Kia Cee'd 1.4 CRDi kombi LX 1
2013.04.17. 11:08

A dzel belp modelljt teszteltk a Kia Cee'd kombi modellcsaldnak. A kis dzel meglepen letkpes, a kombisg elnys.
Kia Cee'd 1.4 CRDi kombi LX 1
A dzel belp modelljt teszteltk a Kia Cee'd kombi modellcsaldnak. A kis dzel meglepen letkpes, a kombisg elnys.
A msodik genercis Kia Cee'd kvetkezetes tovbbgondolsa az elsnek, akr az tajts, akr a kombi modett nzzk. Ez utbbinl a gyrt meghajolt a piaci trendek eltt, s nmileg a kombisg alaprtkeibl ldozott a design oltrn, de tehette ezt, hiszen kevs az olyan auts, aki folyton nyakigpakolja a kocsija. Ebbe a szerepbe rendszerint tz v fltti kocsik knyszerlnek.
Visszatrve a tesztautnkra, br gynkfehrben pompzott, ez mgsem vette el a formai vonzerejt. Lendletes a vonalvezetse, hangulatos a farkpzse. Egyre emelked vvonala, a fl srvdn t hzd fnyszrja, hatrozott maszkja jellegzetes karaktert ad a kocsinak. A karosszria kikpzse a rszletekig kigondolt, s alaposan "megmunklt", nem ltni elnagyolt rszleteket, vagy oda-nem-ill dolgokat.
Az utastr, miknt a kls kveti az aktulis karosszria-ptsi divatirnyzatot. Modernista, viszonylag jl lczza az olcs gyrtsra val trekvst, amirt a gyrtk elnyben rszestik a nagy egybenttt felleteket. Nhol, pldul a rdi krl mr ltni, hogy elgondolkoztak mivel tltsk ki a teret. Egy szinttel lejjebb pedig formai bravrt vetettek be, hogy egynibb lehessen a kocsi, s br ltni a vonalvezetsek prhuzamait illetve vcentrumait, ez mr itt kicsit tljtszott, kiss kuszasgot okoz a ltvnyban.
A burkolatokhoz hasznlt manyagok minsge tlagos, az sszeszerelsi minsg pontos. A kormny fogsvastagsga, tmrje megfelel, az anyaga kicsit csszs. Az ls magassgban is llthat, rezheten eurpai mretekre szabtk. Padlig nyomva jkora fejtr marad. Az ls tmse kemny, formzsa j, a trknlat megfelel. A knyelmes vezeti helyzet 172 cm magassggal felemelt lssel lhet be jl, akkor ltni ki rendesen s a kezelszervek is akkor "kerlnek" a helykre.
Htul is kell a helyknlat s szintn feszes az lsek tmete. Idlegesen hrom ember is elutazhat is, ha kell. A csomagtarthoz jkora ajt felnyitsval frnk hozz, de ez a nagy ajt lehetne picit szlesebb. A rakodnyls pereme hatrozott, csak ezrt nem magas, mert duplafenek a csomagtr alja. Hasznos rekeszek rejtznek a padl alatt, gy lehet az lsek lehajtsval sk a pakolhely. A kombisg lnyegn kis csorbt ejt, hogy az els ls tmlja nem fordthat le, vagy billenthet htra, gy hossz holmik szlltsval nem szabad szmolni. Br gy is elg hossz az els lstmlig a hts lsek lehajtsval megnvelt csomagtart.
Az aut vezethetsge tlagos. A kormny rsegts knnyv teszi a kormnyzst, de kiss rzketlen is, fkpp a kzplls tjkn. A pedlok erignye csekly, fkteljestmnybe tbbet vrnk, fkpp egy kombitl, amit gyakrabban pakolhatnak meg a tulajok. A hatfokozat vlt rvid utakon mozg, pontos karral kapcsolhat. Az autbl a harnthtralts s a htralts korltozott, tkrbl egyszerbb parkolni, ebben segt a tesztautba beszerelt parkols-segt radar. A futm enyhn alulkormnyzottsgi hajlamot mutat hzsabb kanyarokban, a kormny rzketlensge miatt a gyors-pontos manverek odafigyelst ignyelnek. A rugzst nem neveznm komfortosnak, inkbb rzs s dobls – feszesek a rugk s a lengscsillaptk is. A futm zajszigetelse gyenge, gy hatrozott a grdlsi zaj az autban, s nem csak a tligumival.
|