Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 92 Exclusive
2009.05.20. 12:04
Ennl tbb praktikumot, tletes rszletet s vidmsgot nem is kvnhatnnk. A C3 Picassval a francia gyrt ismt bizonytotta, az egyterek gyrtsban igazi specialistnak szmt.
Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 92 Exclusive
Ennl tbb praktikumot, tletes rszletet s vidmsgot nem is kvnhatnnk. A C3 Picassval a francia gyrt ismt bizonytotta, az egyterek gyrtsban igazi specialistnak szmt.
Nem mintha brmifle ellenvetsem lenne a sportos autkkal szemben, az azonban tny, hogy az autgyrtk egy rsze mg a csaldi modelleket is sportos, sokszor agresszv megjelens kntsbe csomagoljk. A Citroen egszen mshonnan kzeltette meg a vonz csaldi aut krdst, gy ahelyett hogy bellt volna a sorba, inkbb divatot diktl. A C3 Picasso formjban vgre itt egy aut, amiben nyoma sincs semmifle sportossgnak, helyette laza, dert raszt lgkr, megfoghatatlan pozitivizmus sugrzik belle. Amirt klnsen nagy dicsretet rdemelnek a francia tervezk az nem ms, minthogy a karosszria vonalvezetse s rszletei tkletesen vltakoztatjk a kerekded s szgletes formkat, gy akrhnyszor csak rnztem az autra egybl a gyri sajtanyag "varzsdoboz" kifejezse ugrott be. Tbbek kztt az eredeti kls szmljra rhatjuk azt is, hogy akrmerre is fordultam meg vele, mindenhol kvncsi tekintetekkel tallkoztam. Az Exclusive szinten jr ltvnyos felnikkel s a fekete karosszriabettekkel pedig mg inkbb magra vonja a figyelmet.
Kellemes beltr, okos rszletek
Pazar kilts nylik a C3 Picasso vezetlsbl, a kettosztott A-oszlop miatt nincs be nem ltott terlet, az risi tkrk segtsgvel holttr is alig mutatkozik. A trrzet tnyleg elsrang, amit a szlvd tvbe illesztett knnyen leolvashat digitlis mszeregysg is fokoz. Az lsek ell s htul is kifejezetten knyelmesek, s ami kln rm, hogy a msodik sor kzps szkn is szinte ugyanolyan j helyet foglalni, mint akrmelyik msikon. A hts sor szlessge hrom felntt utas esetn mr elfogy, de a fejtr legalbb mindenhol bsges. Vlheten mindenkinek kellemes csaldst okoz majd a lbtr, ugyanis 190 cm-es magassgig knnyedn elfrnk "magunk mgtt", vagyis tlagos termeteknek fejedelmi a trknlat.
Az utastrben szmos olyan apr rszletet tallunk, amivel a csald kedvencv vlhat a kis egyter. Rgtn itt van az mennyezetbl lehajthat gyermekfigyel, gy htraforduls nlkl is rajta tarthatjuk tekintetnket a csemetn. Nagyon jpofa az els lsek httmljrl lehajthat, hossz utak alkalmval nagyra rkelend asztalka, amely mg megvilgtst is kapott egy mini spotlmpa segtsgvel. A lmpa fnyereje akkora, hogy jszakai autzs kzben az asztalra tett knyvbl nyugodtan olvashatunk.
Az lsek alatt kialaktott mretes rekeszeknek hla nagyon sok apr holmit el tudunk helyezni a kis Picassban anlkl, hogy otthon kne hagyni, vagy hogy gy rezzk, rumli van az autban. A 2/3 arnyban osztott hts padot egy sn segtsgvel 15 cm-ert elre-htra tologathatjuk, attl fggen, hogy inkbb nagy lbhelyre, vagy poggysztrre van szksgnk. Az lssort teljesen elretolva az alapbl 385 literes csomagtr 500 literesre duzzad, a szkeket lehajtva pedig hatalmas, msfl kbmteres hely ll rendelkezsnkre.
Elfogadhat vehemencia, szerny fogyaszts
Ami az aut vezetst illeti, a kormny kanyargsabb utakon kevs visszajelzst ad az t s a kerekek kapcsolatrl, tlagos vrosi hasznlatkor viszont ez kevsb zavar. A futm a nagyobb dccenket is jl hrtja, de a keresztirny bordk bizony beremegtetik a kasztnit. Mg az els kt szkben lve a rugzsi komfortra egyetlen rossz szt sem szlhatunk, addig a hts sorban lk sokkal inkbb megrzik az t egyenetlensgeit.
92 ler papron nem tnik soknak, fleg, ha egy magas pts modellrl van sz, de az 1,6 literes dzel kellen nyomatkos ahhoz, hogy erlkds nlkl mozgassa a C3 Picasso karosszrijt. A fix turbs, kzs nyomcsves egysg szinte az alapjrattl kezdve terhelhet, 2000-3000-es fordulat kztt pedig nagy erbedobssal hz. Habr lelkes hve vagyok a hatfokozat sebessgvltknak, a kellemes motorkarakterisztika miatt egyltaln nem hinyzott a plusz fokozat, autplyn 2700-as fordulat krnykn cvekelt le a digitlis mszerfal "mutatja". Az ertviteli egysg karja azonban meglehetsen hossz ton, ltygsen jr, nhny konkurenshez viszonytva itt mg maradt tennivalja a fejlesztknek. A kiss morcos hang motor egybknt finoman, alig vibrlva dolgozik, de zaja sajnos az elvrhatnl nagyobb mrtkben jut be az utastrbe. Az sszer teljestmnynek s az idelis vlttttelezsnek hla vegyes hasznlatban 6,6 literes fogyasztst mrtnk, gy a Picasso mg a pnztrcnkat sem terheli tlzottan.
Az autgyrak fogadkozsait sokszor elengedhetjk a flnk mellett, de a Citroennl nem csak a levegbe beszltek, amikor minsgbeli megjulsrl s egyb pozitvumokrl volt sz mg sszel a statikus bemutatn. gy gondolom, hogy a kzzel foghat fejlds mr nem csak a C5-s, hanem a C3 Picasso esetben is tetten rhet, ezrt nem lehet vits, hogy olyanok is beleszeretnek majd a kis buborkba, akik korbban nem felttlenl Citroenben gondolkodtak volna. Az aut 3 390 000 forintos (1.4 VTi/95 LE) indulra abszolt versenykpesnek s bartsgosnak mondhat, fleg ha belegondolunk, hogy egy jl felszerelt kisautrl beszlnk. Ennyi pnzrt kivl ajnlat a knyelmes s tgas kis Picasso, amelyhez a bartsgos, vidm kisugrzs termszetesen alapron jr.
|