Suzuki Vitara
2015.03.30. 19:36

Az j Suzuki Vitara gy nz ki, mint egy igazi terepjr, pedig lelke mlyn egy divatos SUV.
Suzuki Vitara
Az j Suzuki Vitara gy nz ki, mint egy igazi terepjr, pedig lelke mlyn egy divatos SUV.
Nem fl attl a Suzuki, hogy az j Vitara az SX4 S-Crosstl hdt el vsrlkat, hiszen csak els rnzsre tnik nagyon hasonlnak a kt szabadid-aut, igenis van kztk klnbsg. Nem csak a karakter eltr, de szmszersteni is lehet a dolgot: 12,5 centi s 55 liter az SX4 S-Cross elnye.
Ennek megfelelen utbbit azoknak ajnljk, akik tgas s praktikus jrmre vgynak, mg a Vitara egy kifejezetten divatos jrm, amelynl a terepjrs rzst is megkapja a kuncsaft. Utbbival rgtn a vezetlsben helyet foglalva szembesl az ember, a meredek szgben ll szlvd kzel van hozznk, fellrl rltni a motorhztetre. Persze ez csak szubjektv benyoms, mert szaktva a tbb vtizedes hagyomnnyal, immr nem alvzas felpts a Vitara, a lemezek alatt az SX4 S-Crossnl is hasznlt technika rejtzik.
Fokozott biztonsg s fura navikperny
Az elmlt b egy v alatt sem llt le a fejleszts, a benzinmotorhoz felr ellenben 2015 nyartl rendelhet automata vlt nem CVT, hanem hatfokozat egysg. Ennl sokkal fontosabb, hogy a tvolsgtart tempomat radaros rzkeljt a biztonsgi segdberendezsek is hasznljk: ilyen a vrosi koccansgtl (30 km/rs temp alatt vszfkezssel elkerli az tkzst) s a pre-crash fkrendszer (kvetsitvolsg-figyel, amely aktv fkezsre is kpes). A knlat itt is a 120 lers benzines s dzelmotorra korltozdik, mindketthz krhet sszkerkhajts. A Suzuki gy szmol, a Vitarnl az SX4 S-Crosshoz kpest sokkal magasabb lesz majd a 4x4-es vltozatok rszarnya, igaz, mg itt sem ri majd el a 10%-ot.
Ami az igazn nagy jdonsga a Vitarnak, az a szemlyre szabhat megjelens. Van Urban vagy Rugged csomag, de ktszn fnyezs is rendelhet. A mszerfalat feldobhatjuk sznes bettek rendelsvel, amelyeket a vsrls utn a mrkakereskedsekben lehet majd cserltetni, ha rjuk untunk. Neknk jdonsg, zsiban mr elrhet tbb tpusban az j, rintkpernys navigcis fejegysg. Nagyon szp grafika jellemzi, csupn az ad okot kritikra, hogy mindent a kperny aljn s tetejn helyeztek el, gy magnak a trkpnek csak egy keskeny csk jutott. Nem igazn jelent segtsget az ide pillants, mert egyszeren nem ltjuk, merre visz majd az utunk. A jrt utat egybknt nem nagyon rdemes elhagyni a jratlanrt, a felras, immr lejtmeneti fkvezrlssel is rendelkez AllGrip sszkerkhajts aszfalton nyjt idelis teljestmnyt. Van ugyan fkezses differencilzr, terepfokozat azonban nincs, s a hasmagassg is csak 185 mm.
Az 1,6 literes benzinmotort elskerkhajtssal s kzi vltval prblhattam ki. Csendes, kulturlt az erforrs, amelyet nyugodtan lehet prgetni, ilyenkor egsz jl mozgatja a mindssze 1075 kg sajt tmeg karosszrit. Az 1,6-os dzelt sszkerkhajtssal s kzi vltval vezettem: kevesebb kapcsolssal lehet vele haladni, s az sszkerkhajts rvn van Sport fokozat is, amikor rzkenyebb lesz a motor, cskken az elektromos kormnyszervo ereje. Ez nagyon j kombincinak tnt a kanyargs hegyi utakon.
Februrban ksztettk el a nullszrit Esztergomban, az els gyflaut nneplyes keretek kztt mrciusban grdl majd le a szalagrl, s tavasz vgre vrhat, hogy az sszes kereskedsbe megrkezik az j Vitara. A Magyar Suzuki kpviseli azt mondtk, vrhatan janurban vglegestik az rlistt, de azt elrultk, hogy nagysgrendileg az SX4 S-Cross rszintjre szmthatnak a Vitara-vsrlk.
|