Renault Scnic
2014.05.15. 18:38

A Renault Scnic j, Xmod vltozata megtartotta a bzismodell j tulajdonsgait, a terepjrs csomagols pedig lnyegesen ltvnyosabb teszi.
Renault Scnic
A Renault Scnic j, Xmod vltozata megtartotta a bzismodell j tulajdonsgait, a terepjrs csomagols pedig lnyegesen ltvnyosabb teszi.
Az elejn knytelen vagyok lelni a pont: megannyi „divatterepeshez” hasonlan az Xmodhoz sem rendelhetnk sszkerkhajtst, zord krlmnyek kzepette csupn a jelkpesen, mindssze 10 mm-rel emelt hasmagassg lehet segtsgnkre. Illetve ott van az Extended Grip (fokozott tapads) rendszer, amellyel tulajdonkppen a menetstabilizl s a kiprgsgtl beavatkozst llthatjuk hrom zemmdban. A PSA-csoport j nhny modelljben alkalmazott, azonos elven mkd Grip Controlhoz hasonlan itt is forgkapcsolval vezrelhetjk a rendszert, ami ugyan laza talajon j szolglatot tesz, tl sokat nem kell tle vrni, az sszkerkhajtst nem fogja helyettesteni.
Az Xmod rkezsvel ksznthetjk a Renault palettjn az 1,2-es TCe benzinmotor 130 lers verzijt (eddig csak 115 lovasknt ltezett), amelynek lkettrfogata parnyinak tnhet egy akkora autban, a gyakorlat azonban mst mutat. Ha alacsony fordulatrl gyorstunk, kell neki egy kis id, mire sszekapja magt, a llegzetvtel utn viszont derekasan hz, de a kis lkettrfogat turbs benzinesek kztt egyltaln nem kiemelked a produkcija. A Renault szerint az j motor a korbbi 1,4-es, 130 lovas TCe-nl 15%-kal takarkosabb, ennek ellenre 8,2 literes tesztfogyasztst regisztrltunk.
240 000 forint a „terepjrsts” ra
Az emelt hasmagassg miatt ell 10, htul 20 mm-rel szlestett nyomtvon „terpeszt” az Xmod, gy semmivel sem dl jobban a karosszria, mint a kiindulsi alap esetben. Kiss szintetikus rzst kelt kormnya ellenre j vezetni a Scnicet, hiszen a vlt s a futm is jelest rdemel, egyedl a pedlok kztti mretes szintklnbsget kell szokni. Persze a norml Scnichez hasonlan az Xmod is a csaldi aut szerepkrben mutatja igazn ers oldalt: kompakt klmretei ellenre nagyon tgas a hts sor, s akkor mg nem beszltnk a mretkkel a kategria tlagt jval meghalad trolrekeszekrl, vagy az egyszer bvthetsgrl.
Az Xmod verzi azonos felszereltsg s motor esetn 240 000 forinttal drgbb a „mezei” Scnicnl, ami a divatosabb kls fnyben biztosan sok vevt hoz majd az jdonsgnak – az alapr 4 490 000 forint (1.6, 110 LE). A 130 lovas 1,2-es TCe verzi kizrlag Privilge szinttl rhet el (automata Renault-krtya, navigcis rendszer, napfnyrolk a msodik sorban), gy viszont mr a 6 135 000 forintos r sem szorul klnsebb magyarzatra.
Tetszett
– tgas, komfortos utastr
– bvthetsg
– gazdag alapfelszereltsg
Nem tetszett
– vaskos A-oszlop
– pedlszintklnbsgek
– sebessgrgzt gombjnak elhelyezse
sszegzs
A Scnic alapveten egy tgondolt, kellemes aut. Az Xmod verzi ehhez rdemben nem, „csupn” ltvnyban tesz hozz. A 130 lovas TCe helyett rdemes a 290 ezer forintos felrrt elrhet 1.5 dCi-t vlasztani.
|