Mennyit fogyaszt a Polo Bluemotion?
2011.02.02. 09:51

A tesztet megellegezve elvittk egy krre a Volkswagen Polo Bluemotiont, hogy megmutassa, milyen keveset is fogyaszt valjban.
Mennyit fogyaszt a Polo Bluemotion?
A tesztet megellegezve elvittk egy krre a Volkswagen Polo Bluemotiont, hogy megmutassa, milyen keveset is fogyaszt valjban.
A szabvnyos fogyaszts j dolog. Azonban kze nincs a valsghoz. Laboratriumi krlmnyek kztt, elre meghatrozott sebessggel egy prbapadon haladva mennek az autkkal 7 kilomtert, majd az itt tapasztaltak alapjn felszorozzk 100 km-re az zemanyag-fogyasztst. Nincs sok kze a valsghoz, de egymshoz kpest viszonythatjuk az egyes autk fogyasztst. A Volkswagen mrnkei nagyon rfekdtek arra, hogy az j Polo szupertakarkos, Bluemotion vltozata kitnen szerepeljen szablyozott krlmnyek kztt, a 3,3 l/100 km-es rtk szenzcis egy tajts, tszemlyes, hasznlhat mret auttl. De mit tud a valsgban?
Sikerlt egy rt szabadd tenni, s elvittk egy nagyon is let szag krre az autt. A hmrsklet a fagypont krl, kicsivel taln fltte mozgott, mr estbe hajlott a dlutn, amikor elindultunk, ami a cscsforgalom kezddst is jelentette. A Dli Plyaudvar melll indulva az M1/M7 kzs kivezet fel vettk az irnyt, hiszen autplyn, azon bell is a leggyilkosabb helyen, az rdi emelkedn is bizonytania kell az 1,2 literes, hromhengeres TDI-nek. rden keresztl lecsorogva a 7-es tig jra a vros fel vettk az irnyt, majd a XI. kerletben vgzett rvid bolyongs utn visszarkeztnk a szerkesztsghez.
Nem pp tipikusan fogyasztsbart krnyezet, de nem is a valsgtl elrugaszkodott rtkeket szerettk volna bebizonytani. Az ablakok prsodsnak elkerlse miatt a lgkondi folyamatosan ment, a rdit csak az utn kapcsoltuk be, amikor mr untuk egyms trsasgt. Mivel nagyon tudomnyosra vettk a figurt, megelgedtnk azzal, hogy a fedlzeti szmtgp kijelzjre hagyatkoztunk. Indulsnl pr pillanatig mg hat liter feletti rtket mutatott az tlag, de mivel rgtn hegyrl lefel gurulssal indtottunk, szinte azonnal az 5 l-es tartomnyban volt a fogyaszts.
A kzs nyomcsves befecskendezsnek ksznheten a motornak nincs hangja, se a dzeles kerregs, se a hromhengeres brummogs nem szmottev. Sokkal zavarbb, hogy az tfokozat, kzi kapcsols vlt tttelezst sk vidkre lttk be, az Alkots utcn a vrosbl kifel haladva az emelkedkn vissza kellett gangolni 3-asba, mert negyedikben nagyon kicsi volt a motor fordulata. Ezzel szemben autplyn nem hogy gyenge volt a Bluemotion, kifejezetten jl reaglt a gzadsra, az rdi emelked aljn pillanatok alatt felgyorsult 100-rl a megengedett 130-ra visszakapcsols nlkl - pont a nyomatkmaximumnl autzunk ennl a sebessgtartomnyban.
Vrosban a megfelel fokozat megtallsa okozza a legnagyobb gondot, fokozatosan jr a sofr keze-lba, mikzben 45-55 km/h-s tempval tartja a forgalom ritmust, mert itt kell 3-asbl 4-esbe vltani. Azt is szokni kell, hogy a kt centis ltetst a sportfutm beptsvel rtk el - pontos helyzetjelentst tudunk adni az tminsgrl. De minket most mgse ezek a dolgok rdekeltek, hanem a fogyasztst. Azaz, mit mond az aut fedlzeti szmtgpe arra, 100 km-re felszorozva mennyi zemanyagot getett el a krnk sorn. Az eredmny 4,7 l/100 km. Egsz j. Egy kis odafigyelssel, kevsb autgyilkos krlmnyek kztt egy, 4 literhez kzelebbi rtk is relisnak tnik, a 3,3 l/100 km azonban pusztn elmleti rtk. A nlunk tlttt egy ht alatt egybknt 5 l/100 km-re alakult a Polo Bluemotion fogyasztsa, ebben azonban kt havazs is benne volt. Nem rossz.
|