Moto Guzzi Stelvio NTX
2009.12.02. 08:12

A BMW s KTM uralta maxiendurk meznybe robbant be a Moto Guzzi a Stelvio j, NTX verzijval.
Moto Guzzi Stelvio NTX
A BMW s KTM uralta maxiendurk meznybe robbant be a Moto Guzzi a Stelvio j, NTX verzijval.
Vannak olyan megszllott motorosok, akik pr csomaggal fldrszeket tszel kalandtrra adjk fejket, letre szl lmnyt szerezve maguknak. Mostanig azonban igencsak meg volt ktve a kezk a motorvlaszts tern, mert a BMW R 1200 GS-en s a KTM 990 Adventure-n kvl a piacon nem is volt mg egy olyan gp, amelyik srdagonyban ppgy megllja a helyt, mint a tbb szz kilomteres zsibbaszt autplya-szakaszokon. A Moto Guzzi pont e clcsoport tagjainak szeretne kedveskedni s valami jat mutatni a Stelvio NTX-szel. Ennek rdekben a 2007-ben bemutatott tramotort most olyan kiegsztkkel lttk el, amelyeket hossz utakra s szlssges viszonyokra fejlesztettek.
Kalandra fel, indulhat az ris!
Mr a puszta megjelensvel is sugallja a Stelvio NTX, hogy egyszerre knyelmes tramotor s kemny endur. 840 mm-es lsmagassga s 251 kg-os menetksz tmege azonban jelzi, hogy termetes vezetre van szksg a biztonsgos manverezshez. A szpsges, flkar lengvills hts rsz, vagy a hatalmas els fnyszrk mind-mind nagyon feltnk, csakgy, mint az NTX-csomag felszerelsei. A terepgumikon kzleked NTX 60 literes alumniumkoffereket, kiegszt csomagtartt kapott, az zemanyagtank idomban pedig egy jkora zrhat rekeszt alaktottak ki. Az jdonsg kllemt jcskn meghatrozzk a kdlmpaknt is funkcionl kiegszt fnyszrk, melyek megknnytik az jszakai terepgyakorlatokat. Emellett a modellt llthat magassg nyereggel s szlvdplexivel lttk el, s opciknt vzll TomTom navigcis rendszer is krhet hozz. A Stelvio NTX megerstett futmvel kszl, ell teljesen llthatk az 50 mm-es Marzocchi villk, mg htul Boge monoshock felfggeszts ll szolglatban. A fokozott terepalkalmassg miatt a kuplungszerkezetet talaktottk, a kar behzshoz kis er is elegend, s adagolhatsga is javult. A BMW R 1200 GS boxermotorjhoz hasonlan a Moto Guzzi is kill hengerekkel rendelkezik, vagyis borulskor szinte "garantlt" a szelepfedelek srlse. Ezt elkerlend az NTX erforrst fmcs vdi, amely a kartertl egszen a hengerfejig tart.
A Stelvio NTX blokkjt a hagyomnyokhoz hen keresztben ptettk be, a V2-es motor hengerei derkszget zrnak be egymssal. A leveg-olaj hts egysg hengerenknt ngy szeleppel vgzi a gzcsert, gy tbb mint elegend, 105 lers teljestmnyt hoztak ki belle a mandelli mrnkk. Karaktert tekintve igazi "nyomatkbomba" az 1200 cm3-es egysg, 113 Nm-es cscsnyomatkt mr 5800-as fordulattl rendelkezsre bocstja. Mivel a kardnhajts karbantartsignye meg sem kzelti a lnchajtst, se spray-vel, se zsrozssal nem kell bajldnunk. Az alapfelszereltsgknt blokkolsgtlval kszl Stelvio NTX forgalmazsa mr megkezddtt Eurpban, hazai ra 3,5 milli Ft krnykre vrhat.
|