Audi A6 hybrid
2013.01.31. 09:37

Oda sznjk az Audi A6 hybridet, ahol a dzel nem rg labdba. Teht Eurpn kvlre.
Audi A6 hybrid
Oda sznjk az Audi A6 hybridet, ahol a dzel nem rg labdba. Teht Eurpn kvlre.
Eurpban egyrtelm a vlaszts, aki nagy teljestmny s takarkos Audi A6-ost akar, az valamelyik TDI motorral vsrolja autjt. Azonban kt igen fontos piacon, szak-Amerikban s Knban a gzolaj nem jtszik jelents szerepet, ezrt az ottani elvrsoknak megfelelen ksztettek benzin-elektromos hibridet is.
A ltium-ion akkumultor s a 45 lers elektromotor miatt mg a kedvez regadval is 17,8 milli forint az alapr. Viszonytsknt a 245 lers 3.0 TDI sszkerkhajtssal megfejelve is csak 15,5 milli, s mg alacsonyabb is a szabvnyos fogyasztsa, mint a hibridnek. Akit ez mg nem riaszt el az Audi A6 hybrid beszerzstl, az nem rt, ha felkszl arra, hogy lnyegben le kell mondania a csomagtartrl. Az lsek mg ptettk be a ltiumion akkumultort, gy nehzkesen lehet bvteni a rakteret, aminek a mrete is csak 375 liter – norml esetben 530 literes.
Autknt egybknt nem rossz vlaszts az Audi A6 hibrid, hiszen mg mindenfle trkks futmalkatrsz nlkl is jl rugzik, jl fekszik az ton, az irnythatsg pedig hajszlnyival jobb is azltal, hogy a hts tengelyen tbb a sly, s ezltal optimlisabb a tmegeloszls. Kritika illeti azonban a nem tl j tapadst, nagy gzadsos indulsnl nem tudja tvinni az erejt az tra a fronthajts aut (taln az energiatakarkos abroncs adja fel a harcot a 480 Nm-rel?). Utbbiba pedig gyakran belefutunk, mert a gzpedl karakterisztikja olyan, hogy sokig alig reagl valamit, majd a vgn hirtelen rzkenyebb lesz – ezzel is a takarkos autzsra prblnak rvenni minket a mrnkk. Elektromos zemmdban 100 km/rig mkdik az A6 hybrid, gy viszonylag gyakran lekapcsolja a 211 lers benzinmotort az elektronika. Sajnos az akkumultor kapacitsa legfeljebb tlagos, gy olyan sokig nem tarthat ez a fzis.
rtem n, de hol itt a sprols?
Tesztnk sorn jellemzen vrosi s elvrosi krnyezetben hasznltuk az Audi A6 hybridet, de mg gy is tlzs a tesztfogyaszts: a 8,8 literes rtk messze meghaladja a gyri 6,2-es tlagot, s bizonyos mrtkig megkrdjelezi az egsz hibridsg rtelmt. Ennyibl egy norml, motorlellts A6 2.0 TFSI is elvan hasonl krlmnyek kztt, a szabvnyos tlaga csak 0,2 literrel magasabb a hibridnl – mikzben tbb, mint 6,5 millival olcsbb.
Tetszett
-teljestmny
-j vezethetsg
-knyelmes rugzs
-tgas utastr
Nem tetszett
-kis mret csomagtart
-indulskor nem tl j tapads
-magas vtelr
-magas fogyaszts
sszegzs
Gazdasgi szempontok alapjn nincs rtelme az A6 hybridnek: drgbb s tbbet fogyaszt az azonos teljestmny 3.0 TDI-nl. Krnyezetvdelmi megfontolsbl sincs sok, hiszen egy 2.0 TDI (177 LE) CO2-kibocstsa jval alacsonyabb. Mifelnk nehz sorsa lesz teht, de attl az USA-ban s Knban mg bejhet.
Audi A6 hybrid
Benzinmotor
sszlkettrfogat: 1984 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turb
Max. teljestmny: 155 kW (211 LE) 4300-6000/min
Max. nyomatk: 350 Nm 1500-4200/min
Elektromotor
Max. teljestmny: 33 kW (45 LE)
Max. forgatnyomatk: 211 Nm
Rendszerteljestmny: 180 kW (245 LE)
Rendszernyomatk: 480 Nm
Hossz./szl./mag.: 4915/1874/1455 mm
Tengelytv: 2912 mm
Sajt tmeg/teherbrs: 1845/475 kg
Csomagtr: 375 l
zemanyagtank: 73 l
Gyorsuls 0-100 km/h: 7,5 s
Maximlis sebessg: 240 km/h
Vros/orszgt/vegyes: 6,2/6,2/6,2 l/100 km
Tesztfogyaszts: 8,87 l/100 km
CO2-kibocsts: 145 g/km
Alapr (2.0 TFSI, 180 LE): 11 099 380 Ft
A tesztelt verzi ra: 17 789 960 Ft
|