Opel Insignia Ecoflex Cosmo
2010.03.05. 07:47

Opel Insignia Ecoflex Cosmo
160 lers teljestmnye ellenre az Insignia Ecoflex torkn csak nygvenyelsen csszik le a gzolaj, pedig semmilyen klns technikai trkk nincs a tarsolyban.
Az adkedvezmnyek, az alacsonyabb parkolsi djak s a krnyezettudatos mentalits miatt tbb orszgban is igen npszerek a takarkos zemeltetsre" kihegyezett" modellvltozatok. Annak ellenre, hogy haznkban ezeket a jrmveket (kivve a hibridek) semmilyen elnyk nem illetik, azrt nlunk is van, akinek a lelkiismerete s a pnztrcja is ersen hz az "eco" autk fel.
Pont ilyen a gyri adatok szerint csupn 5,2 litert szrcsl Insignia Ecoflex, amelyben nincs start-stop automatika vagy fkenergit hasznost genertor, a norml vltozathoz kpest 0,6 literrel szernyebb fogyaszts hat kisebb aerodinamikai vltoztats, a vlttttelezs s a mdostott motorvezrl szoftver eredmnye. A kivlnak mondhat, 0,26-os alaktnyez elrsrt a futmvet ell 3, mg htul 8 millimterrel ltettk le, emellett beburkoltk a tankot, lezrtk a htmaszkot, az els ktny kzps nylst szktettk, a ht s a homlokfal kzti rst megszntettk, tovbb alacsony grdlsi ellenlls abroncsokat szereltek fel.
Nem a leghalkabb, de tkletes utazaut
Hogy az itthoni gzolajminsg miatt jrt-e morgsabban a 2,0 literes motor, mint a nemzetkzi menetprbn, azt nehz lenne megmondani, mindenesetre az Ecoflex kulturltsgval egyltaln nem emelkedik ki a legtbb modern, ngyhengeres dzel kzl. Hossz vlttttelezsvel annl inkbb. Olyannyira elnyjtott a hatodik fokozat, hogy 100 km/ra alatt csak terheletlenl brja el, vagyis az utols fokozat leginkbb csak autplyra val - oda viszont tkletes. 130 km/rnl 1800-as fordulaton pihen a motor, de 200 km/rnl is csak 2800-at fordul a ftengely. Ez nemcsak a fogyasztst szortja le nagymrtkben, hanem a zajszint is alacsonyan marad, hiszen nagy tempnl szpen kisimul a motor jrsa. Az Ecoflex karakterhez az ll a legkzelebb, ha sztrdn tbb szz kilomteres utakat tesznk meg vele. rezheten ez az "terepe". Egyszeren nyugtat az alacsony fordulatszm, meg persze itt van a knyelem, ami leginkbb az elsosztly lsek szmljra rhat.
Tkletestett gsfolyamattal dolgozik a 2,0 literes dzelmotor
Kellemes tovbb a gondtalansg - akr b 1000 km-t is mehetnk egy tankkal, mert az zemanyagtartlyban 70 liternyi gzolaj fr el. A 380 Nm-es nyomatkkal rendelkez, 160 lovas aggregt egybknt minden forgalmi szituciban dinamikusan viszi az autt, a kzps fordulatszm-tartomnyban bsges a hzer, elzskor is kell tartalk marad a motorban. Hogy mindig optimlis idpontban kapcsoljunk, sebessgvltsra figyelmeztet piktogramok villannak fel a mszerfalon, ezek a jelek azonban tl kicsik, s meglehetsen ksn "kapnak szbe".
Nagyobb fogyaszts, mint a katalgusban
A gyr ltal megadott 5,2 literes tlagfogyasztst a hazai valsgban ugyan nem tudtuk produklni, de a vegyes hasznlatban mrt 6,2 liter gy is az aut becsletre vlik. A korbban tesztre fogott (AM 2009/3.), szintn 2,0 literes, 160 lers Insigninl 7,1 literes tlagot regisztrltunk, teht a klnbsg egyltaln nem kicsi! Fleg akkor rdemes kalkullni az Ecoflexszel, ha az rlistra pillantunk, ugyanis mindssze 105 ezer Ft a felra az azonos felszereltsg s teljestmny 2,0 literes dzelhez kpest. Aki pedig beri kevesebb lervel, annak ott a 130 lers verzi, amely decire pontosan annyit fogyaszt, mint a 30 lervel "combosabb" modell.
J dnts az Opel rszrl, hogy az Ecoflex kivitel mindhrom karosszrival kszl, vagyis a lpcss- s a ferdeht kivitel mellett Sports Tourerknt (kombi) is elrhet. A kiss hinyolt start-stop rendszer s a fkenergia-visszanyers hinya pedig megbocsthat, legalbb lesz valami jdonsg az Ecoflex modellfrisstsekor.
|