Vgre jn az j Toyota sportkocsi
2012.02.22. 08:25

A Toyota GT 86 vilgpremiere a 2012-es Tokii Autkilltson lesz, mr tudjk mikor jn Eurpba a Subaru boxerrel hajtott sportaut!
Vgre jn az j Toyota sportkocsi
A Toyota GT 86 vilgpremiere a 2012-es Tokii Autkilltson lesz, mr tudjk mikor jn Eurpba a Subaru boxerrel hajtott sportaut!
A Toyota rgta vrt kompakt 2+2 lses sportkocsija, a GT 86 november 30-n lp els zben a nagykznsg el az idei Tokii Autkilltson, a forgalmazsa 2012 nyarn kezddik Eurpban. A GT 86 tervezi visszatrtek a Toyota sportauts hagyomnyaihoz, az ellre beptett, benzines boxermotor a hts kerekeket hajtja. A kocsi 4240 mm hossz, 1285 mm magas s 2570 mm a tengelytvolsga, ezzel az j GT 86 a vilg legkompaktabb pts ngylses sportkocsija.
Az idelis slyeloszts rdekben mind a motor, mind pedig a vezetls a lehet legalacsonyabbra s leginkbb htra kerlt, gy a GT 86-nak a 53:47 arny tengelyenknti slyelosztsa majdnem idelis. Az alacsony ptsi mdnak s az ellre beptett boxermotornak ksznheten a vezet csppontja alacsonyabban van, mint eddig brmelyik Toyota-modellben; a GT 86 tmegkzppontja mindssze 460 mm.
A GT 86 futmve ell MacPherson rendszer, htul ketts lengkaros, kerekei 17 collosak. A 2,0 literes, benzines szvmotor a Subaru s a Toyota kzs fejlesztmunkjnak az eredmnye. A hengerenknti s a kzvetlen befecskendezs elnyeit kombinl, magas, 12,5:1 srtsi arnnyal mkd D-4S rendszer szles fordulatszm-tartomnyban nveli a teljestmnyt s a nyomatkot. A modell nevt idz, 86x86 mm-es furatval s lketvel az j motor teljestmnye 200 ler 7000-es fordulatszm mellett, legnagyobb nyomatka pedig 205 Nm 6.600 percenknti fordulatszmnl.
Az alacsony pts, ngyhengeres blokkhoz egyarnt kapcsoldhat hatfokozat manulis s hatfokozat automatikus vlt. A manulis vlt knnyen kezelhet, rvid karja gyors, pontos kapcsolsokat biztost. Az automata vlt kapcsolhat a kormnykerken elhelyezett sportos pillangkapcsolkkal is. A hts kerekekre jut nyomatkot rszlegesen nzr differencilm osztja el.
Az utastrben az lstmlk s az llapok felleteit gy alaktottk ki, hogy gyorsts kzben mind az ell, mind az oldalt s htul bred G-erkkel szemben optimlisan megtmassza a testet. Klnleges formzsuk rvn az els lsek nemcsak knyelmesek, hanem az auts knykt sem akadlyozzk sebessgvlts kzben. A kormnykerk tmrje 365 mm – ez az eddigi legkisebb Toyota-voln –, s szarvasbr burkolatt a tesztpiltk visszajelzsei alapjn ksztettk. A nagymret fordulatszmmr krl hrom mszer lthat. A cockpit vezetkzpont hangulatt tovbb ersti a sznszlhats krpitozs, a sportos, teljesen fekete tetkrpit, a vrs ltsek, a replgpeket idz kapcsolk s az alumnium pedlsor.
A GT 86 a vilg egyetlen boxer-orrmotoros, htskerkhajts modellje – m nem a legels. Ez a dicssg a Toyota kthengeres, boxermotoros Sports 800 modelljt illeti, aminek fejlesztst 1962-ben kezdte meg a vllalat. Ezzel egy hossz trtnet vette kezdett, aminek szerepli kitn, vezetkzpont, orrmotoros s htskerkhajts sportkocsik, amelyek ugyanannyi lvezetet szereztek a htkznapok sorn, mint ahny gyzelmet arattak a versenyplyn. A soros hathengeres, ktliteres motorral hajtott, gynyr 2000 GT kup a Tokii Autkilltson mutatkozott be 1965-ben, vilgszerte megalapozva a vllalat sportaut-pti hrnevt.
|