Kia Sportage 1.6 GDi
2016.12.01. 05:54

Tbbet mutat annl, amit tud, mgsem okoz csaldst az j Sportage alapvltozata.
Kia Sportage 1.6 GDi
Tbbet mutat annl, amit tud, mgsem okoz csaldst az j Sportage alapvltozata.
Mr az elz genercinl megtallta a maga klnleges formjt a Kia Sportage kompakt szabadid-aut, a szles C-oszlop lttn most is knnyen felismerhet az aut, de van kt j formai elem is.
Azzal, hogy a fnyszrkat mr nem a htrcs mell, hanem a fl helyeztk, olyan arcot adtak a dl-koreai tpusnak, amellyel korbban legfeljebb a Porsche szabadid-autin tallkoztak az emberek. Ennek eredmnyeknt, amint megltjk a htulrl kzeled htrcsot a mellette-felette vilgt lmpkkal – a LED-es menetfny is a ffnyszrbl vilgt –, akkor meglepen sokan lehzdnak elle a gyorsforgalmi utakon, mg teherautk mg is kisorolnak, hogy elengedjenek. Akkor kezdenek gyanakodni, hogy valami nem stimmel, amikor szp lassan haladunk el mellettk, mert nem nyomulunk, hanem tartjuk a megengedett sebessget. A hts fnyeknl is van unikum, a vkony piros cskkal sszekttt lmpk utoljra a 80-as vek amerikai autin voltak divatban.
Amg a klsnl lehetnek olyan rszletek, amelyek megosztjk az embert, a bels trnl nem kockztattak semmit. Ltszik, hogy a mszerfal megrajzolsakor az rintkpernys navigcit vettk alapul, mg ha a tesztautnl annak helyn egyszer rdit tallunk is. A mszerfal fels rsze puha manyagbl kszl, mg dszvarrs is kerlt ide. Egybknt az a feltn, hogy mindenfel, mg a kormnykerken is rengeteg a kapcsol, a kzpkonzolon knny sszekeverni a sok egyforma apr gombot. Katons az elrendezs, egyrtelm a kezels. A vltkar csak a mrnkk ltal elre meghatrozott H smban mozog, nem lehet tlsan hzva „levgni” a sarkokat.
Mellette kt kapcsolt tallunk, itt tudjuk kiiktatni a parkolradart s aktivlni a lejtmeneti fkvezrlst.
Br ennl a verzinl csak fronthajts van, de attl mg kerlhetnk olyan helyzetbe, hogy szksg lehet erre, j pontot rdemel, hogy nem sproltk ki a menetstabilizl ezen funkcijt.
A megszokott trolhelyeket talljuk ell, a vltkar eltt pedig a klnbz kapcsoldsi lehetsgeket: 1 vonalbemenetet, 1 USB- s 2 db 12 voltos csatlakozt. A msodik sorba mr csak egy 12 voltos csatlakoz jutott, mint ramvtelezsi lehetsg, de azt legalbb kzpen, a lgkiml alatt helyeztk el. Kifejezetten nagy az utasok rendelkezsre ll hely, m nmileg rnyalja a kpet, hogy a meredeken emelked vvonal miatt a msodik sorban mr kicsi az ablakfellet.
Azzal vigasztaldhatnak az itt utazk, hogy az osztott tmlt tbb pozciban is lehet rgzteni, a fetrengsen htradntttl a majdnem derkszgben llig terjed skla. Mg nagyra ntt sofr mgtt is van elg lbtr, radsul nem a csomagtrbl raboltk el a helyet. Alaphelyzetben tbb mint 500 literes a raktr, bvtskor a padl alatti hts fikba tudjuk elrejteni a kalaptart rolt.
Ha egyszeren a szmokat nzi az ember, az 1,6 literes, 132 lers szvmotor s az 1,4 tonns sajt tmeg kombincija nem sok dinamikt gr, ehhez kpest kellemes csaldsban lehet rsze. Felettbb csendes az erforrs, alapjraton a fordulatszmmr mutatjn kvl semmi nem utal arra, hogy zemel. Knnyen meg lehet tallni azt a ritmust, amikor gyakori kapcsolsokkal s kzepes gzadssal finoman s folyamatosan lehet gyorsulni, elzsekhez azonban esetenknt hrmat is vissza kell vltani. Alacsony fordulaton is jl terhelhet az erforrs, amire szksg is van, hiszen a felkapcsolsokkal nkntelenl is elejti az ember a fordulatot; gzadsra harmatos gyorsulsra szmthatunk ilyenkor, de nem akar kiugrani a helyrl a kzvetlen befecskendezses szvmotor. Nagyon eltalltk a felfggeszts hangolst, mg gyorsan vett kanyarban sem rezni tlzottan ers karosszriadlst, az thibkon is magabizto san lp t a Sportage. A kormny visszajelzse tlagos, a fk egy kicsit haraps, szval nem kell varzslnak lenni ahhoz, hogy megrizzk a lendletnket kanyarokban. Vegyes hasznlatban 8,4 literes teszttlagot mrtnk, de a nagy zemanyagtartlynak ksznheten mg gy is b 700 km a hattvolsg.
Mr az LX alapfelszereltsg is szinte minden ignyt kielgt, a kvetkez LX Exclusive szint, ami leginkbb knyelmi extrkkal tud tbbet, rgtn 900 000 Ft-tal drgbb, de ennl mr pldul hts lsfts is van. Ennl olcsbban, 620 000 Ft-rt lehet a 115 lers dzelre vltani.
Mr csak azrt is rdemes alaposan tnzni az rlistt, mert olcsbban lehet motorlelltt (ECO Dynamics csomag, 100 000 Ft) kapni, mint metlfnyezst (140 000 Ft), s elbbi sokkal tbb hasznot hoz. Az 1,6 literes motorral felszerelt LX Sportage ra 5 799 000 Ft, erre is rvnyes a 200 000 forintos bevezetsi kedvezmny, teht 5,6 millirt lehet most elvinni. A benzines turb s az ersebbik 2,0 literes dzel csak GT Line felszereltsggel ltezik, s mg a 200 ezres kedvezmnyt figyelembe vve is 9 illetve 11 milliba kerlnek; egy msik kategrit kpviselnek.
Tetszett
• felfggeszts hangolsa
• tgas bels
• j r/rtk arny
• csendes motor
Nem tetszett
• kis ablakfelletek htul
• visszafogott dinamika
sszegzs
A tisztessges helytllsnl tbbet tud az 1,6 literes alapmotor a Kia Sportage esetben, knyelmes a futm hangolsa, egszen j a vezethetsg, csendes s nagy a bels tr. Mindezt versenykpes ron knljk. Nem szabad kifelejteni a 7 v/150 000 km garancit sem az egyenletbl.
|