Citron C3
2010.02.17. 08:54

A Citron visszatrt rgi, kreatv nmaghoz, aminek a C5-s s a C3 Picasso utn az eredeti megoldsokkal rkez j C3-as a legfrissebb bizonytka.
Citron C3
A Citron visszatrt rgi, kreatv nmaghoz, aminek a C5-s s a C3 Picasso utn az eredeti megoldsokkal rkez j C3-as a legfrissebb bizonytka.
Az tletessg mrkjaknt szmon tartott Citron tnyleg j ton halad, az utbbi idben risi elrelpst tapasztaltunk a mrka modelljeivel kapcsolatban. Csakhogy az emberek fejben nem knny csodt tenni! Br a C3-ast kiprblva egyrtelm, hogy ismt egy nagyot ugrottak elre, minden szinten. Igaz, hogy az jdonsg eldje padllemezt hasznlja, ugyanakkor egyetlen rszlete sem emlkeztet a felmenre, teljes egszben j modell benyomst kelti. Buborkszer sziluettjvel klleme maga a vitalits, arnyai eltalltak, hromajts verzi azonban ezutn sem kszl majd a C3-asbl, ez a DS3-as kivltsga lesz. A jpofa, sugrzan energikus kls egyetlen htrnya lehet, hogy frfiszemmel nzve meglehetsen feminin bets, fleg a hatalmas lmpatestek s a mindenhol legmblytett formk miatt. Amikor a kisautkat manapsg tbb piacon sem msodik jrmnek veszik, az is szempont lehet, hogy mindkt nem szmra egyformn megkap legyen...
3,94 mteres hosszval a C3-as ugyan pr centivel kisebb a Fiat vagy az Opel "risbbijnl" (Punto Evo: 4,06 m, Corsa: 4,00 m), az autba beszllva hatrozottan tgasabbnak rzdik, mint brmelyik kategriatrsa. Persze az rzekeinkre nagy hatssal vannak a hatalmas vegfelletek, de meg kell hagyni, kisauts viszonylatban ell s htul is minden irnyban nagy a tr, a kupols tet miatt htul mg a langaltk feje sem srolja majd a plafont. A vezetlsbl a buszlimuzinokhoz hasonl krpanorms kiltsunk van, s ha mg megrendeljk a kb. 100 ezer forintrt kaphat Zenith vegtett, valban kitrul elttnk a vilg. A kisautk meznyben egyedlll jdonsg gyakorlatilag egy risi szlvd, amely a fejnk fl r, olyan rzst keltve, mintha egy nyitott autban lnnk, termszetesen huzat nlkl. A mszerpult is teljesen j, a konvencikat itt is szpen felrgtk az anyaghasznlattal s a formkkal, ez a modernsg mg a C3 Picasst is fellmlja. Az utaskabinhoz hasonlan a csomagtrre sem a kzpszersg a jellemz, az alaphelyzetben 300 literes reg kategrijnak egyik legnagyobbja, e diszciplnban a Corsa, a Clio s a Punto sem ll ilyen jl.
Hatkonyabb motorokat s puha futmvet kapott
A nemzetkzi menetprbn az eldhz nem kaphat 120 lers, 1,6 literes benzinmotorral s az 90 lers, 1,6-os HDi-vel is alkalmunk nylt vezetni az autt, a Magyarorszgon sikervromnyos 1,4-es erforrsok sajnos nem szerepeltek a programban. A BMW-vel kzsen kifejlesztett 1.6 VTi mr-mr sportos menetteljestmnyekkel ruhzza fel a C3-ast, emellett kulturlt jrsval s kellemes karakterisztikjval hvta fel magra a figyelmet. 8,9 msodperc alatt ri el a 100 km/rt, m 130-nl mr kzel 4000-et fordul a ftengely. A morgs 1,6 literes HDi viszont pont itt mutatja meg j oldalt, ennl a tempnl kisimul a jrsa s szpen viszi a kasztnit. 90 lerejvel alig tnik gyengbbnek a benzinesnl, a 30 lers htrnyt a sokkal kisebb fordulaton leadott nyomatktbblet jl ellenslyozza. Az vrhat volt, hogy a friss motorok jk lesznek, de kellemes meglepetssel szolglt az tfokozat manulis vlt. A ltygs, hatrozatlan megvezets egysget egy sokkal kzvetlenebb vltotta fel, s br mg mindig nem beszlhetnk teljesen precz szerkezetrl, az elrelps gy is rezhet. Rossz utakon dt a knyelemre hangolt futm, a Citron ugyanis nem akarja velnk elhitetni, hogy egy kisautnak sportosan kell fordulnia, vagy ktelez intenzv vezetsi lmnyt nyjtania. A C3-as minden tekintetben a komfortra helyezi a hangslyt. Kormnyt akr egy ujjal is tekerhetnnk, lsei kisauttl szokatlanul puha tmsek, s felfggesztseit is inkbb az thibk elnyelsre, mintsem a kanyarvadszatra talltk ki.
A modell itthoni forgalmazsa mrciusban kezddik. Az importr becslse szerint az j C3-as rai tkletesen beleillenek majd a kategria tlagba, ami mr nmagban is elg j eslyekkel ruhzza fel a kicsikt.
|