Suzuki SFV 650 Gladius
2009.04.29. 13:09
Nemtl s kortl fggetlenl, szles rtegeknek kvn megfelelni a Suzuki az j 650 cm3-es Gladiusszal. 1 998 000 Ft-os rval a hazai eladsi rangsor lvonalt clozza meg a divatos gp.
Suzuki SFV 650 Gladius
Nemtl s kortl fggetlenl, szles rtegeknek kvn megfelelni a Suzuki az j 650 cm3-es Gladiusszal. 1 998 000 Ft-os rval a hazai eladsi rangsor lvonalt clozza meg a divatos gp.
Valljuk be, nem sok olyan motorkerkpr van a piacon, amely a hlgyek szvt is megdobogtatn. Mg a legtbb csupasz ktkerek filigrn, frfias megjelens, szndkosan ert sugrz gpezet, addig a Suzuki j Gladiusa egszen ms szerzet. A formaterv elksztsekor azt a nehz feladatot vllaltk magukra a tervezk, hogy egy olyan, trendi, divatos "belpmotort" ksztenek, amely ugyangy megfelel a maszkulin zlsnek, mint a gyengbbik nemnek. gy nyoma sincs harcias kllemnek, az jdonsg egy lthatan jl tgondolt, knnyed jelensg. Olyannyira, hogy a mrkajelzst letakarva biztosan olasz motorra gondolnnk.
A dlies bets az egsz formaterv leginkbb meghatroz eleme, az elnyjtott lmpatest, a dombor tank is itliai remekmveket juttathat esznkbe - elg csak az MV Agusta Brutale sorozatra gondolni. Ezt tovbb fokozza a trhls aclvz, amely a Ducati vagy Bimota ftartjval ellenttben igazbl csak egy segdvz. Nem kevsb ltvnyos a vzht ktoldali burkolsa, ami eszttikus s ignyes megolds. Szintn megrne egy kln mist a kipufog, amely nem is oldalnzetbl, hanem inkbb htulrl mutat nagyon jl, mintha csak begyjtsra vr raktkat ltnnk.
Bevlt V2-es blokkal rkezik a Gladius
Az SFV 650-est hajt vzhtses, V2-es blokk rgi ismers, hiszen ugyanez az erforrs teljest szolglatot az SV-sorozatban is. A kt fellfekv vezrmtengellyel elltott, 645 cm3-es motor 72 lert szabadt fel 8400-as ftengelyfordulat mellett, s tzezres fordulat felett szalad bele a leszablyozsba. Hiba tekinthetjk e modellt kezdmotornak, a lerk szma miatt nem vits, hogy a Gladius rendesen ugrik, ha megtekerik a gzkart. Ahogy az SV esetben, ezttal sem kell csillagszati fordulatra kergetni az egysget ahhoz, hogy elementris ervel induljon meg. Azt mr csak remlni tudjuk, hogy a nyomatkos V2-es erforrs lnccsapkodsa mrskldtt az SV-hez kpest, hiszen nhny fontos rszleten, mint a kuplungszerkezeten s a vzhtn is mdostsokat hajtottak vgre.
A futmvel s a fkekkel is a jl kitaposott utat jrja a Suzuki. A tekercsrugval elltott teleszkp nem fordtott, htul pedig egyszer acl hts villval s llthat elfeszts kzponti rugstaggal tallkozunk. A lasstst szolgl berendezsek j kategriatlagot kpviselnek, ell ktdugattys, 290 mm-es dupla trcsafkek segtenek kordban tartani a motort, mg a hts kereket egydugattys, 240 mm-es trcsa fkezi.
Azok az idk mr elmltak, amikor alig egymilli forint felett vsrolhattuk meg a nagy japn mrkk kezdmotorjait, ezek a gpek manapsg mr alulrl sroljk a ktmillit. gy a Suzuki a Gladiust okosan, a belpmotor szerept jtsz SV 650-es fl, de a ngyhengeres GSR 600-as al pozicionlja. Az jdonsg 1 998 000 forintos ra is e kt modell kztt helyezkedik el, gy tovbbra is egyrtelm az "ersorrend" a palettn bell. Ha csak a mltbl indulunk ki, szinte biztosra vehet, hogy a Gladius szp karriert fut be egsz Eurpban s haznkban is, annak ellenre, hogy az j Suzukira sznt sszegbl ms mrkknl is tallunk alternatvt. Brmennyire is pariban vannak a forintok alapjn a konkurensek, nyilvn sokan lesznek, akik nem szeretnnek lemondani a jellegzetes, flbemsz V2-es hangrl s a rszletgazdag, stlusos megjelensrl. Nem mellkes az sem, hogy egy motorozsi ambcikkal megldott hlgy is ugyangy megtallja szmtst a Gladius nyergben, mint a benzingzzel megfertztt frfiak.
Suzuki SFV 650 Gladius:
Lkettrfogat: 645 cm3, Hengerek/szelepek: V2/8, Max. teljestmny: 53 kW (72 LE) 8400/min, Max. forgatnyomatk: 64 Nm 6400/min, Sebessgvlt: hatfokozat, Tengelytv: 1445 mm, lsmagassg: 785 mm, zemanyagtank: 14,5 l, Fk ell/htul: 2x290/240 mm trcsa, Gumi ell/htul: 120/70 R17 / 160/60 R17, Sajt tmeg: 202 kg, Vtelr: 1 998 000 Ft
|