Audi A3
2014.05.27. 16:39

525 lers a gyri berszedn
Audi A3
525 lers a gyri berszedn
Alaposan felfjtk a motort s a karosszrit is az Audi mrnkei, aminek az A3 clubsport quattro elnevezs sportlimuzin lett az eredmnye.
Mjus 28-31 kztt esedkes az idei Wrthersee Tour elnevezs tuningtallkoz, ahol a Volkswagen konszern mrki hagyomnyosan valami extra jrmvel kszlnek. Az Audi a Gyrben gyrtott A3 Sedant vadtotta meg olyannyira, hogy az mg tltesz a jvbeli RS3 Sedan-on is.
Feltve, hogy lesz egyltaln RS3 Sedan, hiszen a kmfotk tansga szerint tovbbra is tajts karosszrival jn majd a legforrbb kompakt Audi. A remny hal meg utoljra, s klnben is kr lenne veszni hagyni azokat a gyrtszerszmokat, amelyek segtsgvel elksztettk az alaposan kiszlestett karosszrit. Betzsonglrkds: a prototpust egy S3 Sedan-bl ptettk, de a neve A3 clubsport quattro.
A Magnetic Blue sznre fnyezett karosszrit matt alumnium elemekkel dobjk fel, a hatalmas htrcs egyedi bettet kapott, amelyen keresztl mg tbb htleveg tud tramlani. A koptat kt darab karbon penge, ahogy a kszbborts s a diffzor is. Az utastrben ngyen foglalhatnak helyet, az els kagyllsek tmlja egy vkony karbon hjbl kszl, amelyet krpitoznak. A mszerek kztt jdonsg a kapcsolsjelz, amely a 6900/perc leszablyozsi fordulatszmnl villan. A motorindtst a kormnykerken elhelyezett kapcsolval lehet vgezni.
Az j karosszriaelemek egybknt csak a kisebb vltoztatst jelentik, a legnagyobb jdonsg, hogy a motortrbe a 2,5 literes, thengeres TFSI kerlt. Radsul csak a blokkot hagytk vltozatlanul, nagyobb mret, legfeljebb 1,5 baros tlnyomssal dolgoz turbfeltlt, mdostott intercooler, kisebb ellenlls kipufog s tprogramozott motorvezrl nveli a teljestmnyt, ami 525 ler s 600 Nm. A teljestmny mellett fontosnak tartottk az thengeres hangot is, ennek rdekben elhagytk a motorrl a klnfle zajcsillaptkat, mindssze egy karbon-fedl kerlt annak tetejre.
Radsul knny is az A3 clubsport quattro, 1527 kg-os sajt tmegvel mindssze 3,6 msodperc alatt ugrik 100 km/rs tempra, s akr 310 km/rval is tud szguldani. Ebben a kategriban mr igenis szksg van a karbon-kermia fkrendszerre, ell 370 mm tmrj trcsk dolgoznak. Van mg lgfk is, ami 250 km/rs temprl mintegy 12 mterrel rvidti le a fktvolsgot – rszben annak ksznheten, hogy a nagyobb leszorter miatt tbb fkert tud a hts tengelyre kldeni az elektronikus menetstabilizl. Valsznleg az itt megmutatott trkkk s okossgok ott lesznek majd az j RS3-as fedlzetn is, de azt mr most kijelenthetjk, hogy a Mercedesnek alaposan fel kell turbznia a CLA-t, ha lpst akar tartani az A3 Sedan-nal.
|