VW Passat 2.0 TDI – vagy jt vagy semmit
2012.04.18. 07:45

A Volkswagen nem hibzhat a Passat kategrijban. A most fut verzi sem hoz szgyent a nevre, st.
VW Passat 2.0 TDI – vagy jt vagy semmit
A Volkswagen nem hibzhat a Passat kategrijban. A most fut verzi sem hoz szgyent a nevre, st.
A VW Passat kombi verzijt mr korbban teszteltk, lnyegben azonos hajtslnccal, teht 2.0 TDI 140 lers motorral s hatfokozat duplakuplungos DSG vltval. gy az elegnsabb ngyajts modell tl sok jdonsggal nem szolglt, inkbb csak megerstette a tpusrl kialaktott pozitv vlemnyt.
Mikzben a kombik npszersge az elmlt hsz vben folyamatosan ntt, nem szabad elfeledkezni a klasszikus trarny ngyajtsokrl sem. Hiszen ez a karosszria forma kpviseli mig a legelegnsabb, legkiegyenslyozottabb kiviteli formt. Elnye a kombihoz kpest gy elssorban izlsfgg, mr azt sem mondhatjuk, hogy a "dolgoz" autk szoktak kombik lenni, hiszen sok vezet beoszts se ngyajtssal jr, s csaldi autnak is szvesebben vlasztanak jl pakolhat kombit az emberek. Taln annyi, hogy a zrt, 565 literes csomagtartt nehezebb feltrni, s nehezebb meglesni, ha rtket trolunk benne.
Teht a Passat kiegyenslyozott formaterv, mr-mr stlann vlt ebben a formjban. Olyan hiperkorrekt, belektni nem lehet, de egy rnyalattal tbb formai merszsget bedobhattak volna, nem mindig a legtisztbb megolds a leglelkestbb. Igazn az aut kis krm dszei karakterestik a formt. Ellenben az egysges VW-arculat mkdik, a maszk-fnyszr forma s arny, a hts lmpa forma s kioszts.
Az utastrben sem bortotta ki a bilit a VW. Itt azonban ez igen elnys, mert aki szereti a VW-ket, az rgtn otthon rzi magt, gy a formk, mint az elrendezs s a minsgrzet tekintetben. Miknt a Golf VI-nl, gy itt is nagy hangslyt fektettek a zajcsillaptsra, nagyon csendes a kocsi. Az lshelyzetre, a kezelszervek llthatsga nem lehet panasz, a helyknlatra pedig plne nem. Knyelmesek az els lsek, bven van hely is, s knyelmesek a hts lsek is, itt meg mg tbb hely van, mint az elz generciban – br a mszaki alapokban kzel llnak egymshoz.
Tesztautnkat a kt literes 140 lers CR TDI motor mozgatta. Erteljes s csendes, s valszertlenl keveset fogyaszt. A hatfokozat, duplakuplungos DSG-vel 6,2 literes tlagot produklt az aut vegyeshasznlatban. Mindemellett nem bna l, szpen gyorst, autplyn is magabiztos. tlagos hasznlatkor a motor igen szk fordulatszmtartomnyt hasznlva halad. A vlt a maga nemben a legjobbak kz tartozik, szpen s okosan vlt, egytt gondolkodik a vezetvel. Ami a fajta gyengje, az emelkedn elinduls, a komolyabb kuplungjtkot kvetel dinamikus- de beilleszked gyorsts nla sem megy tkletesen.
A Passat futmve az aut jelleghez igazodik, igazi komfort-utazs belltottsg. Kanyarokban, gyors manverek kzben jl kezelhet, jindulat. Nem sarkall versenyzsre, de taln nem is arra van. Igazi nyugis, megbzhat jrm, kell tartalkokkal.
Mindez ma sem a legolcsbb konfigurci. Egy ilyen Passatrt 8 milli forintot kell letenni az asztalra. Viszont a hasonl kpessg konkurensek rai szintn mr ezen az rszinten mozognak, illetve megkzeltik ezt. Azonban jegyezzk meg, hogy a Passat hasznltautknt is rzi, st nveli az rflnyt!
Tovbbi kpek!
|