Chevy Camaro
2012.07.11. 08:17

Hollywoodban lett hres, de haznkban is kpes meggyz teljestmnyt nyjtani a Chevy Camaro.
Chevy Camaro
Hollywoodban lett hres, de haznkban is kpes meggyz teljestmnyt nyjtani a Chevy Camaro.
Amg a gyrtk ltalban eurmillikat kltenek arra, hogy az amerikai autk megfeleljenek a finnys eurpai vsrlknak, addig a Chevrolet j hts lmpt, tkrket, kzvetlenebb kormnyzst s feszesebb futmvet tervezett a Camarnak. Izomaut ez, krem szpen, az amerikai autgyrts egyik jelkpe, amit nem is prbl titkolni. Egyszer, kicsit felsznes, de ha kell, nagyot tud tni. Nem felttlenl clzottan, de a hatst mindenkppen elri.
Minek bonyoltsuk a dolgokat, ha azok egyszerek is lehetnek? Technika helyett lkettrfogatot kapott a motor: 1 vezrmtengely, 8 henger, 16 szelep kontra 6,2 liter. Az eredmny lenygz. Alapjraton rezzk a karosszria mozgoldst, az elmaradhatatlan gzfrccsre nagyot billen oldalra a felptmny. Ahhoz, hogy a 432 ler s az 569 Nm ne cselezze ki (rgtn) a vezett, elkpeszten hossz vlttttelezst vlasztottak – hatodik fokozatban szznl 1500 alatt marad a ftengely fordulatszma. Az rem msik oldala, hogy a motor 6500-ig forog 3000-ig semmi klns, ezutn kezdi emelni a hangjt, majd 4000 felett rg egy hatalmasat, s vltve rntja magval az resen is 1,8 tonns kasznit. A hatfokozat kzi vlt – a Hurst-rudazatnak hla – rvid utakon kapcsolhat, de hatrozott kezet kvn. Ahogy a kuplungpedl is kivl a vdli edzsben tartsra.
Ltvnyos autzs: keresztben, hosszban
Az alap, hogy nem lehet feltnsmentesen kzlekedni a Chevy Camarval, de tbb mdon is lehet fokozni a helyzetet. Vrosi forgalomban pldul a motor prgetsvel, 40-re lasstssal, majd onnan jra 50-re gyorstssal lehet lvezni a remek motorhangot. Ha erre netn runnnk, mehet az tdik fokozat, s 50-nel bugyborkol az aut mindenfel, mg hegymenetben is. Ennl csak akkor tudunk izgalmasabban autzni, ha tnyleg nagyon tudunk vezetni, s sikerl olyan helyet tallnunk, ahol a madr se jr, no s szeglyk sincs felttlenl... Mert ha egyszer a Camaro elindul keresztbe, gyorsnak kell lenni a kontrolllshoz – nagy a lendlet, a kormny nem elgg kzvetlen tttelezs. Mondjuk a fkre nyugodtan hagyatkozhatunk, szlesek a gumik, a Brembo rendszer pedig hatsosan fti el a mozgsi energit.
Ha azonban ess az t, a helyzet drmaian megvltozik. A szles abroncsok krforgalomban nem tudjk maguk all kiszortani a vizet, ezrt mr 40-nl is elzni kezd a hts tengely, mindezt bekapcsolt ESP-vel. Fehr aszfalton mg az elinduls is nehz, ha 1 centinl mlyebbre nyomjuk a gzpedlt. De nem csak az idjrs miatt kell vigyzni, beszllskor nem rt fejet hajtani a tetlemez eltt, ezt a pozcit a htul lk tartsan tapasztalhatjk. Rejtly, hov tnt az a rengeteg hely, amit az egybknt nagy mret karosszria krbefog, a csomagtart is csak 384 literes!
Vgl jjjn a legszebb dolog az egszben, a vtelr. Az utca embere valdi rtknek nagyjbl dupljra takslja az autt, amelyrt a mrkakereskedsben legalbb 14,05 milli forintot kell az asztalra tenni. Sok extra nincs, krhetnk automata vltt, elhagyhatjuk a tett, felmatriczhatjuk a karosszrit. A kvetkez, hasonl teljestmny aut hozzvetleg 8-10 milli forinttal drgbb. Arrl nem is beszlve, hogy ezt az rklnbzetet nem fogjuk a benzinkton hagyni, mi is meglepdtnk a 432 lers aut 12,9 literes tesztfogyasztsn. Igaz, sokat esett az es, olyankor pedig alapjrat kzelben zemel a V8-as.
|