Audi A6 3.0 V6 TFSI Quattro Tiptronic
2009.01.07. 22:40
A felfrisstett A6-os valdi maximalista, mindenbl a legjobbat szeretn nyjtani. Dicsretre mltan viselkedik, sofrjt knyezteti, igaz, mindezt kzel 20 millirt teszi.
Audi A6 3.0 V6 TFSI Quattro Tiptronic
A felfrisstett A6-os valdi maximalista, mindenbl a legjobbat szeretn nyjtani. Dicsretre mltan viselkedik, sofrjt knyezteti, igaz, mindezt kzel 20 millirt teszi.
Elrebocstom, hogy az optikai s dinamikai vitaminkrn tesett fels-kzpkategris Audirl ezttal nem a szokvnyos mdon lltjuk ki a bizonytvnyt. Most nem az els s hts trknlat, a csomagtr befogadkpessge, vagy ppen az tlagfogyaszts trgykrben hozunk verdiktet - a ranghoz s minsghez mrt kvalitsokat amgy nem is rheti kritika.
Amikor az egyni ignyek dntenek
A bevezetben emltett kzel 20 millis vtelr kapcsn nyomban felvetdtt bennem egy gondolat: dgs az aut, megy, mint a veszedelem, a presztzse megkrdjelezhetetlen, de taln nem ez a konfigurci a legsszerbb vlaszts. Az j 3,0 literes, kompresszoros motort (lsd bvebben a keretesben) kizrlag Quattro sszekerkhajtssal s Multitronic sebessgvltval trstva knljk, az alapr 15,9 milli. A tesztelt pldny esetben ehhez jtt mg megannyi extra, az Aventurin-kk gyngyhzfnyezstl kezdve a 19 colos felniken t egszen az S-Line sportcsomagig. Nos, mindsszesen teht 19 675 600 forintra hzott a szmla, mikzben a 100 lervel gyengbb 2.8 V6 FSI ra "csak" 12,7 milli. A kett klnbsgbl egy jl felszerelt A3-asra is futn, itt van azonban a tlradan magabiztos fellps s az elspr ertartalk!
Ez a motor sportautt farag az A6-osbl
Az 1,7 tonns, sszkerkhajts pldny az szi modellfrisstskor j szvet kapott, ami rendkvl jl passzol a ngykariksok elegnsan tolakod, sportos imzshoz. A visszapillantban egy Audit azonost a vezet? Jajajj, jobb, ha flrehzdik - no nem mintha llandan a fels teljestmnyhatron autzna az ember, a xenonlmpk s a LED-sor nappali fnye azonban hatsos "megklnbztet jelzs". Erre a reakcira egybknt magam is figyelmes lettem. Hiba haladtam egytt a tbbsvos t bks forgalmval, az elttem haladk azonnal jobbra hzdtak...
Persze az is lehet, hogy csupn az A6-os hts traktust szerettk volna szemgyre venni... Mi tagads, van is rajta bmulnival bven! Az A4-es fivr stlust tolmcsol lmpatestek hatrozottan elnyre vltak, gynyr a kecses vonallal rajzolt csomagfedl-szrnyacska, a 3.0 T Quattro krmemblma pedig csak itt lthat.
Ezzel tulajdonkppen el is rkeztnk cikknk kulcspontjhoz, a teljestmnyhez. A 290 lers prmiumaut - ha kell - 5,9 msodperc alatt terem szzon, a pedlt az "idelis" helyzetben tartva gyorsan megfutja a 200 km/rt, s az elektronika 250-nl tesz pontot a kaland vgre. Az ember a htkznapi forgalomban azonban vajmi kevsszer kerl olyan helyzetbe, hogy padlgzt kelljen nyomnia, hogy a sebessgvlt karjt a Sport kulisszba kelljen htrahznia, s hogy a tempval veszlyes tartomnyba knyszerljn. Ez az aut bmulatos tudssal van felvrtezve, fokozatrugalmassga lenygz, a tbbit pedig gyis a nevvel s az atmoszfrjval teszi le az asztalra.
|