Renault Fluence 1.5 dCi Exception
2010.11.08. 08:55

A full extrs Renault Fluence-t teszteltk az egyts dCi ersebb, 105 lers vltozatval, hatgangos vltval, spoilerkszlettel, meg mindenfle jval, amit talltak a Renault extra-polcain, de nem mind tetszett.
Renault Fluence 1.5 dCi Exception
A full extrs Renault Fluence-t teszteltk az egyts dCi ersebb, 105 lers vltozatval, hatgangos vltval, spoilerkszlettel, meg mindenfle jval, amit talltak a Renault extra-polcain, de nem mind tetszett.
Bezzeg a csomagtart. Kategrijban csak a Skoda Octavia mlja fell, de persze a cseh kocsi azonos kpessgekkel jval-sokkal drgbb. Mondjuk mg a literekrl le lehet mondani, az Octavia msik elnye a nagy csomagtrajt, ami a Fluence esetn kicsi. Teht szk a bepakolnyls (magas perem, kis magassg), gy van egy nagy csomagternk, amit megpakolni macers, egybe-nagy cuccot pedig hiba frne el bent, nem tudunk betenni, legfeljebb sztvgva. De ha csaldi elruccans tska s miegyms mennyisgt tmkdjk bele, akkor vilgbajnok, csak arra vigyzzunk, hogy a zsanrok olyan rgimdiak, belgnak lecsukva a hasznos trbe, azoknak az tjba ne tegynk semmit. Nem tudom mikor felejtik mr el az autgyrtk ezt az 1931-ben konstrult zsanr-megoldst, de bizonyra sokra, ha mg egy Citroen C5-ben is ilyennel tallkozunk (bizonyra hiper olcs).
Ha mr meg van pakolva, lehet vezetni a jrmvet. Az 1,5 literes, 105 lers dCi szolglt egy kis meglepetssel, lehet, hogy csak egyedi nyg volt, de alacsony fordulaton nagyon halovny volt a nyomatka, gy kellett vele indulni, mint egy benzinessel, s a vltsi pontokat is gy megvlasztani, hogy a magasabb fokozat kezd fordulatszm-rtke ne essen 1700/perc al. Mert ott csak nygldtt a kocsi. Utna szpen hzott. A hozz csatolt hatgangos vlt a szoksos Renault-os hosszkar, nagy kapcsolsi utakon jr tpus, az tttelezse a sok fokozattal nem feltnen hossz. Hatodikban, 130-nl 2700-at forgott a ftengely, ami j rtk, szerencss zajilag s fogyasztsilag is.
Az aut futmve sem okozott meglepetst. Korrekt thibaelnyel kpessg, j egyenesfuts, gyors kanyarokban jl uralhat enyhe alulkormnyzottsg jellemzik. A rugzs az enyhn feszes kategriba tartozik, messze van mr az els genercis ngyajts Mgane Classic, amely pattogott rendesen. A fkek fogspontja is hatrozott, a fker adagolhatsga is tetszett.
Most meg visszakanyarodnk az extrkra. Mert a kocsi gy, a top-Exception felszereltsggel s az egymillit r plusz extrkkal 5,4 milli Forint. Teht nem mindegy mire szrjuk a pnzt. gy szrnm a hts rnykolkra, de nem szrnm a brlsekre, se a tom-tom navira, xenon-t csak akkor vennk, ha sokat jrnk vidkre. Valszn, hogy a 17 colos felnibl sem vennk gyrit, rraknk egy OZ-t mondjuk pldaknt olcsbbrt.
De lehet, hogy a topfelszereltsg sem kne, mert a ktzns kondi kezelse s vezrlse idegestett, sok a kis gomb, a mkds dinamikja sem volt szimpatikus. A felszereltsghez tartoz tolatradar mr Pesten figyelmeztet a Szabadsg-szoborra, persze lehet ez beszablyzs krdse, a kondi gy meg egyni nyg. Az ls derktmasz lltja meg hihetetlenl rossz helyen van, alig lehet hozzfrni a knykltl.
s az is igaz, hogy az azonos kpessg konkurensek kztt messze a legjobb ron a Fluence-t kapjuk meg, mg nyakig felszerelve is. gy a Renault tartja magt a hagyomnyokhoz, s Magyarorszgon knlja pr hnap kihagys utn ismt a legkedvezbb r als-kzpkategris ngyajts knlatot, amelynek az rlistja hitelt vllalva 3,1 millitl indul. Csak a Kia versenyezhetne velk, de nekik nincs ngyajtsuk.
|