GSX-R 600: fegyverkezsi verseny 1
2011.07.07. 08:14

Ha az elz Suzuki GSX-R 600-as egy pengeles szamurjkard, akkor az j inkbb egy preczis lzergyhoz hasonlthat.
GSX-R 600: fegyverkezsi verseny 1
Ha az elz Suzuki GSX-R 600-as egy pengeles szamurjkard, akkor az j inkbb egy preczis lzergyhoz hasonlthat.
Az els mtereken mg csak ismerkednk, elvgre idn mg nem volt alattam ilyen ers motor, meg amgy is, a 126 ler s a 187 kg-os menetksz tmeg nem az a kombinci, amit pesz ember a vrosban akar kihasznlni.
Ilyenkor clszer B-mdba vltani a motorkarakterisztika-kapcsolt, s mris szeldebben viselkedik a blokk: nem veszi olyan hevesen a gzt s sokkal lassabban trtnik minden. Mire elhagyom a vroshatrt, mr a gumik is kezdenek melegedni, a vzhmrsklet 90 fok felett jr, gy megnzhetjk, A-mdban mit tud az a blokk, amelyben a GSV-R 800-as MotoGP-s versenyparipra hasonlt, extrarvid szoknyj, krm-nitrit bevonat dugattyk s j vezrmtengely-btykk dolgoznak. Alacsony fordulaton kicsit hezitl a 600 cm3-es egysg, de ahogy elkapja a fordulatot, mess szvhangok ksretben kezd el vgtzni a motor, s egszen 15 500-ig (!) elementris ervel hz. Mire a msodik fokozatot kapcsolom, mr az autplyn megengedett sebessghatr felett jrok...
Komolyabb futm s mg hatsosabb fkek
Ezt a teljestmnyt igazbl csak versenyplyn lehet kihasznlni, s az igazat megvallva oda is teremtettk a GSX-R-t. Utcra kicsit knyelmetlen, hiszen a csuklkra jut terhels mg gy sem kicsi, hogy a kormnycsutkk szlesebbek, msrszt minden porcikjrl ler, itt a gyorsasg a legfontosabb. Az els s az tdik fokozat kivtelvel mg rvidebbre vettk a vltt, gy nem csoda, hogy kanyargs orszgton minden rlten gyorsnak tnik. A kezelhetsg azonban legalbb olyan fontos, mint a nyers er, ezrt pldul j vzat kapott a modell, amiben hrom fokkal meredekebben ll a blokk, illetve 15 mm-rel cskkentettk a tengelytvot, amitl szk visszafordtkban mg inkbb elemben van a motor. St, mivel a lengvilla felfogatsi pontja s a villanyak kzelebb kerlt egymshoz, a vezet kzelebb l a kormnyhoz, ami mg nagyobb kzvetlensget ad.
Egybknt minimlis er kell ahhoz, hogy a vezet egyik fordulbl a msikba dntse a motort. Ebben szerepe van az ezres Gixxerbl ismert Big Piston villnak, amely 840 grammal knnyebb, mint az eld teleszkpja. Az thullmok ellenre is rendthetetlenl fogja az utat a motor, ami pedig a legfontosabb, a vezet gy rzi, a gppel szinte teljesen egybeforr. Az els futm mellett markns klnbsg tapasztalhat a fkeknl, a vltozs pedig finoman szlva is nagyon pozitv. A japn Tokico nyergeket olasz Brembra cserltk (a ffkhenger Nissin maradt), s szintn szlva ez volt a lehet legjobb dnts. A ngydugattys els fkek htr kpessge sokkal jobb, ezrt utcai hasznlat mellett lehetetlen tlmelegteni, s borzaszt kemnyen kpes beleharapni a dupla, 310 mm-es trcsba.
|