Renault Mgane III
2009.01.21. 07:56
Rgtn flmilli forintos kedvezmnnyel indul az j Renault Mgane rtkestse, gy egy alapgp szk 3 millirt elvihet. Mi a fullosabb 1,9 dci vltozatot prbltuk tajtsban s kupban!
Renault Mgane III
Rgtn flmilli forintos kedvezmnnyel indul az j Renault Mgane rtkestse, gy egy alapgp szk 3 millirt elvihet. Mi a fullosabb 1,9 dci vltozatot prbltuk tajtsban s kupban!
Bell meglep mdon kup tgasabb - legalbbis ell. Ennek a przai oka, hogy a B-oszlopok htrbb helyezkednek el, gy az els lseknl szlesebb a tr. Az utastr szpen berendezett, semmi nincs tljtszva, j minsgek az anyagok, de a Renault ezeken mr rg nem sprol ebben a kategriban. ppen nem bntam volna, ha az utaslst kicsit htrbb is lehetett volna tolni, de legalbb nem tudja az ell l knozni a mgtte lt. Vezetni kifejezetten knyelmes a kocsit, llthat az ls magassg, a kormny magassg s tvolsg is, szpen bejtszhat a vezeti helyzet. Rgtn rezhet a kocsi, mindkt kasznival, nincsenek zavar holtterek, vagy elszigeteltsg rzs. lni is j, mg htul is, ahol elg a tr felntt fejnek is. Rakodhelyekbl is szolglnak elggel, a biztonsgi felszereltsg mr ktelezen j. Az aut megkapta az tcsillagot az Euro-NCAP teszteken, ehhez fejlesztettek a kaszni merevsgt s energiaelnyel-kpessgn, s olyan j passzv vdelmi eszkzket vetettek be, mint az llap elejbe ptett lgzsk, amely felfjdva az lsben l ember v alatti kicsszst gtolja meg. s mikzben gy tnik tbb vasat tettek az autba, annak slya, ha nem is sokkal de cskkent az elz genercihoz kpest. Kln perceket szntak az j hifi-rendszer ismertetshez, amely mr ismeri a sznpad fogalmt - persze nem az alapverziban.
Kiemeltk, hogy tbb ponton fejlesztettek a kocsin, pldul a kormnyzsnl, hogy preczebb lehessen, pldul kisebb az tttel, gyorsabbak a vezrl szenzorok. Tnyleg elg pontosan lehet terelgetni az autt. Kanyarokban gzelvtelre tlkormnyzott, gzadsra alulkormnyzott, br az alulkormnyzottsg az alapveten r jellemz viselkeds. Viszont a fent lertaknak ksznheten a gzzal dolgozva szpen s biztonsgosan vehetk be vele forszrozott sebessggel is kanyarok. Az aut egyenesfutsa is j, a rugzs inkbb feszes, mint komfortos.
Mindkt prblt autt az j, 1,9 literes, 130 lers dzelmotorral teszteltk, hatfokozat vltval. Mit mondjak: eddig sem panaszkodtam a Renault dzelekre, ezutn sem fogok. Enyhe rezgs rezhet ugyan az autn, s gyorstsokkor van egy bg mly hang, de amgy plds a zajkomfort. Hzni meg igen hz, 10 msodperc alatti a 100 km/h-ra gyorsuls, az grt fogyaszts tlaga 5,1 liter. Hatodikban 1000 f/perc fordulatrl 40 km/h sebessgnl mr nem tud gyorstani - ez amolyan irnia, ms motor itt mr majdnem lefulladskzelben jr. Lnyeg, hogy mlyrl hz, 1500 f/perctl beindul a gpezet nagyon, 1750-nl mr leadja a 300 Nm nyomatkt.
Szval kerek kis aut lett az j Renault Mgane. A kupba ugyan nem knny a htra-beszlls, akinl ez problma, vlaszthatja a szintn dinamikus megjelens tajtst. n ugyan nem rzek genercis ugrst a vezethetsg tern, megtrtnt viszont formailag, s biztonsgi tartalomban. s ne felejtsk el, hogy ez a kocsi, taln a gazdasgi vlsg hatsra, valamint amiatt, hogy a Renault mr szeretne Magyarorszgon is maghoz trni, s jra sok autt eladni, lnyegben nem drgbb az eldmodellnl, errl a bevezet kampnnyal gondoskodtak! Teht gy az tajtst hitelre vrsolva 2 990 000 Forintrt el lehet vinni, a kupt 3 490 000-rt, s jr mell 5 v garancia is. A tesztelt autk ra az tajts Dynamique majdnem top felszereltsggel akcisan 4 740 000 Ft, a kup 4 990 000 Ft. Rossz ton rzogat, ezek a nyugatiak nem rtik meg, hogy nlunk tbbnyire siralmas az utak llapota. Kollgm szerint a kup rugzsa feszesebb volt, n nem reztem ezt. Szerinte a vlt is pontosabb volt, mivel maga a vlt azonos, arra gondolok, hogy a vltrudazat pontosabb.
|