Menetprba VW Golf A6 1.4 TSI
2008.12.03. 18:54
Sokszor mondjk, hogy a Volkswagen a rgen felptett hrnevbl l, s a kocsijai korntsem olyan jk, mint a hrk. Az j VW Golf A6 alaposan rcfol erre a kijelentsre.
Sokszor mondjk, hogy a Volkswagen a rgen felptett hrnevbl l, s a kocsijai korntsem olyan jk, mint a hrk. Az j VW Golf A6 alaposan rcfol erre a kijelentsre.
Eddig 26 milli VW Golfot adtak el a vilg minden tjn. A legtbb az els genercibl fogyott, s ahogy jttek az j s jabb genercik, egyre cskkent az eladott kocsik szma. A magyarzat ktrt, egyrszt az els kt genercit (Golf I 74-83 s Golf II 83-92) kilenc-kilenc vig gyrtottk, a kvetkezket mr 5 venknt vtottk. Msrszt a konkurencia is fenemd megersdtt, az egyes mg egyedlll aut volt lettjnak a felben, a ngyesnek s a hatosnak pedig mr az als-kzpkategris kompaktok funkciira plyz ms autflesgekkel is meg kellett osztania a piacot - egyterek. s az is igaz, hogy a VW-konszernen bell is vltozott a leoszts, a VW maga eltvolodott a nevben rejl npaut funkcitl, azt trktette az olcsbban knlt testvrmrkinak.
De trjnk r vgre a hatos Golfra, a VW-sek vrva vrt jdonsgra, amely mtl megvsrolhat. Legyen rgtn a belp r az els inf: 3 931 000 Ft. Ezrt egy hromajts, 1,4 literes, 80 lers autt kapunk. Nem legolcsbb. De ht mr hossz ideje nem az, s ha belnk megrtjk mirt. Mi beltnk, s az a helyzet, hogy a kiprblsra kapott 1,4 TSI motoros aut utn nem hiszem, hogy kedvem lenne az alapmodellt vlasztani - pedig ez a gyengbb, 122 lers vltozat. Mert igen jl sikerlt ez a kis feltltsmotor - mint mr megtapasztaltuk a VW Golf V GT-ben, a Tiguan-ban, a SEAT Leon-ban. A TSI motoros Golf ra 4 314 000 forint hrom ajtval s hatgangos vltval. Nem is drmai a felra a finom motortechniknak! s ne felejtsk el hozztenni, hogy a VW a Golf V raihoz kpest minden vltozat Golf VI rt mrskelte, tlag 8-9 szzalkkal.
Belni az autba kifejezetten jlesett. Mr kvlrl is jl nz ki, tova tnt az eldjnek a kicsit felfjt formja. A kocsi nem lett kisebb, mgis sportosabbnak, kecsesebbnek hat, ksznhet a Walter de Silva formatervez ltal kimunklt harmonikusan fut, s igen jl elhelyezett leknek. Most a Golf frfiasabb jelensg lett. Ugye rgta tma a minsg, meg hogy a VW tud-e tbbet adni. Most nagyon rgyrtak erre, mert mr az ajt is irt finoman nylik-csukdik. Mr most megnyugtathatok minden fauvst s golfost, nem fog csaldni, nincsenek olcs hatsvadsz rszletek s rgtn otthon fogjk rezni magukat a kocsiban. St tovbb merszkedek, az Audisok sem fszkeldnek majd sokig. Ugyanis az evolci folyamn nagyon sok audis rszletmegolds is bekltztt a kocsiba, gy a kardnbox s a kzpkonzol formzsa.
Szval az ls elhelyezse, formja, a kezelszervek ergonmija a mrktll megszokott. Kicsit mlyen ls vezeti helyzet, lbe vehet kormny. J formjak a krpitok, frankk az anyagok, finom megolds pldul, hogy az ajtkarfa ve szpen felfut a mszerfalig. A mszerfal is mutats, visszafogott s elegns, nincs knai cirda. Htul a helyknlat nem egy Passat, de elfrni, magam mgtt maradt kb 20 centi lbhely. A csomagtart a szoksos tiszta munka, kiblelve, skokkal hatrolva. A prblt kocsi elgg topfelszereltsg volt, gy nem csak az ls alatt, hanem a kzpkonzolon is htravezettk a szellzs-fts levegjt.
|