Menetprba Audi TT RS
2009.08.05. 08:17
A TT RS kpben egy legenda szletik jj, hiszen az thengeres turbmotor s a ngykerkhajts kombincijt valsgos mtosz vezi az Audi trtnetben.
Menetprba Audi TT RS
A TT RS kpben egy legenda szletik jj, hiszen az thengeres turbmotor s a ngykerkhajts kombincijt valsgos mtosz vezi az Audi trtnetben.
Az RS jelzs modellek soha nem hagynak ktsget afell, hogy egyenesen az Audi gyri konditermbl, a quattro GmbH-tl szrmaznak. Nincs ez mskpp a TT RS esetben sem! Rendkvli kpessgeire mretes levegbeml nylsok, agresszv rcsozs htmaszk s fmszn tkrhzak hvjk fel a figyelmet. No meg a fix hts spoiler, ami - ha valakinek esetleg szrn a szemt - kivlthat a mr ismert automatikusan kiemelked-visszasllyed szrnnyal. Persze ez mg nem minden! Az eddigi "legcombosabb" TT szriaknt 18 colos, tg duplaklls alufelniket kap 245/40-es abroncsokkal, de opciknt 19-es, vagy akr 20-as mret kerktrcsk is rendelhetk klnfle stlusban. Ell - amolyan jelzsszeren - 370 mm tmrj, lyuggatott fktrcsk s RS jelzs, ngydugattys fknyergek villannak el mglk. A hts lkhrtban integrlt diffzort alaktottak ki, a kt bls, ovlis alak kipufogcs pedig nemcsak a szemre, hanem menet kzben a "flre" is jtkony hatst gyakorol - erre mindjrt visszatrnk.
A TT RS feliratokon s a 310 km/rig sklzott sebessgmrn kvl a piltaflkben a vltkar mgtti Sport gomb a legjelentsebb vltozs. Hatsra lnkebb vlnak a motor gzreakcii, s a kipufogrendszer is kemnyebben a hrok kz csap: a bal oldali csben kinyit egy szelep, gy a gzok kikerlik a hangtompt dobot, s harsnyabban szl a rock and roll! Amennyiben a tulajdonos a mgneses lengscsillaptst (315 000 Ft) is megrendelte autjhoz, akkor a futm is bekemnyt. Ha mr az extrknl tartunk, mindenkppen emltst rdemel a kagylls. Kiss kltsges mulatsg ugyan (818 000 Ft), s a vaskos oldaltmaszok miatt nehezebb is kikszldni belle, de eszmletlenl jl mutat, s a kanyarokban knyszerzubbony mdjra tartja a testet.
280-nal is szguldhat a gyri expressz!
Annyit beszltnk mr a hangzsrl, hogy ideje megismerkedni magval a "zeneszerzvel"! Kzel 15 esztends sznetet kveten az Audi jra beveti a soros thengeres konstrukcit! A blokk az amerikai VW Jetttl szrmazik, de gyakorlatilag minden ms alkatrszt kicserltek, vagy megerstettek, hogy brja a "gyrdst". A 2480 cm3-es motort ugyanis kzvetlen befecskendezssel lttk el, valamint 1,2 bar tltnyomst elllt turbt illesztettek hozz, gy 340 lert s 450 Nm forgatnyomatkot szabadtottak fel a mrnkk. Ennek megfelelen a Coup esetben minden egyes lernek csupn 4,3 kilogrammot (Roadster: 4,4 kg/LE) kell gyorstania! A tiszteletet parancsol teljestmnybl pedig Haldex-kuplungos ngykerkhajts segt a lehet legtbbet a talajra juttatni. Valsgos lmnybomba a TT RS, kirobbanan gyors, olyan, mintha soha nem akarna elfogyni az ereje: a szzas sprinten gond nlkl lpst tart az 580 lers Audi RS6-ossal, 200-as tempig (15,9 s) is ott lohol a sarkban, s padlgzra mg innen is megnyeren hz - felr ellenben az elektronikus sebessgkorltozst 250-rl 280 km/rra emeli az Audi. A motor azonnal reagl a gzadsra, agresszven prg fel, s az thengeres rces bmblse roppant lelkest. A hatfokozat kzi vlt katonsan megvezetett s pontosan kapcsolhat, a kormny viszont szolglhatna tbb visszajelzssel, s lehetne kicsivel kzvetlenebb.
A TT RS rettenetesen sokig fogja az utat, mieltt finoman alulkormnyzott vlna, s az orra elkezdene letrni az vrl. Terhelsvltsra (gzelvtel, rfkezs) a kocsi htulja is bekapcsoldik a jtkba, s az elejt jra irnyba lltja. Versenyplyn kimondottan lvezetes ez a fajta viselkeds, szk hegyi szerpentinen viszont csak a gyakorlott vezetknek javasolt teljesen kiiktatni az elektronikus rangyalt. Mr csak azrt is, mert az Audi TT RS nem ppen olcs jtkszer, alapra kzel 19 milli forint.
|