami a minik kztt versenykpes rnak szmt. A trendi felfjt csppsgek kzl pldul a Suzuki Splash (2 430 000 Ft-tl) s az Opel Agila (3 125 000 Ft-tl) is drgbb.
|