Tuning Vilg : Kis dzelek nagy csatja: Kia Rio-Suzuki Swift-Toyota Yaris sszehasonlt teszt |
Kis dzelek nagy csatja: Kia Rio-Suzuki Swift-Toyota Yaris sszehasonlt teszt
2012.04.19. 08:12

Kevs takarkosabb aut ltezik a piacon a Kia Rio, Suzuki Swift s a Toyota Yaris dzelmotoros vltozatainl. Mindegyiket ms miatt lehet szeretni, de vajon melyik a legjobb vtel?
Kis dzelek nagy csatja: Kia Rio-Suzuki Swift-Toyota Yaris sszehasonlt teszt
Kevs takarkosabb aut ltezik a piacon a Kia Rio, Suzuki Swift s a Toyota Yaris dzelmotoros vltozatainl. Mindegyiket ms miatt lehet szeretni, de vajon melyik a legjobb vtel?
Mi bennk az jdonsg?
Mindhrom kisaut viszonylag friss fejleszts, a Suzuki Swift negyedik genercija msfl ve, a Toyota Yaris s a Kia Rio harmadik genercija egyarnt fl-fl ve mutatkozott be, mindegyik a kezdetektl kaphat volt dzelmotorral is. A Swift 1,25 literes, Fiat fejleszts motorja mr rgi ismers, 75 lers, ugyanennyi volt az eldben is. Az esztergomi gyrts kisaut tvolrl ugyangy nz ki, mint a 2005 s 2010 kztt gyrtott eldje, de valjban alig van kzs alkatrsze vele. A msik kt aut viszont nyomokban sem hasonlt az eldkre: az j, szgletes Yaris 10 centit nylt meg a modellvltssal, az 1,4-es 90 lers dzelmotoron s vltn kvl minden j benne. A Kiban az 1,1 literes, 75 lers. hromhengeres dzel is j, akrcsak az egsz aut, amely hosszabb, szlesebb s alacsonyabb lett, mint a rgi.
![Fot: Nagy Attila [origo] Fot: Nagy Attila [origo]](http://static5.origos.hu/i/1204/20120411-suzuki-swift-kia-rio-toyota-yaris17.jpg)
A Kia a legnagyobb kvl-bell, a Suzuki a legkisebb
Melyik nz ki jobban?
Br a forma zls dolga, az azrt sokat mond, hogy a szerkesztsg ngy tagja kzl hromnak a Kia tetszett a legjobban. Tnyleg hatalmas a fejlds a kiss szrke rgihez kpest, rovatvezetnk szerint, ha egyms mell lltannk ket, az j Lamborghininek tnne mellette. Ntt is a Rio, a hossza mr ngy centivel tlnylik a ngy mteren, a tengelytvja (257 cm) pedig mr majdnem akkora, mint egy Volkswagen Golf.
![Fot: Nagy Attila [origo] Fot: Nagy Attila [origo]](http://static1.origos.hu/i/1204/20120411-suzuki-swift-kia-rio-toyota-yaris10.jpg)
Ht centimtert ntt a tengelytv, tt a hossz a Rio modellvltsnl
Hatrozottan jt tett a koreai mrka formanyelvnek, hogy 2006-ban elcsbtottk a Volkswagen-konszerntl a New Beetle, az Audi TT, az elz A3 s az A6 tervezjt, Peter Schreyert, s dizjnigazgatnak neveztk ki. Az tallmnya volt az vlt tigrist szimbolizl htmaszk, amely ma mr minden Kin megtallhat. Termszetesen a Rirl sem hinyzik, de a fnyszrk is szokatlanul modern, agresszv formt kaptak. Mindez kiegszl a sportos lkhrtkkal, a meredeken emelked vvonallal s a szk ablakokkal, gy a Rio mr-mr olyan hatst kelt, mintha egy kis hot hatchet ltnnk.
![Fot: Nagy Attila [origo] Fot: Nagy Attila [origo]](http://static4.origos.hu/i/1204/20120411-suzuki-swift-kia-rio-toyota-yaris11.jpg)
Az j, szgletesebb s kevsb nies Yaris alig foglal nagyobb parkolhelyet a Suzukinl
Fleg a btortalanul megrajzolt Toyota mellett tnik vrpezsdtnek a koreai, a Yaris ugyanis elvesztette azt a fiatalos bjt, ami az els kt genercinak mg a sajtja volt. Konzervatvabb, ha gy tetszik, rettebb, felnttesebb formt kapott, ami inkbb az idsebbeknek jhet be. Az j stlus elnye viszont, hogy mr frfiaknak sem lesz ciki Yarisszal jrni, mert a cukisgfaktorbl rezheten vesztett. Ugyan az vvonal itt is emelkedik, de nem olyan meredek szgben, gy az hts ablakok sem lrs-szeren kicsik. Jval nagyobbnak tnik a Toyota, mint amekkora valjban, egyltaln nem ltszik rajta, hogy 16 centimterrel rvidebb, s hrommal keskenyebb a Rinl. Persze a Toyota is nagyot ntt a modellvltssal, hossza 10, tengelytvja 5 centit bvlt, de mg gy is a kategria kisebbjei kz tartozik a 3,88 mteres hosszval.
![Fot: Nagy Attila [origo] Fot: Nagy Attila [origo]](http://static4.origos.hu/i/1204/20120411-suzuki-swift-kia-rio-toyota-yaris9.jpg)
Knny sszekeverni a rgi Swifttel az jat. Sokat ntt, de gy az a kategria egyik legkisebbje
Br a modellvltsnl a Swift is 9 centit nylt, gy is a B-szegmens legkisebbjei kz tartozik, az sszehasonltsban sincs nla trpbb. Aki szerette az eld formit, ezt is kedvelni fogja, mivel csak a rszleteket finomtottk a Suzuki tervezi. Megnyltak a lmpatestek, a hts sokkal szebb mintt kapott a piros alapon fehr betttel, de a Minire emlkeztet rszletek (meredek szlvd, feketre fjt A-oszlopok) vltozatlanul lnek tovbb. Els pillantsra egyrtelm, hogy egy Suzuki Swiftet ltunk, a problma "csak" az, hogy alig ltszik rajta, hogy ez a vadonatj modell.
Mszaki tartalom
Mindhrom modell nagyon biztonsgos, mivel tcsillagos eredmnyt rtek el az EuroNCAP trstesztjn, mgis vannak klnbsgek. A legjobb biztonsgi felszereltsget meglep mdon a Suzuki adja, mivel ebben a ht lgzsk mellett a menetstabilizl is szria. A Kia a trdlgzsk hinyt aktv fejtmlkkal kompenzlja, a Toyota viszont kiss csaldst kelt, mivel itt csak ngy lgzsk jr alapron, igaz, az ostorcsaps-srlsek ellen vd fejtmlk ebben is alaprasak. A fggny- s trdlgzskokrt, illetve a menetstabilizl elektronikrt csomagban 175 ezer forintot krnek a Yarisnl. Legolcsbb felszereltsggel mindhrom kisauthoz csak dobfket adnak htra, a tesztelt Suzukin csak azrt volt trcsa, mert ez egy GS felszereltsg pldny volt, Magyarorszgon viszont kizrlag az eggyel rosszabb GLX csomaggal kaphat dzel Swift.
![Fot: Nagy Attila [origo] Fot: Nagy Attila [origo]](http://static5.origos.hu/i/1204/20120410-suzuki-toyota-kia-osszehasonlito-teszt-muszerfalak.jpg)
Egyedl a Toyotban van puha manyag, de ez az alapmodellhez nem jr. Mind a hromban knny kiigazodni
Mindben modern, kzs nyomcsves dzelmotor dolgozik, egyedl a Kia hromhengeres, s ennek a legkisebb (1120 cm3) a lkettrfogata is. Ehhez kpest tisztessges a 75 ler s a 190 Nm, amit elcsalogattak belle, az 1,25 literes Suzuki a fix geometrij turb miatt pldul pontosan ugyanennyi lert ad, igaz, a nyomatka 20 Nm-rel nagyobb. Nem meglep, hogy az 1,4-es Toyota-motor a legizmosabb a trsasgban, 90 lerejhez 205 Nm-es nyomatk trsul. Sajnos egyedl a Kia knl start-stop rendszert, amelyet az Eco Dymanics csomagban lehet megkapni a fkenergia-visszatpllssal s az alacsony grdlsi ellenlls gumikkal 100 ezer forintrt. Ilyen fogyasztscskkent extrkat a msik kt kocsi nem knl, taln gy gondoltk a tervezik, hogy mr gy is pp elg takarkosak.
![Fot: Nagy Attila [origo] Fot: Nagy Attila [origo]](http://static2.origos.hu/i/1204/20120411-suzuki-swift-kia-rio-toyota-yaris7.jpg)
Az rintkpernys-tolatkamers navigci 180 ezer forint a Toyothoz
Melyiket jobb vezetni?
Egyntet vlemnnyel szavaztuk meg a szerkesztsgben, hogy a Suzuki adja a legjobb vezetsi lmnyt. Taln a 16 colos felniknek s az alacsonyabb oldalfal gumiknak is ksznhet, hogy a kormnyzsa ennek a leglnkebb, s a kocsi mozgsa is agilis, mikzben egyltaln nem knyelmetlen a rugzsa. A Fiat-eredet motor karaktert szokni kell, mert amikor 1800 krl felpl a turbnyoms, hirtelen nagyon elkezd hzni, ettl a sofr gy rezi, hogy vagy nem trtnik semmi, vagy pedig kimegy alla az aut. Ez a legzajosabb motor is a triban, fleg hidegen zavar a kerregse. A Swift vltja semmi mechanikus rzetet nem ad, de nagyon hatrozott s pontos, de, a tbbivel ellenttben csak tfokozat. Igaz, az tdik szinte pont ugyanolyan hossz, mint a Riban a hatodik, gy ebben vgs soron kevesebbet kell vltani. Ha a pedlok nem lennnek tlsgosan jobbra beptve, s a kzpkonzol nem nyomn kiss a vezet jobb lbt, akkor a vezeti helyzet tkletes lenne, mert a puha tms lse is a Swiftnek a legknyelmesebb, s a remek fogs kormnyt is tg hatrok kztt lehet lltani. Meredek szlvdjnek megvan az az elnye, hogy rvidebb A-oszlopok tartoznak hozz, amelyek kevesebbet takarnak ki.
![Fot: Nagy Attila [origo] Fot: Nagy Attila [origo]](http://static1.origos.hu/i/1204/20120411-suzuki-swift-kia-rio-toyota-yaris8.jpg)
A Swift szeret a legjobban kanyarodni, pedig nem tl feszes a futmve
Vezets kzben a Toyota hihetetlenl rvid ton jr, de furcsn hossz vltkarjval s a tbbieknl egy mterrel kisebb fordulkrvel tnik ki. Kormnya ennek is j fogs, de, alig lehet kihzni, s az is bosszant a Yarisban, hogy egyedl ennek az indexkapcsolja nem tudja az rintsre hrmat villans trkkt. lse nagy, de a httmla fura szgben hajlik, s kemny, emiatt nem olyan knyelmes, mint a Suzukiban, s a laposabb A-oszlopok is tbbet takarnak ki, a kiegszt hromszg ablakok ezen vajmi keveset segtenek. Menet kzben a Yaris erflnye minden pillanatban rezhet, a gyorsulsi versenyt knnyen nyern, mivel a Suzukira kettt, a Kira t msodpercet verne.
![Fot: Nagy Attila [origo] Fot: Nagy Attila [origo]](http://static5.origos.hu/i/1204/20120411-suzuki-swift-kia-rio-toyota-yaris5.jpg)
A Kia hromhengerese rezheten gyengbb a msik kettnl, de A-bl B-be megteszi. Meglepen halk, de a vibrcii nha zavarak. s lehetne takarkosabb is
Nagyobb erejt radsul sokkal finomabban adja le, mint a msik kett, egyenletesebben pl fel a nyomatk, nem rzi gy az ember, hogy digitlisan mkdik a gzpedl. Hosszabb tengelytvjval nagyobb tempnl nyugodtabb az tfekvse, mint a Swiftnek, de a komtos mozgsbl hinyzik a dinamizmus, akrcsak a kevs visszajelzst ad, szintetikus kormnyzsbl. Futmve azonban mgis a Yarisnak a legharmonikusabb: a hangolsa viszonylag feszes, de a csillaptst ebben talltk el a legjobban, ezrt egyltaln nem rzdik knyelmetlennek. Hatrhelyzetben jindulatan alulkormnyzott, akrcsak a msik kett, a gzelvtelnl jelentkez farcsvlst a menetstabilizl csrjban folytja el.
![Fot: Nagy Attila [origo] Fot: Nagy Attila [origo]](http://static2.origos.hu/i/1204/20120411-suzuki-swift-kia-rio-toyota-yaris16.jpg)
Ismers a Swift-forma, modern a Kia-dizjn, konzervatv a Toyota
Vezetsi lmnyt tekintve csak a harmadik helyet szerezhette meg a Kia, s nem csak azrt, mert ennek van a leggyengbb motorja s a legnagyobb, a tbbieknl kzel egy mzsval nagyobb tmege. Kemny prnzs lse egyrtelmen a legknyelmetlenebb, br az llap kellen hossz, a httmla alakjt nem sikerlt tkletesen eltallni, ennl mg a Toyot is sokkal jobb. Hatfokozat vltja ugyan pontos, de ltygsebb, mint a msik kettben, emellett tl htul van, nem esik tkletesen kzre. Kormnynak a fogsa sem olyan j, mivel a kt kll a kzpvonal alatt helyezkedik el, emellett az A-oszlop ebben is sokat kitakar. Viszont nagyon knny belltani a tg hatrok kztt, hossz- s tengelyirnyban is llthat kormnyt, s a mszerfala is a Rinak a legszebb. Br csupa kemny manyagbl ll, ezek minsgi, puha anyagnak nznek ki, ellenttben a Yaris s a Swift manyagjaival, amelyek mr rnzsre is olcsbbak.
![Fot: Nagy Attila [origo] Fot: Nagy Attila [origo]](http://static3.origos.hu/i/1204/20120411-suzuki-swift-kia-rio-toyota-yaris12.jpg)
A Yarisnak van a legjobban sikerlt futmve, mgsem nagy lmny a vezetse
A Kia futmve csak amolyan kzepes, az az ember rzse, hogy nem sikerlt a rugkat s a lengscsillaptkat tkletesen sszehangolni, gyors irnyvltskor imbolyog s dl a kasztni, kis tempnl meg nem simtja ki elg jl az thibkat. Viszont nagy tempnl is alig kell korriglni a kormnnyal hossz tengelytvjnak ksznheten. Br a kormnyzs erejt jl eltalltk, a visszajelzsekkel a Kia elektromos szervja fukarkodik a leginkbb, a fk viszont ebben a legjobban adagolhat. A hromhengeres motor kis hengerrtartalmhoz kpest derekasan helytll, mr 1700-tl elfogadhatan hz, br ersnek sosem tnik, amit a b 16 msodperces szzra gyorsulsi id is jelez. Minden elzst ktszer is meg kell gondolni, azonos lereje ellenre a Suzuki jval dinamikusabb, nem beszlve a Kihoz kpest mr-mr sportautsan ers Toyotrl.
Melyikben jobb utazni?
Utasszemmel nzve a Yaris a legjobb vlaszts. Motorja olyan csendes s vibrcimentes, mintha benzines lenne, futmve elnyeli az thibk nagy rszt, s a szlzajt is jl elszigeteltk, autplyn sem fraszt benne az utazs. Utastere akkora, mint egy kt genercival ezeltti kompaktnak, htul is jl ki lehet ltni belle, s a hts lsek is elg nagyok kt felntt szmra, s nincs mlyen az lpad, gy a combot is megtmasztja. Csomagtere 286 literes, ami csak kettvel marad el a Kitl, itt viszont sokkal alacsonyabb peremen kell temelni a csomagokat, s a dupla padl miatt sk fellet jn ltre a hts tmlk lehajtsakor. A legtbb rekesz s rakodhely is a Toyotban volt.
![Fot: Nagy Attila [origo] Fot: Nagy Attila [origo]](http://static8.origos.hu/i/1204/20120411-yaris.jpg)
Meglepen nagy htul a Yaris, ezrt cssztathat hts lst mr nem is adnak hozz
Helyknlatot tekintve a Rio egyenrang partnere a Yarisnak, ami elvrhat a 16 centivel nagyobb hossz s a hat centivel nagyobb tengelytv ismeretben. Viszont csak vlltrben nyjt tbbet nla, ami a Toyota gyes csomagolst dicsri, a csomagtartk kztti ktliteres klnbsg elhanyagolhat. Br risi a lbtr, htul nem olyan j lni benne, mint a Yarisban, mert az lsek alacsonyabban vannak, s a hts ablak mrett felldoztk a dizjn oltrn, s a rugzs is pattogsabb. Viszont a zajszigetels ebben is remekl sikerlt, csak gyorstskor hallatszik, hogy eggyel kevesebb henger dolgozik a Kiban, egybknt a motorja pldsan csendes bemelegeds utn, s a tbbi zajt is jl elszigeteltk a kabintl. A hromhengeres vibrcii 2000-es fordulat alatt kellemetlenl rezgetik a kasztnit, s akkor is remeg egyet a Kia, amikor a start-stop rendszer lelltja s elindtja a motort.
![Fot: Nagy Attila [origo] Fot: Nagy Attila [origo]](http://static2.origos.hu/i/1204/20120411-suzuki-swift-kia-rio-toyota-yaris4.jpg)
Szinte ltyg az ember a tgas Kia hts sorban, de a szk ablaknylsok zavarak
Trknlatot tekintve a Suzuki ms ligban jtszik, olyan, mintha egy kategrival kisebb lenne a vetlytrsaknl. Igaz ugyan, hogy ez a legkisebb, de csak 3,5 centivel rvidebb a Toyotnl, a tengelytvja viszont mr 8 centivel marad el tle. Ez szinte tkletesen tkrzdik a hts lbtr szkssgn, de a fej- s vlltr is ebben a legkisebb. Persze abszolt rtelemben nem szk a Swift utastere, rezhet a fejlds a rgihez kpest, csak pechjre most a kategria kt legnagyobbjhoz mrtk. Ettl fggetlenl nem rossz utazni benne, mert az lsei puhk s knyelmesek, s a futm is komfortos futst biztost, viszont a zajszint ebben a legnagyobb, br ebbl a szempontbl is sokat javult eldjhez kpest. A Suzuki legnagyobb htrnya az apr, 211 literes csomagtart, olyan kicsi, hogy az arasznyi kalaptart fel sem emelkedik nyitskor. Bvtskor itt is nagy lpcs keletkezik a hts lseknl, s a rakodperem is magas, s a nyls is szk.
![Fot: Nagy Attila [origo] Fot: Nagy Attila [origo]](http://static2.origos.hu/i/1204/20120411-yaris-swift-rio1.jpg)
Knyelmes lsekkel prblja ellenslyozni a szkssgt a Suzuki
Melyik ri meg az rt?
sszelltottunk egy extralistt, amelyrl gy gondoltuk, hogy a tipikus vsrl ezek nlkl nem venne ma mr kisautt ngymilli krli sszegrt. Ebben a kvetkezk vannak benne: hat lgzsk, menetstabilizl rendszer, manulis klma, kt elektromos ablakemel, kzponti zr, CD-lejtsz USB-csatlakozval, fedlzeti szmtgp, metlfnyezs. Ahogy vrhat volt, a kvnt felszereltsggel a Suzuki a legolcsbb. Csak egyfle felszereltsggel (GLX) kaphat, de abban minden benne volt, ami kell, st mg brborts kormny s a kdfnyszr is belefrt, felrat egyedl a metlfnyezsrt (95 ezret) krnek, gy a Swift ra 4,045 milli forintra jn ki.
![Fot: Nagy Attila [origo] Fot: Nagy Attila [origo]](http://static3.origos.hu/i/1204/20120411-suzuki-swift-kia-rio-toyota-yaris3.jpg)
Nagyobb autkban is elmenne a Swift remek formj, puha tms lse
Lehet, hogy sokan meglepdnek rajta, de a Kia Rio mr nem tartozik az olcs vtelek kz (eldjt a 110 lers dzelmotorral hrommillirt is knltk annak idejn), a fejldsvel arnyosan ntt az ra is. A 3,99 millis EX Limited felszereltsghez csak a 100 ezer forintos metlfnyezst kellett hozzadni, gy a hromhengeres motorral a vtelra 4,099 milli forintra jtt ki, igaz, brkormny s trdlgzsk nlkl. Vannak ennl olcsbb felszereltsgi csomagok is, de azokhoz rendelni sem lehet lgkondicionlt. A Rio kaphat 1,4-es, ngyhengeres, 90 lers dzelmotorral is, amely 200 ezerrel drgbb az 1,1-esnl, viszont azzal is a leglassabb lett volna az sszehasonltsban. A hrmas legdrgbbja a Toyota Yaris, mivel a kvnt felszereltsggel (Eco A/C s VSC csomag) 4,34 millira jtt ki az ra. Viszont, aki megelgszik ngy lgzskkal, s nem akar menetstabilizlt, ebbl az sszegbl megsprolhat 175 ezer forintot, gy mr nagyon kzel kerlnnek egymshoz az rcdulk.
![Fot: Nagy Attila [origo] Fot: Nagy Attila [origo]](http://static8.origos.hu/i/1204/20120411-suzuki-swift-kia-rio-toyota-yaris6.jpg)
288 litervel a Rio csomagtere hajszllal a legnagyobb, de a Yaris knnyebben pakolhat
Biztos kvncsiak a fogyasztsi adatokra. Leginkbb a Rit vezte nagy rdeklds, mivel ezzel a motorral lltlag 3,2 literes tlagfogyasztsra is kpes a fapados Eco felszereltsggel. Nlunk egy extrkkal jobban megpakolt verzi jrt, de akkor is csalds, hogy a koreai aut semmivel sem fogyasztott kevesebbet a msik kettnl, pedig csak ebben volt motorlellt s regeneratv fkrendszer. St a budapesti forgalomban a Suzuki volt a legtakarkosabb a maga 4,6-4,7 literes tlagval, a Rio s a Yaris tvgya egyarnt 4,8-4,9 liter krl mozgott. A Toyota katalgusban 3,9 literes vegyes tlagot adnak meg, a Suzukiban 4,2 litert, ezek valsznleg tarthatak is, mivel orszgton, nyugodt vezetssel mindegyikkel le lehet menni 3,5 liter krli rtkre.
![Fot: Nagy Attila [origo] Fot: Nagy Attila [origo]](http://static8.origos.hu/i/1204/20120411-suzuki-swift-kia-rio-toyota-yaris18.jpg)
A Suzukiba nem sok csomag fr. Mindhromban szksgptkerk rejlik a csomagtr alatt
sszegzs
Egyrtelm, hogy hatalmas fejldsen mentek t a kisautk az elmlt vekben. Simn elrik az egy-kt genercival korbbi kompaktok szintjt. Szinte ugyanakkora hely van bennk, csendesek, biztonsgosak s jl felszereltek, brjk az autplyzst is, mikzben a dzelmotorral takarkosak s nyomatkosak is. Igaz, a hasonl erssg benzinmotorokhoz kpest a Toyotnl s a Suzukinl b flmilli, a Kinl 400 ezer forinttal adjk drgbban a dzeleket, de ezt a klnbsget 60-70 ezer kilomter alatt visszahozza a kisebb fogyaszts, s a hasznltpiacon is tbbet rnek ksbb.
![Fot: Nagy Attila [origo] Fot: Nagy Attila [origo]](http://static6.origos.hu/i/1204/20120411-suzuki-swift-kia-rio-toyota-yaris13.jpg)
A Kia a formjval, a trknlatval s a hossz garancijval hdthat
A teszt gyztese a Yaris lett, mivel a kis kls mreteket hatalmas bels trrel s tgas csomagtartval kombinlta, ennek a legjobb a motorja, a vltja, s a futmve is, s az sszeszerelsi minsge is kimagasl, emellett csendes, s erflnye ellenre alig fogyaszt tbbet a msik kettnl. Nem csoda, hogy a hrmas legdrgbbja, de hasznltan is szinte biztos, hogy ez fogja tartani a legjobban az rt. Komoly gyengesge nincs, de meg kell emlteni, hogy sem a megjelense, sem a vezethetsge nem jobb az tlagosnl, s a mszerfala is olyan, minta sszecsaptk volna a formatervezk. Taln fura volt nekik, hogy mr nem kzpre tett digitlis mszerfalat kell terveznik, mint az elz kt Yaris esetben. Ha kicsivel tgasabb lenne, akkor az agilis, j tfekvs, de emellett roppant j lsekkel s komfortos futmvel is rendelkez Swift lenne a msodik, de gy a dobog kpzeletbeli msodik fokt t kell engednie az sszehasonlts legjobban kinz s legtgasabb autjnak, a Kia Rinak. A koreai mellett szl mg a knny kezelhetsge, szp mszerfala s a ht v garancia is, viszont a motorja gyenge, s alul vibrl, s vezetni tovbbra sem nagy lmny.
Mszaki adatok |
Kia Rio 1.1 CRDi |
Suzuki Swift 1.25 DDiS |
Toyota Yaris 1.4 D-4D |
|
|
|
|
Hengerrtartalom |
1120 cm3 |
1248 cm3 |
1364 cm3 |
Furat/lket |
75,0/84,5 mm |
69,6/82 mm |
73/81,5 mm |
Hengerek/szelepek szma |
3/12 |
4/16 |
4/8 |
Max. teljestmny |
55 kW (75 LE)/4000 |
55 kW (75 LE)/4000 |
66 kW (90 LE)/3800 |
Max. nyomatk |
170 Nm/1500 |
190 Nm/1750 |
205 Nm/1800-2800 |
Sebessgvlt |
hatfokozat manulis |
tfokozat manulis |
hatfokozat manulis |
Fkrendszer ell/htul |
httt trcsa/dob |
httt trcsa/dob |
httt trcsa/dob |
Mretek, tmegek |
|
|
|
Hosszsg |
4045 mm |
3850 mm |
3885 mm |
Szlessg |
1720 mm |
1695 mm |
1695 mm |
Magassg |
1455 mm |
1510 mm |
1510 mm |
Tengelytv |
2570 mm |
2430 mm |
2510 mm |
Nyomtv ell/htul |
1520/1525 mm |
1480/1485 mm |
1460/1445 mm |
Csomagtart mrete |
288 liter |
211 liter |
286 liter |
zemanyagtartly mrete |
43 liter |
42 liter |
42 liter |
res tmeg |
1155 kg |
1065 kg |
1060 kg |
Terhelhetsg |
412 kg |
495 kg |
465 kg |
Menetteljestmnyek, fogyaszts |
|
|
|
Legnagyobb sebessg |
161 km/h |
165 km/h |
175 km/h |
Gyorsuls 0-100 km/ra |
16,4 s |
12,7 s |
10,8 s |
Fogyaszts, vegyes |
3,2 l/100 km (ISG-vel) |
4,2 l/100 km |
3,9 l/100 km |
Tesztfogyaszts: |
4,8 l/100 km |
4,7 l/100 km |
4,8 l/100 km |
Szn-dioxid-kibocsts |
85 g/km (ISG-vel) |
109 g/km |
104 g/km |
|
|
- |
- |
Alapr |
3 499 000 Ft (Eco) |
3 950 000 Ft (GLX) |
3 780 000 Ft (Eco) |
|