Renault Wind - UFO-val parkolni tilos! 1
2011.08.17. 08:20

A Renault fejleszti gy gondolhattk ideje mr valami rdekeset kszteni, gy megalkottk sajt kis roadsterket a Twingo RS tszabsval. Ez lett a nem mindennapi Wind.
Renault Wind - UFO-val parkolni tilos! 1
A Renault fejleszti gy gondolhattk ideje mr valami rdekeset kszteni, gy megalkottk sajt kis roadsterket a Twingo RS tszabsval. Ez lett a nem mindennapi Wind.
A Renault Wind tesztautnk a kis menfej cscsvltozata volt, azaz Exception kivitel, a fnyes fekete tett leszmtva a listn fellelhet sszes extrval. Alapfelszereltsggel sem lehet rossz mulatsg, de a kiegsztkkel terhelt vltozat egy mg nagyobb kategrij sportkabrit is leverhet hangulatban.
Els blikkre kicsit ormtlannak tnhet, de ha jobban szemgyre vesszk, rjvnk, milyen gyes trkkkkel s vonalakkal tettk egysgg a karosszrit. Ott vannak rgtn az lek, melyek a kt elg magasra hzott ajtt trik meg. Az els kerk fel lejtve krben az els lkhrtn, majd a msik oldalon ugyangy visszafel, az igen pofsra sikeredett hts lmpig, k alakot klcsnz a kocsinak, azt sugallva, hogy brmikor ugrsra ksz.
s ez gy is van! Az 1.6-os, 133 lers szvmotor knnyedn mozgatja a 1173 kg-os Windet. Prgs motor, rvid tttel. Az aut 3000 krnykn magra tall, s pillanatokon bell pakolhatjuk a kvetkez fokozatot. Elkpzelhet, hogy jmagam telhetetlen vagyok, de nha-nha mr raktam volna a 6. sebessget is. 110km/h-s tempnl ugyanis 3200-3300 krl prg, ami kicsit sok. gy autplyatempnl, mg csukott tetvel is intenzv a menetzaj. Nem mindig tudtam eldnteni, hogy a gumik annyira hangosak, vagy csak a szl zaja knyszert a HiFi hangerejnek emelsre. Mindezek sszhatsa vgl egy kisebb koszknt csapdtak le halljrataimban.
A cmben szerepl mondat szomszdom szjbl hangzott el, amikor este leparkoltam a hz eltt. Mi tagads, els benyomsom nekem is az volt, hogy Kathrine Janeway mentkabinjt felejtettk itt egy srgs tvozs alkalmval a Voyager munkatrsai. Miutn helyet foglaltam a jl kialaktott, knyelmes s jl megrajzolt lsben a mszerfal ltvnya sem mlatta az rzst. Futurisztikus vek mindenhol, a kzpkonzol fels kijelzje s az alatta tallhat lpcszetes elrendezsben tallhat elakadsjelz gomb (figyeljk csak az alakjt!), mint egy finoman becsempszett csszealj vezrlpultja emelkedik a szlvd fel, igazodva a kocsi kllemhez.
Aki nem szenved feltnsi viszketegsgben, vagy ltalban kerli, hogy a kzppontban legyen, az ktszer is gondolja meg, ha Wind vsrlson tri a fejt. Ez a jrgny ugyanis mgnesknt vonzza brmely korosztly tekintett.
A felfjt kasztni miatt gy gondoln az ember, elfrt volna rajta egy-kt szmmal nagyobb csuka, pedig 17 colos kerekeket kapott, s ez bven elg. Az els lkhrtt dszt elemekkel tettk dinamikuss, mg htul a csomagtrfedlbl kivgott szrny, s az ablak melletti kt pp csigzza fel vizulis tvgyunkat. s ha mr itt tartunk, trjnk r az aut lnyegre.
Mindssze 12 mp alatt varzsolhatunk kabrit az autbl oly mdon, hogy a tet eltnik a csomagtrajt kln az erre kialaktott tetejben. Ezt piszok jl csinltk, gy a 270 literes csomagtart rintetlen marad, s megpakolva is lvezhetjk a kabri letrzst. Trkks s megnyer, ugye? Az ajtk termszetesen keret nlkliek, s mint emltettem elg magas vvonalak, erstve a mlyen ls rzst.
A bels anyagok kemnyek, az ajtn kifejezetten kopogs a borts. Nmi enyhlst csak a br bett ad az ajtba ptett knykl krnykn. Bizonyos esetekben (pldul lehajtra val parkols, vagy rhajts esetn) az utastr nyikorog, nyszrg. Kora reggeli indulsnl maga az ls sem hangmentes, mg el nem ri a szmra megfelel hmrskletet az lepnk ltal. Brbl kszlt a kormny bortsa is, ami nagyon j fogssal br, m nha az az rzs fogott el, hogy leheletnyit szabhattk volna kisebbre is. A mszerfal sportos, rendezett s tlthat, minden feleslegessget nlklz.
|