Menetprba VW Golf A6 1.4 TSI
2008.12.11. 18:54
Sokszor mondjk, hogy a Volkswagen a rgen felptett hrnevbl l, s a kocsijai korntsem olyan jk, mint a hrk. Az j VW Golf A6 alaposan rcfol erre a kijelentsre.
Menetprba VW Golf A6 1.4 TSI
Sokszor mondjk, hogy a Volkswagen a rgen felptett hrnevbl l, s a kocsijai korntsem olyan jk, mint a hrk. Az j VW Golf A6 alaposan rcfol erre a kijelentsre.
Motor indt, s eszembe jutott a rgi duma ezerkilencszznyolcvankilencbl, mikor jttek az els fejek a nyugati wgenekkel s mondtk "szre sem venni, hogy jr a motor". Lehet, hogy a Porsche Hungria jl kiblelt sajtautkat tett alnk, de basszus itt igaz volt ez a rgi duma. Semmi motorhang, semmi remegs, olvasszemveggel kell a fordulatszmmrt sasolni, hogy tnyleg jr-e a gpezet. Egyesbe be, gzra r, murvs, majd kockakves fellet, s a grdlsi zaj is kint marad, s tk szpen grdl a kocsi. Rgtn kerestem a kzpkonzolon a gombok kztt, hogy aktv futm van-e a kocsi alatt - merthogy rendelhet llthat csillapts futm, amit eddig csak az Audikba adak. De nem sima cucc dolgozott a jrm alatt.
Ksbb menet kzben sem mlt el ez a tiszteletteljes viselkeds, s a futmhangols nem mgsem ment el kompromisszumos irnyba, a j komfort nem zrja ki a j tfekvst. Egyenesfuts rendben, kanyarban jl teljest az aut, a kormnyzs direkt, pontos, s mg a Passat CC-ben megismert brkormny is igen vezetbart fogs-tmrj. A motor szpen, nyomatklpcs nlkl hz, az tlagosnl sokkal jobb dinamikval. A hatgangos vlt finoman megvezetett, pontos s vgre rvidkar. Rki balell, ahogy kell. s a menetzaj menet kzben is kint marad, nagyobb kategrij autkat megszgyenten csendes a Golf utastere - igazi stresszz.
Azt kell, hogy mondjam, hogy igen jl sikerlt a hatos Golf. Nem pofoznk le senkit, ha azt mondan: "haver, most ezzel kell jrnod, a tid!". Persze nem tudom, hogy ugyanilyen lelkendezs lennk-e egy csontalap fauv volnja mgtt is, de gy vlem, hogy br a menetdinamikt nem kapnm meg, a futm, az utastr berendezse, a klalak ugyangy elgedettsggel tltene el, mint ebben a kocsiban.
Miegyms
Most az j Golf hrom s tajtsknt rkezik, az j Jetta s a Golf Variant majd valamikor a jv vben vrhat. A mostani motorknlat az 1,4 s 1,6 literes szv benzines (80 s 102 ler), az 1,4 literes feltlttt benzines(122 ler) s a 2.0 TDI (110 s 140 ler) motorbl ll. A vlt az alapmodellekben tfokozat, a jobbakban hatfokozat s rendelhet extra az 1,4 literes alapmotoron kvl a benzineseknl ht-, a dzelnl 6 fokozat DSG vlt. Krhet sszkerkhajts is, de csak a dzelhez. Jvre jn majd az j 1,6 literes dzelmotor kt teljestmnyszinttel, s a Golf GTI ktliteres benzines turbval.
A Golf olyan tovbbi cscstechnikkat is felvonultat, mint az automatikus kvetsitvolsg-szablyozs ("adaptive cruise control"; ACC), az adaptv futm-szablyzs ("dynamic chassis control"; DCC) s a kormnyz parkolssegt ("park steering assistant") segdrendszerei.
A biztonsg is ntt, a trdlgzskkal egytt sszesen ht lgzsk, a gerinc ostorcsaps-jelleg mozgsaibl szrmaz srlseit megelzni segt fejtmlk (WOKS), a hts biztonsgi vek bekapcsolst felismer, a Golfban bemutatkoz berendezs ("seat belt detection") is jut a kocsikba felszereltsgtl fggen.
|