Tuning Vilg : Elektromos busszal haverkodik a Volkswagen |
Elektromos busszal haverkodik a Volkswagen
2016.02.03. 16:31

Budd-e nvre hallgat a Volkswagen elektromos aut tanulmnya, amely a 2017-ben vrhat letstlus-egyter elzetesnek tekinthet.
Elektromos busszal haverkodik a Volkswagen
Budd-e nvre hallgat a Volkswagen elektromos aut tanulmnya, amely a 2017-ben vrhat letstlus-egyter elzetesnek tekinthet.
pp most perelte be az Egyeslt llamok a Volkswagent, a brsg megtlsn mlik majd, az akr 90 millird dollros bntetsbl mennyit tl jogosnak, s akkor ott van mg a hivatalos eljrs, ahol szintn tbb millird dollros szankci fenyegeti a nmet konszernt, gyhogy hirtelen megprblnak a krnyezetbart technolgia lharcosv vlni. Pldul gy prbljk kijavtani a „szennyez TDI” arculatot, hogy azt mondjk, dediklt elektromos-aut alapot hoztak ltre MEB-nven, mikzben arrl van sz, hogy a kezdettl fogva a nagy mret akkumultorok fogadsra is felksztett MQB ptkszletet hvjk msknt.
Ez, mrmint az tnevezett MQB ptkszlet rejtzik a Budd-e elnevezs, a Las Vegas-i CES killtson bemutatott egyter alatt is. A nvvlaszts angol nyelvterleten tletesnek szmt, hiszen a Budd-e kiejtse buddy, ami havert jelent, de magyarul a budi nem tl szerencss vlaszts – s igazbl nem is feledteti a TDI-botrnyt, hiszen itt is lgszennyezsrl van sz. Hangvezrlssel lehet letre kelteni az autt, a „hel budi” felkiltsra aktivldik, szegny wcsnnik s -bcsik meg kapkodhatjk majd a fejket.
Itt mr nem erltetik a retrs megjelenst, mint a korbbi Microbus s a Bulli tanulmnynl, inkbb a tgas s jl varilhat bels trrel igyekeznek meggyzni a vsrlkat. Ezt pedig azrt tudjk megvalstani, mert a technikt a padl rejti, a teljes fels rsszel szabadon gazdlkodhattak a tervezk. Elszr is hatalmasra, 3,15 mteresre nyjtottk a tengelytvolsgot, ehhez kpest a 4,6 mteres hosszsg egsz jl kezelhet, az 1,94 mteres szlessg a parkolhzakban mr okozhat meglepetst vagy szk pillanatokat, az 1,83 mteres magassgval bven fellmlja mg a Touareget is.
A tanulmnynl jfajta mszerfalat ksztettek, az utasok eltt lnyegben lapmonitorok sorakoznak, ami alig rabolnak el teret az utastrbl, kapcsolk helyett rintsrzkeny felleteket s porcelnfehr fnyezst ltunk mindenfel. Termszetesen az autt mindenfle modern, esetenknt mg a vals letben el sem rhet kapcsolattart rendszerrel is ellttk, legyen sz az utasok internetkapcsolatrl, vagy az aut-x kommunikcirl.
Az utastr padlja alatt 101 kWh kapacits ltium-ion telep tallhat, ami 600 km-es hattvolsgot tesz lehetv, s a fejlesztseknek ksznheten 15 perc alatt nyolcvan szzalkos kapacitsig lehet tlteni – a VW mrnkei szerint valamikor az vtized vgn lesz hasonl tuds az utca embere ltal is megvsrolhat elektromos aut. Ell-htul egy-egy, meg nem nevezett teljestmny villanymotor hajt, a teljestmnyt nem kzltk, csak azt, hogy 150 km/h az elektronikusan korltozott cscssebessg. Noha a Volkswagen kvetkezetesen lltja, nem egy jvbeli autt, csak a fejleszts irnyt mutatja a Budd-e, a mretei alapjn a kompakt Touran s az risi Multivan kztt flton elhelyezked aut knnyen lehet, hogy a nemrg felfrisstett, de attl mg nem igazn fiatal Sharant vltjk majd le 2017-ben.
|