Ford C-Max 2.0 TDCi 170 Powershift
2016.04.19. 16:55

Sportos vezetknek kszlt a Ford kompakt egyterjnek ez a vltozata.
Ford C-Max 2.0 TDCi 170 Powershift
Sportos vezetknek kszlt a Ford kompakt egyterjnek ez a vltozata.
Minden modellsorozaton bell van egy gynevezett idelis motor, amellyel mr elg jl mozog az adott tpus, megfizethet, s mg a fogyasztsa se vszes. Nos, a 170 lers dzelmotor a Ford C-Max esetben mr azt jelenti, hogy tllttnk a clon, hiszen ezzel mr knnyen „beleszorulunk az lsbe” stlus gyorsulsokat is el lehet adni, s az ra se kedvez. A vele az utols csavarig azonos felpts, csak szoftverben eltr 150 lers dzelmotor 465 ezer Ft-tal olcsbb, ha azt is a hatfokozat, dupla kuplungos vltval krjk. Teht kinek ajnlhat mgis ez a meglepen sportos csaldi egyter? Pldul annak, aki sokat autplyzik.
nagyra rtkeli majd a knyelmes, magas lspozcit, a fokozatokat szrevtlenl pakol dupla kuplungos vltt, remek az egyenesfuts, s mivel autplyn nincs sok kty, nem is fogja nagyon zavarni, hogy a 18 colos felnik miatt bizony sprd a rugzs. A ktykat kerlgetni kell, a padktl flni; aki jt akar magnak, ne a megjelens alapjn dntsn, hanem prbljon minl ballonosabb gumit krni.
Szval a voln tekersn kvl nincs nagyon sok dolga a vezetnek, ha jl beszl valamilyen idegen nyelven, mg az rintkpernys SYNC fejegysget se kell tapogatnia; ez csak rsban tud magyarul kommuniklni, a hangvezrls „klfldil” lehetsges csak. Annyi baj legyen, a kompakt modellbe szerelve a legjobb a Ford multimdis kszlke, hiszen itt van egy gomb, amivel egy mozdulattal ki tudjuk kapcsolni a kijelzt, ha annak fnye zavarna minket sttben – ezt pldul kisproltk a Mondebl. Utbbi pedig szksges, mert a fnyszr les vilgos/stt hatrvonala s a szlvd ftszlai miatt gyorsan frad a szem sttben vezetskor, az automatikus fnyszrkapcsols jl mkdik, idben lekapcsolja az ers fnyt, nem zavarjuk a tbbi kzlekedt.
Nincs sok trol az utastrben, de ami van, az nagy mret s jl hasznlhat, a kt els ls kztti pohrtart pldul llthat szorts. A kzpkonzol vgn nem csak szellznylsokat tallnak a htul utazk, de egy 230 voltos konnektort is, teht nem kell auts adaptert venni egy szmtgp tltshez. Aki tgasabb msodik sorra vgyik, az a Komfort funkciban a kt szls lst htra-befel tolhatja, vagy vgszksg esetn vlaszthatja a Grand karosszrit, szval van megolds. A motoron s a felnin gyis tudunk sprolni, hogy attl mg egy jl hasznlhat, j erben lv kompakt egyter marad a C-Max.
Tetszett
• ers dzel
• j vlt
• vezethetsg
Nem tetszett
• kilts sttben
• feszes rugzs
• drga
sszegzs
Az ers dzellel s a dupla kuplungos vltval flnyes a teljestmny, a futm azonban tlsgosan is sportos a nagy felnikkel. Sttben fraszt tud lenni a vezetse, egybknt meg sportos sofrk is boldogak lesznek a volnja mgtt.
Ford C-Max 2.0 TDCi 170 Powershift
szlkettrfogat: 1997 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbdzel
Max. teljestmny: 125 kW (170 LE) 3500/perc
Max. forgatnyomatk: 400 Nm 2000-2500/perc
Hossz./szl./mag.: 4379/1828/1610 mm
Tengelytv: 2495 mm
Nyomtv ell/htul: 1543/1554 mm
Fordulkr: 11,1 m
Sajt tmeg/teherbrs: 1519/531 kg
Csomagtr: 432-1684 l
zemanyagtank: 60 l
Gyorsuls 0-100 km/h: 8,5 s
Max. sebessg: 212 km/h
Vros/orszgt/vegyes: 5,5/4,4/4,8 l/100 km
Tesztfogyaszts: 6,9 l/100 km
CO2-kibocsts: 124 g/km
|