Hyundai Matrix 1.5 CRDi
2009.11.25. 15:05

A kiss bumfordi Matrix tovbbra sem az eszttikumval ejti rabul a vsrlkat, de tgas utastervel s r-rtk arnyval mindenkppen kitnik az tlagbl.
Teszt Hyundai Matrix 1.5 CRDi
A kiss bumfordi Matrix tovbbra sem az eszttikumval ejti rabul a vsrlkat, de tgas utastervel s r-rtk arnyval mindenkppen kitnik az tlagbl.
Be kell vallanom, kedvelem a Hyundai autit, de a Matrix esetben hatrozottan az az rzsem, hogy a modellfrissts utn nemhogy tetszetsebb vlt volna a tpus, hanem mg inkbb idejtmlt kntst kapott. Ha tesztautnkon nem "j rendszm" lett volna, akr egy hromves modellnek is nzhetnnk. Az eld szgletes orrkikpzst gmblyded frontrsz vltotta fel, a tgra nylt szemekre hajaz fnyszrk s a cskszer htrcs nincs igazn sszhangban a karosszria hts traktusval, a sziluett pedig tovbbra is egy nagy buborkra emlkeztet. Pedig a Matrixnak j nhny rtkes tulajdonsga van.
Sokkal nagyobb, mint gondolnnk
A 4025 mm-es hosszsg ne tvesszen meg senkit, a modell nem egy nagyra hzott kisaut, hanem egy tgas miniegyter. Mr a vezetlsben helyet foglalva valdi krpanorma fogad, a trrzet valban elsrang, s ebben a kzpre helyezett mszerfalnak is szerepe van.
A magas lspozci kellemes biztonsgrzettel prosul. Az els lsen az llap elejt s htuljt kln emelhetjk, ezzel szemben kiss csaldst kelt, hogy a kormnynak a mlysge nem, csupn a magassga llthat. A hts sor az aut mrett meghazudtolan tgas, minden irnyban. 190 cm-es magassgommal is knyelmesen befrtem a magamra belltott els ls mg, s ha kell, akr hrom tlagos termet felnttnek is elegend szlessget biztost az aut. A hts sor tbb fokozatban llthat httmlval rendelkez lsei 2/3 arnyban dnthetk elre, de akr snen cssztatgatva is varilhatjuk a csomagtr s a lbtr mrett. Br sk rakteret nem kapunk, s az lseket nem lehet teljesen kivenni vagy padlba sllyeszteni, az alapbl 354 literes csomagtr 1,3 m3-es raktrr alakulhat. Az alacsony rakodperem s a nagy ajtnyls miatt a kerkprtl kezdve a nagyobb fnyrig minden befr a Matrixba, s a csomagokat flekkel is rgzthetjk. Az pedig mr tnyleg hab a tortn, hogy az lsek alatt hrom zrhat mlyedst alaktottak ki a ritkn hasznlt holmiknak.
trolhelyeket tekintve egybknt is kivlan ll az aut, a mretes ajtzsebeken tl a kormny alatt egy-egy rme- s trkptartt, mg az utaslsnl pohrtartt s kihzhat rekeszt tallunk. Sajnos az els sorban nincs knyktmasz, de htulra legalbb kerlt, s abban is elhelyezhetnk egy-kt aprsgot. Mivel a sebessgvlt karjt magasan, a kzpkonzol tvben helyeztk el, nagyszer, hogy szabad tjrs van az els s hts lssorok kztt.
Azonos lkettrfogat, tbb henger
Mg az eldben hromhengeres, 1,5 literes dzel kelepelt, az j modellben mr ngy dugatty dolgozik, ugyanekkora lkettrfogaton. A teljestmny jelentsen, 82 lerrl 110-re emelkedett, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a kzs nyomcsves motor dinamikusan is tudja mozgatni a Matrixot, de csak akkor, ha a fordulatszmot 2000 felett tartjuk. Ez alatt ugyanis igen vrszegny a motor, s ha alacsonyan kapcsolunk fel, a turblyuk egyszeren felemszti a lendletet. Az erforrs hangszigetelst komolyan vettk, halkan, tolakod morajls nlkl dolgozik a CRDi. Csupn autplyn jnne jl egy hatodik fokozat, az tovbb cskkenthetn a zajszintet s az ltalunk mrt szerny, 6,5 literes tlagfogyasztst. A Matrix vezetse tulajdonkppen semmilyen meglepetst nem tartogat, a futmben viszont kellemesen csaldtam. Mivel csaldi autrl van sz, a lgy csillapts sokszor elny: a gdrket s tegyenetlensget magabiztosan lpi t, s komfortos rugzst biztost maximlis terhels mellett is (550 kg).
A Matrix 1.5 CRDi csupn egyetlen, style felszereltsgi szinten kaphat, a manulis lgkondicionlt, az elektromos tkrket, a stttett hts ablakokat, a kzponti zrat s kt lgzskot magban foglal alapfelszereltsggel 3 599 000 Ft-rt. Br a kinzetvel kapcsolatban a fenntartsaim a tesztprogram vgre sem hagytak albb, azt meg kell hagyni, ez egy nagyon bartsgos sszeg egy igen tgas, csaldi, dzel egyterrt.
|