Kia cee'd SW 1.4 LX
2010.08.04. 09:21
Kia cee'd SW 1.4 LX
Az lsek is knyelmesek, a formzsuk nem tl markns, de szerencsre nem fraszt bennk a hosszas utazs sem. A krpitozsra, burkolatokra hasznlt anyagok minsge j, hogy konkrtabb legyek: jobb mint egy Chevroletben, de nem olyan kifinomult, mint mondjuk egy azonos kategrij Peugeot-ban. Amgy mindent beburkoltak s elg csendes is a kocsi, gy nem feltn az olcssgra val trekvs. Az sszeszerels minsge is megfelel. A praktikussgra sem panaszkodom. Sok a rakodhely, nagy a kesztytart, ha van knyklnk, abba is fr cucc, az ajtzsebek is tgasak. A tesztaut LX volt, a fapadot az L-jelenti, ebbl hinyoznak kis praktikus holmik, de a lnyegi elemek szerencsre maradnak - pldul nincs kesztytart vilgts, 12 voltos aljzat, mondjuk amim mr fj, hogy kzponti zr sincs. A csomagtart az SW esetn hatalmas, bvthet is persze s j, hogy a padljba raktak ki gyes rekeszeket.
Tesztautnk az alapmotorral volt felszerelve, ami 1,4 literes, de esetnkben 109 lers - ltezik egy 90 lers cskentett teljestmny vltozat, amelynek a nyomatka szintn 137 Nm, de korbban leadja. A motor a piacon szerepl 1,4 literes szvmotorok kzl az egyik legjobb. Gzrzkeny, szpen hz s meglepen lendletesen kpes mozgatni a nagy karosszrit. Persze, hogy ilyen kis lnk legyen, abban segt neki a rvid tttelezs vlt, 90 km/h sebessggel haladva tdikben kzel 3000-et forog a ftengely. A rvidsg folyomnya, hogy egyesben kicsit mg ideges a motor (ezrt kvncsi lennk a folytott vltozatra is, amelyben a nyomatk korbban bred), s hogy autplyatempn mr bizony prg rendesen. Azonban ennek ellenre nem vlik a zajszint elviselhetetlenn, st a 130-140 km/h utaztemp nyugodtan tarthat.
Az autt vezetni j. Br a vltutak hosszak, a kormny manyagja nem a legkellemesebb fogs, a kormnyzs a kzplls kzelben kiss rzketlen, de mindez pont a tolerancia hatron belli. A rugzs se nem feszes, se nem lgy, a keresztbordkat nem szereti az aut, a fekvrendrket viszont brja. Kanyarokban a kocsi uralhatan alulkormnyzott, azaz besokallva a nzijt tolja a kanyar kls ve fel - jobban, mint az tajts verzi, a kombi hts rugi kemnyebbek. A felsoroltak miatt nem egy versenyaut, de taln nem is ezt vrjuk el tle.
Fontos a fogyaszts, amit mg nem emltettnk. Vegyeshasznlatban 7 literbl kijn az aut, br az Aut-Motor teszteli a tarts teszt Kijukat 6 literre levittk. Nlam ht al nem ment. Ha nem pinban jrtam, hanem igyekeztem, radsul csak vrosban, s a teljestmnycskkent lgkondit is hasznltam (rezni a bekapcsolst, viszont jl ht cserbe), akkor 9 literre sikerlt felpofozni a fogyasztst. Ennyit szmtanak a krlmnyek s a sofr vezetsi stlusa.
|