Tuning Vilg : Megjtt az j Fiat Punto Evo - Evolcis elmlet |
Megjtt az j Fiat Punto Evo - Evolcis elmlet
2009.11.19. 07:55

Elszr azt hittem valami rdgi sportgpet takar az EVO jelz, mint mondjuk a Lancia Delta esetn. Kijzantottak, ez a Grande Punto rncfelvarrsa, de miutn a Grande is knlatban marad, gy kellett valami megklnbztet nv, gy szletett az Evo.
Megjtt az j Fiat Punto Evo - Evolcis elmlet
Elszr azt hittem valami rdgi sportgpet takar az EVO jelz, mint mondjuk a Lancia Delta esetn. Kijzantottak, ez a Grande Punto rncfelvarrsa, de miutn a Grande is knlatban marad, gy kellett valami megklnbztet nv, gy szletett az Evo.
Magyarorszgon szpen maghoz trt a Fiat. A zuhan eladsokat produkl piacon 26 szzalkkal nvelte a mrka a rszesedst, ami ugyan nem jelenti azt, hogy az sszeladsaik nem cskkentek, ellenben kevsb, mint msoknak. A piaci rsz nvekedse azt is jelzi, hogy a Fiat j zleti stratgit folytat. s a mrka hzereje a Grande Punto s a Bravo.
Azonban eljtt az ideje a hzmodell frisstsnek, ami mindig kockzatos feladat. A Fiatnak vannak rossz tapasztalatai, hiszen amikor a Punto megkapta a nagy krmmaszkot a szintn mretes tglalap alak fnyszrkkal, bizony komolyan lecskkentek az eladsok. Most a Fiat dupln bebiztostotta magt. Egyrszt a Grande Punto utd, a Punto Evo nem forgatja fel fenekestl a Punto-vilgot, msrszt a Grande is knlatban marad. gy tutira nem veszthetnek vevt, csak nyerhetnek, hiszen akinek nem volt vonz a Grande, annak ott a felfslt Evo, aki pedig idegenkedik az utbbitl, mg mindig veheti az elbbit.
Mert miben is ms az Evo. Ms ugye a kinzet. Az orr kapott egy krmbajuszt, amellyel az 500-as sikeres retro-formavilgt idzik, a szj lejjebb csszott, de hogy ne legyen Peugeot-s, egy manyag elemmel kereszteztk. Htul meg ms lett a lmpk rajzolata - teht tlagos frissts. rkeztek j karosszria huncutsgok, j felnik, j matrick, hatfle tkrdekor, j jtk felntteknek. ttbb a bels mdosulsa. A gyri tjkoztat szerint a Bravo jobban kidolgozott utastere fel ment el az Evo. Ez gy van, gondosabban tervezettek a formk, jobb minsgek az anyagok. s persze j a felszereltsg, nagyon hatnak a sportossgra, s bevetnek sok elektronikus holmit, szolgltatst. Technikailag is tovbbfejldtt az aut, megjelentek az j szablyozott nyits szvszelepekkel elltott MultiAir benzinmotorok (1,4 literes 105 ler, turb 135 ler, s marad a hagyomnyosan, vezrtengellyel kzvetlenl vezrelt szvszelep 1,4 literes is 77 ler teljestmnnyel, amely azonos az Euro4-es motor teljestmnyvel) s a tovbbfejlesztett dzelek. Egyik legfontosabb jellemzjk, az jabb motoroknak, hogy mr teljestik az Euro5-t. Az ilyen dzelekbl az alap 1,3 literes marad 75 lers, a nvelt teljestmny Euro4-knt marad 90 lers, Euro5-knt 95 lers, az 1,6 literes dzel 120 lers. Valamint elrhet lesz a start-stop szolgltats is, azaz ha megllok, lell a motor is, teht kevesebbet fogyaszt s pufog ki a jrm. Mrmint, ha MultiAir motorja, illetve Euro5-s egyngyese van, mert ezekhez lesz krhet a rendszer (illetve az Euro5 dzelekhez).
Azonban ilyen motorokat mg nem prblhattunk ki, a MultiAir beninest azrt nem, mert a gyrtsa a napokban indult. Az Euro5 dzelt meg azrt nem, mert a szigorbb emisszis normt csak koromszrvel teljestik a dzelek, emiatt viszont az ruk gy negyedmillival tbb, mint az Euro4-es, azonos, illetve hasonl teljestmny dzeleknek. gy amg lehet (teht 2011 janur 1-ig), a magyar importr hozza az Euro4-es motorokat - egy sajtbemutat kedvrt meg nem hoznak be 1-2 Euro5-s darabot.
gy a prbakr olyan Mtys kirlyosra sikerlt. A kls ugye nem oszt-nem-szoroz a hasznlati rtket, az aut ti viselkedst tekintve. A bels ellenben valban j hangulat, fkpp, ha a Sportline vltozatban lnk (msik felszereltsg olyan Volkswagenesen Comfortline). J kis aut, elg nagy hellyel bell, a prblt dzelnl tl kemny, pattogs rugzssal. De mindezzel egytt kezes jrm, szpen terelgethet. Bell alig hallani a dzelsget, j lett az Evo hangszigetelse. A motor szpen hz, de ezt a motort mr prblhattuk a Grande puntban is, mert mint emltettk, nem volt j motoros a tesztautk kztt. gy a tesztre fogott jdonsgok kre csekly. Tudunk ellenben rakat. A 65 lers, 1,2 literes, 3 ajts Evo alapfelszereltsggel (Active) ra 3 250 000 Ft, ami csak egy virtulis r. Ugyanis mr akcival nyit a bevezetkampny, gy az r 2 578 000 Ft, ez mr jobban hangzik. Ha mg ignybe vesszk a roncsaut prmiumot, akkor ez a kocsi 2 390 000 Ft-rt vihet el. A prblt tajts, 75 lovas Sportline dzel ra 4 150 000 Ft, akcisan 3 565 000 Ft. Versenykpes.
|