Discovery 4
2012.06.08. 08:14

Bszme nagy darab a Discovery 4-es, nem egy sprintbajnok, apr hibi is vannak szp szmmal, mgis a piac egyik legharmonikusabb terepjrja.
Discovery 4
Bszme nagy darab a Discovery 4-es, nem egy sprintbajnok, apr hibi is vannak szp szmmal, mgis a piac egyik legharmonikusabb terepjrja.
A Land Rover szerencsre maradt a klasszikus formavilgnl, a Discovery 4-es mr-mr rusztikus, tglatestszer formja de sznfolt a gmblyded ris-SUV-k vilgban. A kabinban hasonl kp fogad: szgletes pult, a kapcsolk a rendelkezsre ll fellethez kpest aprk, de van sok rekesz, tgas a knykl, fotelszerek az lsek, no s korrekt a trknlat.
Az els lsek vgtelenl knyelmesek, megnyugtat rzs ezekben helyet foglalni, kzpre nemcsak egy egyszer knykl jutott, hanem llthat karfk is! A knykl alatt egybknt iPhone dokkol, egy szinttel lejjebb pedig hthet rekesz tallhat.
A Discovery 4-esben egyszerre akr heten is utazhatnak, s ez nem affle marketingfogs. A kzps sorban tlagos termet sofr mgtt megfelel, magasabb esetn csak tlagos a trdhely. Persze ennek megvan az oka, ugyanis gy tudtak a hts, felntt utasoknak is korrekt mret frhelyet kialaktani. Azonban az oda vezet t elgg grngys.
Macera: trendezs, ktrszes raktrajt
Els lpsknt a nem ppen pilleknny, nehezen elrhet kalaptartt kell kiszerelni, a msodik sor lseit elrebillenteni, majd innen lehet oldani a tmlk padlban lv reteszelkarjait. Miutn felhajtottuk a tmlkat, egy kln karral pattinthatk ki az llapok, vgl a fejtmlkat kell a helykre igaztani – ht nem egy Karakuri rendszer, annyi szent! Szlltskor a msodik sor a padlskban tntethet el, de ez is kemny munka, ajnlott a kezelsi kziknyvet bogarszni eltte.
A gigszi raktr 280 s 2558 liter kztt alakthat, kr, hogy a gyors trendezhetsg nem a tpus erssge. gyes hzs, hogy a hasznlaton kvli kalaptartt mretpontos mlyeds vrja a kzps lssor mgtt. A ktrszes raktrajt mellfogs: a hts szlvd felfel nylik, a knyelmes bermolshoz a csomagokat tl magasra kell emelni, ha pedig lebillentjk az als rszt, mg magas emberek sem tudnak a poggysztr kzepnl tovbb benylni. Napfnyes kabint varzsol a hrom panormaablak, melyek kzl az els termszetesen billenthet vagy el is hzhat. Szintn dicsretes, hogy a tetbe egy lpcsfokhoz hasonl bettet integrltak, mely rvn korrekt fejtr jut a htul helyet foglalknak – persze ezzel jcskn megnveltk a lgellenllst (cW 0,4).
Selymes hang, j vlt, bdletes nyomatk
A tesztelt 245 lers, 3,0 literes, V6-os biturb dzel hangja igen kellemes, 600 Nm-es nyomatka tud meglepetst okozni, a hatfokozat automata pedig lomszpen vgzi feladatt. Az sszkp azonban mgsem a szguldozsrl szl. A Discovery 4-es 2-4 mzsval slyosabb legfbb konkurenseinl, vgsebessge pedig 180 km/rnl hatrolt, szval aki a frge llrajtos szzas sprintidre (9,6 s) s a 200 krli nyomuls sztrdatempra hajt, az inkbb lpjen tovbb.
Viszont akinek szmtanak a valdi off-road kpessgek, a tisztessges rugzs s a kiegyenslyozott viselkeds, azoknl a Land Rover nagyon ott van a szeren. A terepjr kvalitsai lvonalbeliek, a lgrugzs rvn a szabad hasmagassg 185 s 310 mm kztt vltoztathat, a maximlis gzlmlysg 700 mm, az els terepszg 36,2, a kzps 27,3, a hts pedig 29,6 fok. Termszetesen van lejtmenetvezrl, a futm karakterisztikja is llthat, a 4x4-es hajts pedig a Terrain Response forgkapcsolval szablyozhat. Utbbinak ltezik „aszfalt, f/murva/h, fldt/erd, homok s szikla” llsa is, az intelligens hajtsi rendszer pedig a kivlasztott programhoz igaztja a finombelltsokat. A kormnyzssal elg sok a munka (tkzstl tkzsig 3,32 fordulat), ami terepen mg nem okoz bosszsgot, de parkolsnl megszokst ignyel. A Discovery 4-es nagyon ms, mint a nmet ellenfelek, azonban pont ez a sajtos brit klncsg adja a legnagyobb bjt: terepen brillrozik, mikzben minden luxussal knyeztet, persze ezrt nhol kompromisszumokat kvetel.
|