Hyundai i30
2012.12.16. 12:54

Ahogy az egy csaldi kombitl elvrhat, az j i30 wagon esetben immr a csomagtart jtssza a fszerepet.
Hyundai i30
Ahogy az egy csaldi kombitl elvrhat, az j i30 wagon esetben immr a csomagtart jtssza a fszerepet.
Az j i30-as kombit tbb szempontbl sem lehet egy lapon emlegetni eldjvel. Termszetesen az tajtshoz hasonlan ez is levetkzte keleties vonsait, s az eurpai szemnek tetszetsebb, kifinomultabb stlust lttt magra, valamint a minsgrzet is ugrsszeren javult. Idkzben a Hyundainl azt is belttk, hogy az als-kzpkategris kombikat mindenekeltt a csomagtart mretvel lehet eladni, ezrt a msodik genercis i30 wagon mr hagyomnyosabb felfogsban kszlt. Felmenje a tengelytvolsg tcentis megtoldsval tekintlyes lbteret knlt ugyan a hts utasoknak, 415/1395 literes poggysztere azonban tlagon alulinak szmtott a szegmensben.
Ezttal a tengelyek kztti tvolsggal nem variltak, ami most ppen annyival rvidebb, amennyivel korbban megnyjtottk. Csakhogy a norml tajtshoz kpest 185 millimterrel hosszabb az aut, s mindezt a csomagtr szmljra rtk. gy aztn alaphelyzetben 378 helyett 528 literrel gazdlkodhatunk, mg a maximlis befogadkpessg 1316-rl 1642 literre ntt. Mondjuk ebbe valsznleg a padl alatti rekeszeket s minden egyb zegzugot is beleszmoltak, legalbbis a csomagtrajtt feltrva nem ltszik ekkornak – a gyakorlatban azonban temrdek holmit kpes elnyelni a bendje. Az alacsony kszbnek s a mretes nylsnak ksznheten knyelmesen pakolhatunk, legfeljebb a bvts lehetne egyszerbb. Sk raktrpadlt ugyanis csak akkor kapunk, ha a 60:40 oszts httmlk ledntse eltt felhajtjuk az llapokat. tletes megolds, hogy a tmlk htfalt knnyen tisztthat manyaggal burkoltk, viszont knnyen is karcoldnak.
Mivel ezttal a csomagtr jtssza a fszerepet, a hts utasok lbtere immr tlagos, de ngy felntt knyelmesen elfr a Hyundaiban. Mr a msodik felszereltsgi szint (Life) is minden fontosabb knyelmi s biztonsgi ttelt tartalmaz, legfeljebb a 215 ezer forintos Life Plus csomagot (riaszt s tvirnyt, brkormny, lsfts, els kartmasz, tetsn) rdemes pluszba megrendelni. Csakhogy hts elektromos ablakemelk ezen a szinten felrrt sem krhetk, s kizrlag a vezetoldali egyrintses automata, az is csak lefel. Egybknt a mszerfal szemreval, a minsgrzet s a kidolgozs eurpai sznvonal, az ergonmia pedig plds.
Tnyleg az arany kzpt az idelis
A 120 lers 1.6 MPi szvcs-befecskendezses motor a hromtag benzines knlat kzps tagja. Jl tri az alacsony fordulatot, ekkor sem kelletlen a ngyhengeres, s egszen 2500-3000-ig rendkvl csendes s kifinomult. Meg aztn takarkos is, amit 6,9 literes tesztfogyasztsunk is jelez. A lendletes haladshoz persze prgetni kell, fleg a magabiztos elzsekhez vagy nagyobb emelkednl ajnlatos visszakapcsolni.
Hosszan kihzatva azonban egyre inkbb felersdik a hangja – szerencsre a pontosan megvezetett, hatfokozat sebessgvlt tttelezst gy lttk be, hogy autplya-sebessgnl (130 km/rnl utols fokozatban 3500/perc) mg nem tolakod a motorzaj, gy a hossz tv utazsok sem frasztk.
Amgy is a knyelmes vezetsi stlushoz passzol leginkbb az i30-as. Mr csak azrt is, mert a kormnyzsa kzvetlen s pontos ugyan, de meglehetsen steril. Hiba szria a Flex Steering llthat kormnykarakterisztika (komfort, norml s sport), csak a szervrsegts mrtke vltozik, mg a visszajelzsbl gy is, gy is vajmi keveset kapunk. Termszetesen a nagyobb terhelhetsg miatt az i30-as kombi feszesebb rugkat kapott, m a futm alapveten komfortos hangols. A kisebb thibkat gyesen lpi t, egyedl akkor vlik idegess az aut, amikor sr keresztbordkkal, thullmokkal tallkozik: terhelve javul a helyzet, sokkal nyugodtabban veszi az akadlyokat.
A Hyundai most akcisan knlja az i30-asokat: az tajtshoz kpest a kombi felra 200-250 ezer forint, gy utbbiba 3,8 milli forinttl lhetnk bele.
|