Menetprba Audi A5 Sportback
2009.12.30. 07:52

Az A5 Sportbacken kvl nincs msik tajts, ngyszemlyes kup a piacon. Ellenflnek a Mercedes CLS-t jellnm meg, br kzvetlen konkurencirl mgsem beszlhetnk.
Menetprba Audi A5 Sportback
Az A5 Sportbacken kvl nincs msik tajts, ngyszemlyes kup a piacon. Ellenflnek a Mercedes CLS-t jellnm meg, br kzvetlen konkurencirl mgsem beszlhetnk.
A nemzetkzi bemutatn meglepdve hallottam az Audi illetkeseitl, hogy az A5 Coupbl ksztett, rendkvl szvdgleszt formj A5 Sportbacknek nincs ellenfele a jelenlegi piacon. R is krdeztem, hogy mi a helyzet a Mercedes CLS-sel, s jtt is a lnyegre tr vlasz: tl nagy, tl drga s "csak" ngyajts. rtem n, de attl mg, hogy az A5-s az tdik ajt rvn jobban varilhat s a CLS 206 mm-rel hosszabb, mg lehetnnek ellenfelek, hiszen az utastrmretk s a clkznsgk ksrtetiesen hasonl. Majd kezembe akadt a Mercedes aktulis rlistja... Igen, a kt modell tnyleg ms vsrlkznsgnek kszl.
Br az Audi pontos vtelra mg nem ismert - hazai bevezets szeptemberben -, annyit azrt mr tudni lehet, hogy az 1.8 TFSI (160 LE) nagyjbl 9,9, mg a 2.0 TDI (170 LE) 10,5 milliba kerl majd. A Mercedes CLS legolcsbb benzines vltozata a 300-as (231 LE, 17 279 000 Ft), mg dzelben a 350 CDI (224 LE, 18 446 000 Ft) jelenti az egyetlen lehetsget. Tiszta sor, amg a Mercedes CLS kizrlag nagy motorokkal, vaskos rcdulval kszl, addig az Audi kisebb s egyben olcsbb aggregtokat is knl az A5 Sportbackhez. Nyilvn konfigurlhat olyan gazdagon felszerelt, izmos A5-s, ami minden szempontbl megti a CLS teljestmny- s rnvjt, de nem ezek az esetek lesznek a mrvadk, legalbbis haznkban nem.
Ngy f szmra idelis az A5 Sportback
Az A5 Sportbacket megpillantva furcsa rzsnk tmadhat - ezt az Audit lttam mr valahol, de melyik tpus is? A frontja hozza a mr megszokott s igen ltvnyos A5-s sziluettet, mg a htulja tipikus A4 limuzin. Egyedl a kocsi mesterien kitallt, merszen ereszked kups farn akadunk fenn egy pillanatra - a robusztus A5 Sportback oldalrl nzve nagyon meggyz! A nem ppen apr Couphoz kpest 86 mm-rel hosszabb, 19-cel magasabb, a tengelytvolsga pedig 59 mm-rel gyarapodott.
Az utastrben ngy lhelyet alaktottak ki, ell-htul fejedelmi knyelemben foglalhatunk helyet. A msodik sor kt fotelje hosszabb tvon felntteknek is nyugodt szvvel ajnlhat, sem a lb-, sem a fejtr nem szks. A vlltr a ktfs kialakts rvn egyenesen gigszi, a kzprl lehajthat asztalnyi knykl s a benne lv rekeszek pedig tovbb fokozzk a komfortot. A csomagtr mrete a kupk szegmensben tgasnak szmt, a 480 liter nemcsak a golffelszerelst, hanem egy ngytag trsasg tipoggyszt is elnyeli. A hts lsek 1/3-2/3 arnyban osztva lehajthatk, az gy kapott tr 980 literes.
Jl bevlt recept: ismers motorok s vltk
Az A5 Sportback motorterbe ismers aggregtok vlaszthatk. A 2,0 literes benzinest (180 LE) s a dzelt (170 LE) is elskerkhajtssal s hatfokozat manulis vltval prbltuk ki. A benzines kszsgesen reagl a gzpedl legaprbb utastsaira, nincs ellenre a prgets, jl veszi a magasabb fordulatszmot is. A dzel kifejezetten csendes, a jl szigetelt kabinban nem bnt a CR TDI enyhe morajlsa. Mindkt motorhoz jl megvezetett, pontos s kellen rvid ton jr manulis vltt csatoltak. Az igazi meglepets mgis az volt, hogy a kis aggregtok megfelel dinamikval mozgattk az A5-st! Nincs slyt nvel quattro hajts s automatikus vlt, ezrt az aut kanyarokban kevsb orrnehz, radsul a fogyasztsuk is kedvezbb. A start-stop rendszer pedig cskkenti e kzi vltsok szerny zemanyagignyt, a dzel pldul beri tlagosan 5,2 literrel!
Benzines fronton vlaszthat mg a 2.0 TFSI 211 lers kivitele s a 3.2 FSI (265 LE). A kt motor kzl egyrtelmen a kisebb, de sokkal rugalmasabb s nyomatkosabb TFSI a nyer. A modern turbs sok szempontbl partiban van az 1213 cm3-rel blsebb szv FSI-vel, a jelents, 54 lernyi differencia dacra hajszlra ugyangy gyorsulnak 0-rl 100-ra (6,6 s). A takarkosabb TFSI kedvezbb nyomatkkarakterisztikjval s plusz 20 Nm-vel kompenzlja a 3,2-es erejt. Gzolajos fronton ltezik mg 2,7-es s 3,0-s V6-os TDI is az A5 Sportbackhez. Az utbbi dzel az igazn j vlaszts az Audihoz, 500 Nm-vel s 240 lerejvel minden forgalmi szituciban letaglzan viselkedik. Egyedl a futmvet rheti nmi kritika, keresztbordkon felt, rosszabb minsg szakaszon pedig kiss sprd a rugzsa, egy csipettel tbb komfortot vrtam volna egy trakuptl. 2010-ig kt tovbbi aggregt megjelensre lehet szmtani, ekkor rkezik az 1.8 TFSI (160 LE) s a 2.0 TDI 143 lers kivitele is. A hrom nmet presztzsgyrt kzl az Audi s a Mercedes is letett egy-egy ngylses kupt az asztalra, most mr a BMW-n a sor, hogy bizonytson ebben a kategriban. Lesz itt konkurenciaharc, csak id krdse az egsz...
|